2020-05-08, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maduro
Detta är ju inte på några sätt över. När friskförklarade nu visar positivt igen kanske resan blir längre. Och sen tillkommer muterade strängar.

Tegnells grupp är noga utvald och de är inga experter som andra experter klassar som experter. De är i Tegnells grupp för att han valt dem.

Om man ska välja ett ansikte ut så borde hans vara sist i kön, tom eter Billy Butt.

Svensk skitmedia förvred den faktan från en mer utförlig artikel i times. Det har visat sig röra sig om false negatives. Ingen i världen har bekräftats få viruset 2 gånger. All tillgänglig fakta pekar på att man blir iaf tiööfälligt immun så mna bara kan få det en gång per coronasesong (ja vi får nog räkna med coronasesonger från nu).

Så dessa personer har alltså inte doktorerat i ett ämne relevant för smittspridning säget du? Så om jag kollar upp det är Tegnell bara någon snubbe från gatan, inte en person med utbildning i ämnet på PHDnivå? (PHD = expert).

Om man gick på utseendet ja, men att du ens föreslår något dylikt visar din låga intellektuella nivå.
Citera
2020-05-08, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainMagenta
Varför blir jag inte förvånad?
Läs nyheterna så KANSKE du förstår hur korkad du är (fast jag misstänker att du inte gör det)...

Över världen verkar det som att fler och fler länder erkänner Tegnell rätt? Forskare har ju i majoritet gjort det hela tiden. Det som skiljer Sverige från omvärlden var ju att våra ledare lyssnade på experter, medan andra vek sig för panikhandlande idioter.

Det bör du inte bli. Eftersom jag är högt bildad är oddsen såklart låga att jag är långt åt höger. Det finns en anledning att nästan ingen med bildning röstar republikan i USA.
Citera
2020-05-08, 21:06
Medlem
Citat:
Du har ju inte förstått någonting alls, vilket bevisas av det fetade.
Varför slutar du bara inte skriva i tråden när du gör bort dig mer och mer för varje inlägg du skriver?
Det är just för situationer där immunitet inte fungerar som karantän kan fungera för att stoppa en farsot!
Det är sant som dom säger, vänstermänniskor ÄR svagbegåvade...

Självklart fungerar dock inte karantän om det sprids från djur dock, eller hur? För sprids det från djur, kommer det med 100% säkerhet fortsätta komma utbrott. Så då talar vi permanent lockdown.

Well. Nästan alla forskare är vänster, verkar tala emot det tesen.

Sen blir ju folk bevisligen immuna, så moot point.
Citera
2020-05-08, 21:13
Medlem
Citat:
I coronavirusets spår har vi fått en helt ny insyn i Folkhälsomyndigheten.
Det verkar vara ytterligare en dysfunktionell myndighet som kostar betydligt mer än den smakar.

Folkhälsomyndigheten med Anders Tegnell i spetsen framstår som en totalt inkompetent myndighet!
Vem är Anders Tegnell? Han uppvisar samma inkompetens som Dan Eliasson!
Är det verkligen ett signum inom Sveriges myndigheter att högt uppsatta personer är totala idioter?

Ena dagen så finns det absolut ej någon anledning att stoppa direktflyg från drabbade länder med kraftiga coronautbrott, det kommer inte att göra den minsta skillnad.
Svenska myndigheter har god beredskap och en utomordentlig kontroll på vilka som kommer in i landet med de aktuella flygen från de drabbade områdena (Yeah Right!!).
Dagen efter går Folkhälsomyndigheten ut med att man vill stoppa flyg från t.ex. Iran men kan inte göra det för att det är Transportstyrelsen som måste ta det beslutet. Två timmar senare är alla flygningar till och från Iran bannlysta.

Anders Tegnell går ut och meddelar att det finns ingen anledning att stänga skolor.
Gör man det för tidigt så ger det en ganska liten positiv effekt, gör man det för sent så kan det effekten tvärt om bli negativ. Så man beslutar sig för att avråda från att stänga skolor!
Sunt förnuft för en vanlig människa borde vara att stänga dem omedelbart och dra nytta av den lilla positiva effekten medan man kan, men så resonerar inte Anders Tegnell, nej han väntar med att stänga skolor tills det är försent och allt verkligen har ballat ur!

Anders Tegnell meddelar att coronaviruset inte är farligare än än vanlig influensa (dödlighet på 0,1%).
Trots att den statistik som finns tillgänglig tyder på att dödligheten ligger på mellan 3-4%.

