2020-05-09, 09:40
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nico77
Sverige har klarat sig bra.

Om andra är immuna vet jag inte, men jag är det.

AT är bra underhållning.

Munskydd kan vara bra att ha till hands om toalettpappret är slut.

Det ska inte låsas ner någonting. Det behöver rensas lite i befolkningen så det är bara att önska evolutionen lycka till och vinka adjö till de som "have been found wanting".

Personligen lutar jag åt ditt håll.
Citera
2020-05-09, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Sossarna är nog i smyg överlyckliga över att det så kallade "köttberget" minskar.. Alltså att våra äldre rensas ut nu. Man minns ju Strandhälls uttalande för två år sedan:

https://www.friatider.se/strandh-ll-v-ra-problem-beror-inte-p-flyktingar-utan-p-ldre-svenskar

När Aftonbladets läsare hävdar att det är flyktingmottagandet som sänkt den svenska sjukvården svarar Annika Strandhäll:

– Det stämmer inte, det är inte sant!, säger ministern till tidningen. Vi har en snabbt åldrande befolkning i Sverige. Medellivslängden ökar med 3,5 timme per dygn och vi har ett större antal kroniker med livslånga relationer till sjukvården i dag än för 30 år sedan.

Enligt Strandhäll kommer antalet personer som är 70 år och äldre öka med 300.000 fram till 2025. Det är det stora problemet, enligt henne. Flyktingmottagandet har ingenting med det att göra.

Det kommer att bli intressant att se hur Corona påverkar dessa siffror.

Orkar inte ta reda på det själv, men hur många 70+ hittills har dött i Corona?
Citera
2020-05-09, 09:42
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Såg ni videon på hon som gråter ut från ett sjukhus i USA.

Dom får 13 000 dollar för varje covid patient och 39 000 dollar om dom är i respirator.

Personalen är skittrötta och gör ett slarvigt jobb och bryr sig inte för dör dom skriver dom bara COVID-19 på attesten och sjukhuset får sina pengar.

Hon hade försökt gå till alla och varna men ingen lyssnade.

Vilken enorm jädra soppa detta är

Vilka är ”dom”? Sjukhusen? Det är väl bra att staten skjuter till stålar. Hur många millar har inte staten gett sjukhusen här i Sverige de senaste tre månaderna?
Citera
2020-05-09, 09:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sno
När man betraktar Fergusons härjningar i det brittiska samhället både under Corona och långt tidigare då borde var och en inse hur farligt det är när man litar blint på en människa därför att han är en professor och verkar veta vad han gör/påstår.

Att han sen saknar omdöme totalt har man inte ansett vara avgörande.

Hans kalkyleringar tycks aldrig ha stämt för fem öre.
Och han lever själv inte som han lär andra.

Men har fått en OBE (The Most Excellent Order of the British Empire), massor av beröm och uppmärksam och forskningsanslag.

Samtidigt har säkert en massa andra vettiga forskare blivit utan..

Den här professorn liknar lite läkaren på Karolinska som experimenterade med konstgjorda luftrör..

Ingen av dem tycks bry sig hur många som dör pga deras oansvarigt beteende.

Och det har Tegnells gjort menar du ?
Citera
2020-05-09, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Jag tror det börjar bli dags att se vidare bortom detta.

Vi kommer få leva med den här skiten i 1-2 år till.

Fick ett surt email från skolan att börjar inte vår dotter nu så får hon gå om.
Orkade inte ens bråka med dom, hon är tillbaka i skolan.
Vad händer om riskgrupp i hemmet dör, kommer dom få sån ångest att dom tar sitt liv, naturligtvis inte "vi följde bara lagen".

Det jag tar med mig från denna kris är att man kan visst göra flockimmunitet men skydda för fan riskgrupper och äldre. Smittpenningen har ju ännu inte betalats ut så många går tillbaka till jobb.

De som velat hålla sina barn hemma skulle får göra det, många orosanmälningar.

Sen har vi den ENORMA elefanten i rummet,

Omsorgen SKALL vara fullt finansierad, det är ju FAN det mina skatter skall gå till.
Den har gått till konst för maskar och kamelfarm i göteborg.

Nu har det uppdagats att chefer har TVINGAT bevisligen sjuka i Corona att gå till jobbet.

Det mina vänner är överlagt mord för dom vet precis som du och jag att de äldre dör om dom blir sjuka. Vilken ENORM cynism.

Har det gått så långt att våra äldre behandlas på detta sätt då får man fan rycka upp det med rötterna och göra om hela skiten.

Att regeringen och FHM inte agerade där tidigt och krishanterade är denna kris stora skandal.

