Citat:
Ursprungligen postat av
Maharaja79
Vilket domedagsscenario är det du ser framför dig för dessa "stackars, stackars barn"? Vi har ju tvingat barnen att gå i skolan också, även om deras föräldrar i riskgrupp riskerar att dö, om de drar hem smitta, så what's your point?
Ditt inlägg var väldigt ospecifikt och extremt flummigt, svårt att förstå. No offense.
Non taken. Du verkar ha svårt att förstå fakta och statistik så jag förväntar mig inte att läsförståelsen heller är på topp.
Ska försöka svara dig så enkelt som möjligt i fortsättningen.
Jag har aldrig rackat ner på föräldrar i riskgruppen som håller sina barn hemma, ett fullt rimligt ställningstagande.
Däremot tror jag (nyckelordet här är ”tror”) att de stackars barn till mentalt tveksamma föräldrar som inte befinner sig i riskgruppen och håller sina barn hemma på grund av att de inte kan läsa fakta och statistik (och dessutom tror att barnen ”lär” sig ”mer” hemma av dessa mentalt tveksamma föräldrar än i skolan) riskerar stora skador senare i livet.
Faktaresistens, myndighetsförakt, sociala svårigheter. Detta till eventuellt redan dåliga genetiska förutsättningar låter inte som något som är lätt att handskas med för ett framtida samhälle.