Citat:
Ursprungligen postat av
Imnsho
Jag gratulerar er tjurar som kan simma omkring i era bankvalv likt Joakim von Anka, nu när ni "bought the dip" efter raset!
Avis, jag lovar! Fast jag förstår ärligt talat inte varför börsen rusar när miljoner och åter miljoner människor kastas ut i arbetslöshet globalt. För inte kommer väl dessa tillbaka till sina lågt betalda tjänstejobb under överskådlig tid? Och inte kommer man väl att åter bygga upp leveranskedjor som stödjer sig ensidigt på kinesiska företag i länder som äter kycklingklor och fladdermusvingar till lunch?
Men det är väl FOMO som gäller nu när centralbankerna vräker ut sina nya gambling chips över hela jordklotet. Köper man inte baseballkort eller tulpanlökar så kan man väl samla på aktier tänker jag.
Mina shorts sitter väldigt trångt nu inför sommaren kan jag lova. Pungkulorna håller nästan på att krossas!
Å andra sidan uppvägs det väl av mina guldfonder som stigit 65% på en månad. Man kan ju inte få allt, så länge min net worth stiger i dessa orostider får man var glad. Än så länge är jag ju frisk också!
Kom ihåg, aktiehajar: man kan ingenting ta mig sig dit man går.
https://www.youtube.com/watch?v=NLa3USTgY4c
Kan hålla med om att det är svårt att förstå börsen, men fakta är att den går upp 80% av tiden
Planeten styrs utav tillväxt , människan är skapt sådan. Bara att acceptera och följa med, tro fan att det måste gå ner ibland
Min strategi är inte att bli von anka , likt många andra
När jag blir 60 så kommer utdelningarna vara feta och jag kommer leva upp portföljen fram till 75 ish. Inte fan ska jag ha massa pengar när det är dags för träfracken . Ungarna får ju dela på kåken och blir miljonärer ändå
Så länge man är frisk och har ett arbete så lever jag gott nu oxå
Dör man knall fall så blir min fru rik iallafall , sån är jag
Gillar det här med buffert
Har du något upplägg för ditt sparandet ?