2020-04-17, 14:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymfb
Kallar ni det här för avkylning? Den går ju bara upp som en raket

Tycker det är helt otroligt. Börsen ansågs vara övervärderat innan Corona och vi har knappt gått in i en kris som nu kommer. Bilindustrin visar upp 50-85.3 procent minskad bilförsäljning i Europa bla. Även om ekonomin i bästa fall kommer igång i sommar så har många jobb försvunnit för gott och vi har en lågkonjunktur som vi inte på kanske snart 100 år. Ända har börsen bara ett förlorat tapp på ca 16-17 procent?
Senast redigerad av jonte400 2020-04-17 kl. 14:09.
Citera
2020-04-17, 14:32
Medlem
Tjata inte om den där jävla Trump här är ni snälla...

Skall bli intressant om Nasdaq drar hela vägen idag.
Citera
2020-04-17, 14:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vika01
Arbetslösheten minskade ständigt flera år innan Trump. Trenden fortsatte när han blev president.
I de diagram jag tittar på så har arbetslöshet minskat kraftigt från det han tog över. Hur som så spelar det väl ingen roll, hans politik har absolut inte missgynnat amerikansk ekonomi. Vi behöver som ovan talare inte blanda in Trump mer. Jag tycker själv det är barnsligt. På ena sidan finns de som alltid ta Trump i försvar och på andra sidan vänstertomtar som jämt ska missförstå och misskreditera honom. Människor är helt sinnesjukt besatta av honom.
Citera
2020-04-17, 14:39
Medlem
Frontlinjens avatar
Som jag sagt tidigare: när det finns en fungerande anti-viral kur så släpper hysterin och börserna börjar dra uppåt.

Om man vågar tro på dessa tidiga resultat så står vi strax där:
https://www.statnews.com/2020/04/16/early-peek-at-data-on-gilead-coronavirus-drug-suggests-patients-are-responding-to-treatment/
Citera
2020-04-17, 14:41
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Tycker det är helt otroligt. Börsen ansågs vara övervärderat innan Corona och vi har knappt gått in i en kris som nu kommer. Bilindustrin visar upp 50-85.3 procent minskad bilförsäljning i Europa bla. Även om ekonomin i bästa fall kommer igång i sommar så har många jobb försvunnit för gott och vi har en lågkonjunktur som vi inte på kanske snart 100 år. Ända har börsen bara ett förlorat tapp på ca 16-17 procent?
Du är bitter på det mesta va? Vilka jobb är det som är borta?
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Som jag sagt tidigare: när det finns en fungerande anti-viral kur så släpper hysterin och börserna börjar dra uppåt.

Om man vågar tro på dessa tidiga resultat så står vi strax där:
https://www.statnews.com/2020/04/16/early-peek-at-data-on-gilead-coronavirus-drug-suggests-patients-are-responding-to-treatment/
Japan har börjar medicinbehandla patienter, vet inte med vad eller hur brett.

I mina ögon är börsen tillbaks på "sin riktiga nivå", men den är volatil vilket är vad som behöver korrigeras, alltså är det swingtraderns marknad & själva kurvan "uppåt" är i realiteten bara en utplaning av nuvarande.
Senast redigerad av GoUoD 2020-04-17 kl. 14:43.
Citera
2020-04-17, 14:50
Medlem
Femliters avatar
Tror USA har bra möjligheter att snabbt pressa tillbaka arbetslösheten när landet öppnas upp igen.
Dom har en mycket mer flexibel arbetsmarknand än många länder i Europa.

I sverige kommer det som vanligt efter kriser bli svårt att pressa tillbaka arbetslösheten och fler männsikor kommer fasta i ett långt bidragsberoende.
Citera
2020-04-17, 14:53
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Femliter
Tror USA har bra möjligheter att snabbt pressa tillbaka arbetslösheten när landet öppnas upp igen.
Dom har en mycket mer flexibel arbetsmarknand än många länder i Europa.

I sverige kommer det som vanligt efter kriser bli svårt att pressa tillbaka arbetslösheten och fler männsikor kommer fasta i ett långt bidragsberoende.

Därför har man dock i Sverige därför sysslat med permittering. Bör därför inte ta så lång tid att fortsätta igen.
Citera
2020-04-17, 15:02
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Köpte just en liten post i Pernod Richard. Tänker att folk behöver dränka sina sorger i starksprit efter corona. För övrigt samma företag som köpte Absolut Vodka av svenska staten för ett löjligt billigt pris.
Citera
2020-04-17, 15:04
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
För övrigt samma företag som köpte Absolut Vodka av svenska staten för ett löjligt billigt pris.
De betalade väl löjligt mycket vill jag minnas. En av statens bättre utförsäljningar.
Citera
2020-04-17, 15:07
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
De betalade väl löjligt mycket vill jag minnas. En av statens bättre utförsäljningar.

Varumärken som Absolut är värt det.
Citera
2020-04-17, 15:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Du är bitter på det mesta va? Vilka jobb är det som är borta?

Japan har börjar medicinbehandla patienter, vet inte med vad eller hur brett.

I mina ögon är börsen tillbaks på "sin riktiga nivå", men den är volatil vilket är vad som behöver korrigeras, alltså är det swingtraderns marknad & själva kurvan "uppåt" är i realiteten bara en utplaning av nuvarande.
Bitter? Jag förstår inte vad du menar med bitter???
För min del liksom många andra så är det väl bra om börsen håller sig???
Vadå vilka jobb som är borta?????? Har du blundat och hållt för öronen. Experterna är överens om att arbetslösheten kommer landa runt 9-13.5 procent och att dessa siffror kommer vara bestående för nästa år. Haha jag fattar inte hur man kan missa detta. Har du någon sjukdom som gör att du inte minns det du läser eller hör

Även om industri och samhälle kommer igång om en månad har många förlorat sina jobb för gått. Många konkurser. Detta i sin tur leder till besparingar i alla led. Tur att du inte är företagsledare. Du hade kört vilket företag i botten på direkten. Särskilt duktig på aktier kan man heller inte vara om man inte har bättre analysförmåga. Du bör jobba på posten
Senast redigerad av jonte400 2020-04-17 kl. 15:15.
Citera
2020-04-17, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Köpte just en liten post i Pernod Richard. Tänker att folk behöver dränka sina sorger i starksprit efter corona. För övrigt samma företag som köpte Absolut Vodka av svenska staten för ett löjligt billigt pris.

Som gammal Åhusbo är jag imponerad över Pernod även om jag tycker det är lite synd hur de gör om Åhus till "Ville Absolut".

Det verkar vara ett välskött företag som förstår värdet av image och marknadsföring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in