Citat:
Ursprungligen postat av
Mouchino
Som jag sa. Enligt lag så har ALLA människor rätt att ha värderingar, tyckande och tänkande och man får ha fördomar också t.om men man FÅR INTE agera ut sina tankar på någon i form av handlingar. Sami har tidigare haft de värderingarna och varför tror du de ville han skulle ta bort tatueringen för den symboliserar bokstavligt tidigare åsikter? Nu har han ju sen länge lämnat dessa värderingar och inget man ska älta vidare tycker jag, han blev ju jättegod vän med både Glasman och Alex. T.ex. En person går ute på gatan och två killar går och håller varandra i händerna, hen TÄNKER hmm de är nog Homosexuella men väljer att inte stanna vid det utan hen ropar - "Usch era Homos, Då har hen kränkt och diskriminerat killarna men också alla andra som är HBTQ. Människor kommer alltid ha åsikter och olika värderingar, så länge du håller det för dig själv så är det vad du tycker.Hen tyckte annorlunda och att det var konstigt med två killar och hen har rätt till sina värderingar kring HBTQ men agerade ut sina tankar och fördomar mot personerna.
Det var exakt detta jag ville få fram. Jag FATTAR INTE hur folk lägger ner så mycket värderingar och hat gäntemot mergim och Lennie. IFALL de nån gång skulle bli ett par skulle typ nästan INGEN!!! bli lika glad som mig. Det vore drömsenariet. Om de bara är vänner så är det tillräckligt såklart. Världens finaste vänskap. Det får DOM bestämma. ..inte nån jäkla grupp på Flashback 😆