5-6 mars går Anders Tegnell ut och meddelar att landet nått peak, från och med nu kommer det bara att bli bättre!
Samtidigt går medicine professorer ut och meddelar att enligt datakörningar kommer en överväldigande del av befolkningen att drabbas av viruset.

Ett flertal professorer går ut och kraftfullt kritiserar Anders Tegnells analyser och beslut.
Anders Tegnell står på en presskonferens och nyser/hostar i båda händerna medan den kraftigaste rekommendationen för att minska smittspridning från hans egen myndighet är att nysa i armvecket.
När detta uppmärksammas på socialmedier så känner Anders Tegnell sig mobbad ock kränkt och gråter ut i en artikel i Aftonbadet.

Anders Tegnell och Folkhälsomyndigheten JO-anmäls av ca 30st olika personer för sin inkompetens inom loppet av 2dygn.

Vem är denna idiot/Bagdad Bob Anders Tegnell?
Vad har han ytterligare gjort för fadäser?
Är det verkligen ett anställningskrav föra att få ett toppjobb hos svenska myndigheter, att man är totalt inkompetent?

Detta är tråden där vi samlar alla fakta kring Anders Tegnells och Folkhälsomyndighetens velanden och misslyckanden rörande hur Coronaviruset drabbat Sverige och dess befolkning.

om man ser ut som en satanist och pedofil, ljuger om allt. det finns ingen testutrustning och den som finns visar hela tiden fel för den fungerar inte, uppmanar alla att ha mask men själv inte har det så säger det allt. man ska inte lyssna på en idiot som inte fått sitt jobb på meriter. blir man äcklad av en so tegnell så säger det allt om en. samma med bastarden och analfabeten löfvén, det är en som man definitivt blir äcklad av för han är den vidrigaste av alla äckel.
Citera
2020-05-08, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av www3
Wow! Du var mer efterbliven än vad jag trodde. Man ska inte uttala sig tvärsäkert om saker och ting när man egentligen har fel/inte vet. Sedan att du är så efterbliven att du inte ens förstår att jag menar att dödstalen ökar PER DAG när jag citerade en lista där det står uttryckligen "Döda idag", det måste vara rekord på efterblivenhet.

Du och Tegnell verkar ha mycket gemensamt, både är idioter som uttalar sig tvärsäkert om saker och ting som sedan visade sig vara helt fel.

SVT Kulturnyheterna 2020-04-27 - En dåre tatuerar en Tegnell-tatuering

Är det inte märkligt att regimmedia SVT tjatar i var och varannat program om att alla älskar Tegnell, när det egentligen är tvärtom och kritiken till honom är överväldigande?

Det jag sa var i stort sett ett citat av vad forskning säger. Tycker du forskning är korkat får det stå för dig...

Då hade du rent av fel alltså. Dödsfall och intensivvårdsfall blir färre å färre nya dag för dag. Här om dagen var det bara 1 nytt intwnsivvårdsfall. Platz. Se har livestatistik.

Tack. Tegnell är ju bland världens främsta experter med över 30 års expertis inom ämnet. Så den jämförelsen är rent smickrande, om än felaktigt.

Inte så konstigt. Tegnell ses mer och mer som en hjälte och vi ser länder börja öppna upp, dvs gå emot Sveriges strategi. En tatuering kan ju vara att ta i, men sen har jag sett folk tatuera in namn på flickvänner, så...

Du kan inte utgå ifrån Flashback. Om något är en allmän åsikt här kan du räkna med att majoriteten av landet finner åsikten i fråga rent korkad. Allmän åsikt på Flashback är i stort raka motsatsen till befolkningen i helhet. Det du får medhåll för här, tycker resten av Sverige är idioti.
Citera
2020-05-08, 21:53
Medlem
Flashshits avatar
[quote=Latitud9|71496855][quote=Flashshit|71492662]Angående kravet på munskydd:

Expressen: "Enligt Anders Tegnell är kunskapsläget ”extremt svagt”. – Dessutom passar det dåligt i det vi försöker driva"

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/tegnell-om-munskydd-vet-inte-om-det-fungerar/

Så nu är kunskapsläget svagt? Kommer från mannen som sedan i januari uttalat sig tvärsäkert och haft fel varenda gång!
Ja du, Anders Tegnell! Jag förstår att krav på munskydd passar dåligt in i det du och regeringen försöker driva...
Att döda så många svenskar som möjligt, helst gamla för att slippa betala ut så mycket pengar i pension, pengar som inte finns! Desto fler gamlingar som dör, desto mer pengar att ösa ut över sossarnas valboskap!