Vad har du för säkra bevis att vi kommer "få leva med den här skiten i 1-2 år till"?
Har du pratat i telefon med Gud?
Vore schysst om du kan langa över hans telefonnummer, har några frågor till honom.
Citera
2020-05-09, 09:46
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Många i USA har tydligen sett Sverige som ett föredöme i hanteringen av viruset. Mish Shedlock tar en närmare titt på saken och ger en annan bild. USA och Sverige verkar mer eller mindre gå hand i hand (folks, don't try this at home, handsprit gäller vid handkontakt!)

https://www.thestreet.com/mishtalk/economics/want-to-be-more-like-sweden-what-if-we-already-are

Hatfakta? Systematiska fel eller felaktiga siffror? Rysk trollfabrik?

Eller är det så att USA och Sverige gjort det mesta rätt genom att släppa loss gula faran, fastän på två olika sätt? Utan att ta lite dödsfall så går det väl inte att skapa flockimmunitet, tänker jag. Det går ju inte att göra en omelett utan att knäcka några ägg.

Äggen i Sverige är lite gamlingar som ju ändå ska dö, och i USA lågavlönade negrer, hispanics och WT som måste gå till sina tredubbla jobb för att överleva.
Jag tror att USA är det land som kommer att lida mest under mycket lång tid. Frågan är istället om man någonsin kommer tillbaka till gårdagens nivåer. Jag tror inte det.

Och det kommer att slå hårt mot fly-over states där många vita bor.

Och du förstår att jag inte pratar om COVID19 här, va?
Citera
2020-05-09, 09:49
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Vilka är ”dom”? Sjukhusen? Det är väl bra att staten skjuter till stålar. Hur många millar har inte staten gett sjukhusen här i Sverige de senaste tre månaderna?
Det är en av konspirationsteorierna som sprids bland många.
Citera
2020-05-09, 09:51
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Hur i helvete får du 1660 döda räknat med idag (så du får 8 dagar extra) till att det skulle ha dött 6400 i hela Stockholmsregionen fram till 9 dagar sedan?

Kurvan har plattats ut något som du vet, i dagsläget har vi ca 4200 döda i Region Stockholm. Men det tickar på, jag har prognosticerat 9000 och dit kommer vi att nå tyvärr.
Citera
2020-05-09, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Vilket domedagsscenario är det du ser framför dig för dessa "stackars, stackars barn"? Vi har ju tvingat barnen att gå i skolan också, även om deras föräldrar i riskgrupp riskerar att dö, om de drar hem smitta, så what's your point?

Ditt inlägg var väldigt ospecifikt och extremt flummigt, svårt att förstå. No offense.
Non taken. Du verkar ha svårt att förstå fakta och statistik så jag förväntar mig inte att läsförståelsen heller är på topp.

Ska försöka svara dig så enkelt som möjligt i fortsättningen.

Jag har aldrig rackat ner på föräldrar i riskgruppen som håller sina barn hemma, ett fullt rimligt ställningstagande.

Däremot tror jag (nyckelordet här är ”tror”) att de stackars barn till mentalt tveksamma föräldrar som inte befinner sig i riskgruppen och håller sina barn hemma på grund av att de inte kan läsa fakta och statistik (och dessutom tror att barnen ”lär” sig ”mer” hemma av dessa mentalt tveksamma föräldrar än i skolan) riskerar stora skador senare i livet.

Faktaresistens, myndighetsförakt, sociala svårigheter. Detta till eventuellt redan dåliga genetiska förutsättningar låter inte som något som är lätt att handskas med för ett framtida samhälle.
Citera
2020-05-09, 09:52
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det är en av konspirationsteorierna som sprids bland många.

Är det en konspirationsteori att staten skjutit till stålar till sjukhusen under krisen? Det trodde jag var ett faktum.
Citera
2020-05-09, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Jag håller inte med dig. Eftersom Sverige kunde ha agerat Dag 1 för att vinna tid och bromsa/skjuta upp smittan. Vunnen tid är både liv och ekonomi. Nu finns antikroppstester och antivirala medel. Samt information har hunnit nå ut. Allt det hade sparat liv. Så särskilt rationell framstår ni inte om jag får ursäkta...

Bromsa ? Det är bara en floskel som filuren Tegnell fösöker torgföra för att dölja sitt misslyckande.

Region Stockholm hade igår 698 döda per 1M inv.

Kallar du det bromsa ???
Senast redigerad av Iakttagaren-2019 2020-05-09 kl. 09:57.
Citera
2020-05-09, 09:55
Medlem
Hur går det för Kina då?
De är väl fortfarande i lockdown?
Är det därför de inte har några fall där längre?
Eller beror det på att de ljuger?
Vad tycker kukhuvud Giesecke om det?
Hejar han också på att folk ska börja dö som flugor i Kina så att han och bögkompisen AndersPampers ska fortsätta tatueras hos dumma fåren i landet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in