Citat:
Ursprungligen postat av
kendallo
Vad tänker du med jobbiga frågor? Hans bakgrund? Jag tror ju inte att det är jobbiga frågor alls för Sami. Måhända att han inte är lika smord i mun som Amelia, men jag tror ju att Sami fixar att svara ärligt och rakt med bra ordval även där och tror inte att det är jobbigt för honom. Möjligtvis beroende på hur frågorna är formulerade där ett längre svar och resonemang behöver föras. Annars tror jag inte att Sami har så mycket han behöver svara på som kan anses jobbigt.
Men överlag, så ser man ganska tydligt att produktionen gärna vill se mergim och lennie, jasmine och frida före sami som vinnare och frågorna kommer att vara därefter.
Nej absolut inte hans bakrund, nästan så att jag hoppas på det för det vet jag att han har ett bra svar på.
Jag syftade på mer kritiska frågor om hans så kallade beteende i huset, om man kollar på vad folk ställer för frågor till honom. Det spelar ju ingen roll vad han svarar, hans hatare kommer ju påstå att han är oärlig ändå.
Visst är det så, och jag menar att produktionen inte kommer vara snäll när de väljer ut hans frågor. Vi kan vara säkra på att han inte kommer få in en fråga där det står "Varför är du så gullig Sami?" som Mergim fick.