När skall folket inse vad som händer?

Landet styrs av inkompetenta idioter![/QUO

Citat:
Ursprungligen postat av Latitud9

Det är något fundamentalt efterblivet hos folkhälsomyndigheten, prestige stänger myndighetens dörr då fakta knackar på.
Tegnell är som en igel på att hans taktik är den rätta för att uppnå flockimmunitet. Alltså rekommenderar varken han själv eller hans allierade munskydd. Smitta på bara!
Anders Wallensten vet vad som händer och är säkert under egen moralisk press. Under en pressträff nämnde han att vid användande av munskydd riskerar den som bär det att ta i skyddet och sedan i ansiktet och riskerar att bli smittad utav Corona som fastnat på skyddet. Bra Wallensten, du visar på att munskydd skyddar, det är bara att ge fasen i att ta i munskyddet, folk lär sig.
3040 döda i onödan på grund utav en Folkhälsomyndighet som ej använder SUNT FÖRNUFT.
Det rödmarkerade områden som syns på Sverigekartan är skammens rodnad. Vi skäms över er FHM!

Skall bli intressant att höra Folkohälsomyndighetens försvarstal när det visar sig att deras flockimmunitet har resulterat i att alla män i Sverige blivit sterila...
Senast redigerad av Flashshit 2020-05-08 kl. 21:55.
Citera
2020-05-09, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Det jag sa var i stort sett ett citat av vad forskning säger. Tycker du forskning är korkat får det stå för dig...

Då hade du rent av fel alltså. Dödsfall och intensivvårdsfall blir färre å färre nya dag för dag. Här om dagen var det bara 1 nytt intwnsivvårdsfall. Platz. Se har livestatistik.

Tack. Tegnell är ju bland världens främsta experter med över 30 års expertis inom ämnet. Så den jämförelsen är rent smickrande, om än felaktigt.

Inte så konstigt. Tegnell ses mer och mer som en hjälte och vi ser länder börja öppna upp, dvs gå emot Sveriges strategi. En tatuering kan ju vara att ta i, men sen har jag sett folk tatuera in namn på flickvänner, så...

Du kan inte utgå ifrån Flashback. Om något är en allmän åsikt här kan du räkna med att majoriteten av landet finner åsikten i fråga rent korkad. Allmän åsikt på Flashback är i stort raka motsatsen till befolkningen i helhet. Det du får medhåll för här, tycker resten av Sverige är idioti.

Min fetstil ovan:

Så du tror att de länder som stängt ner hade för avsikt att aldrig öppna upp igen? Eller tror du de följer sin strategi att först stänga ner och sedan försiktigt öppna upp? Så som man ska göra. Sedan att jag tycker att många av dessa länder väntade för länge med att stänga ner är en annan sak.

Annars så tycker jag att problemet med Tegnell att han i sin profession kan ha så mycket fel som han har haft. Det inger inte förtroende även om det i slutändan kanske inte spelar så stor roll vilken strategi som valts, kanske Sverige klarar sig bättre eller kanske sämre vad vet jag.

Edit: Det är tur att svensken är så pass socialt distanserad normalt sett så att distansera sig lite till är ingen big deal även om det förstås finns spån överallt
Senast redigerad av temptedmania 2020-05-09 kl. 11:29.
Citera
2020-05-09, 18:55
Medlem
[quote=Latitud9|71496855]
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Angående kravet på munskydd:

Expressen: "Enligt Anders Tegnell är kunskapsläget ”extremt svagt”. – Dessutom passar det dåligt i det vi försöker driva"

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/tegnell-om-munskydd-vet-inte-om-det-fungerar/

Så nu är kunskapsläget svagt? Kommer från mannen som sedan i januari uttalat sig tvärsäkert och haft fel varenda gång!
Ja du, Anders Tegnell! Jag förstår att krav på munskydd passar dåligt in i det du och regeringen försöker driva...
Att döda så många svenskar som möjligt, helst gamla för att slippa betala ut så mycket pengar i pension, pengar som inte finns! Desto fler gamlingar som dör, desto mer pengar att ösa ut över sossarnas valboskap!

När skall folket inse vad som händer?

Landet styrs av inkompetenta idioter![/QUO

Det är något fundamentalt efterblivet hos folkhälsomyndigheten, prestige stänger myndighetens dörr då fakta knackar på.
Tegnell är som en igel på att hans taktik är den rätta för att uppnå flockimmunitet. Alltså rekommenderar varken han själv eller hans allierade munskydd. Smitta på bara!
Anders Wallensten vet vad som händer och är säkert under egen moralisk press. Under en pressträff nämnde han att vid användande av munskydd riskerar den som bär det att ta i skyddet och sedan i ansiktet och riskerar att bli smittad utav Corona som fastnat på skyddet. Bra Wallensten, du visar på att munskydd skyddar, det är bara att ge fasen i att ta i munskyddet, folk lär sig.
3040 döda i onödan på grund utav en Folkhälsomyndighet som ej använder SUNT FÖRNUFT.
Det rödmarkerade områden som syns på Sverigekartan är skammens rodnad. Vi skäms över er FHM!

"Den här typen av smitta som har funnits jättelänge" (ordagrant citat från intervjuklipp).

Tegnell är hela tiden ute efter att tona ner, bagatellisera och fördumma, helt medvetet.

Det är ett nytt virus, över 200 000 har dött i världen och över 3000 har dött i Sverige under våren. Och forskarna kämpar för att förstå.

Det rör inte Tegnell, som modellerar lite som han vill, oavsett vad som händer.

Karln är fan störd på riktigt.

Han skitsnack om munskydd orkar jag inte ens kommentera.
Citera
2020-05-10, 00:37
Medlem
Citat:
Självklart fungerar dock inte karantän om det sprids från djur dock, eller hur? För sprids det från djur, kommer det med 100% säkerhet fortsätta komma utbrott. Så då talar vi permanent lockdown.

Well. Nästan alla forskare är vänster, verkar tala emot det tesen.

Sen blir ju folk bevisligen immuna, så moot point.

Men nu får du väl ta och kamma dig!
Du är verkligen stenkorkad!
Tror du det var djur som förde smittan från Kina till resten av världen?
Viruset muterade så att det kunde smitta från djur till människa, sedan har smitta skett från människa till människa.

Nej, de flesta forskare är absolut inte vänster!
Det är bara i ditt lilla underutvecklade huvud som det är så.
De vänstermänniskor som läser vidare blir oftast bibliotekarier eller något annat där man pluggar i 7år och får betalt som att sitta i kassan på Coop, med några få undantag givetvis.
Citera
2020-05-10, 00:40
Medlem
Citat:
Över världen verkar det som att fler och fler länder erkänner Tegnell rätt? Forskare har ju i majoritet gjort det hela tiden. Det som skiljer Sverige från omvärlden var ju att våra ledare lyssnade på experter, medan andra vek sig för panikhandlande idioter.

Det bör du inte bli. Eftersom jag är högt bildad är oddsen såklart låga att jag är långt åt höger. Det finns en anledning att nästan ingen med bildning röstar republikan i USA.

Du får ursäkta, men är det detta du kallar för expert? https://tegnellcitat.se/

Jag som lekman har haft mer rätt hittills än idioten Tegnell!
Du kan kolla min historik..
Citera
2020-05-10, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvryttare2
om man ser ut som en satanist och pedofil, ljuger om allt. det finns ingen testutrustning och den som finns visar hela tiden fel för den fungerar inte, uppmanar alla att ha mask men själv inte har det så säger det allt. man ska inte lyssna på en idiot som inte fått sitt jobb på meriter. blir man äcklad av en so tegnell så säger det allt om en. samma med bastarden och analfabeten löfvén, det är en som man definitivt blir äcklad av för han är den vidrigaste av alla äckel.

Nyktra till och återkom...
Citera
2020-05-10, 00:47
Medlem
Flashshits avatar
[quote=Eremona2.0|71512934]
Citat:
Ursprungligen postat av Latitud9

"Den här typen av smitta som har funnits jättelänge" (ordagrant citat från intervjuklipp).

Tegnell är hela tiden ute efter att tona ner, bagatellisera och fördumma, helt medvetet.

Det är ett nytt virus, över 200 000 har dött i världen och över 3000 har dött i Sverige under våren. Och forskarna kämpar för att förstå.

Det rör inte Tegnell, som modellerar lite som han vill, oavsett vad som händer.

Karln är fan störd på riktigt.

Han skitsnack om munskydd orkar jag inte ens kommentera.

Tegnell är precis lika inkompetent som Morgan Johansson, Anders Ygeman och Dan Eliasson.
Enda anledningen till att han är där han är beror på hans partitillhörighet.

INFÖR TJÄNSTEMANNAANSVARET NU!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in