Citat:
Ursprungligen postat av
TruthSeeker2
Jo men visst bekräftade Mergim nyss att han inte direkt skämtat med Frida vid tidigare nattningar när det sista han muttrar/fräser är:
”Skönt man slapp Fridas jävla kärleks, täcke, bajs, jag vete faan vad hon säger!”
Inte så grovt sagt i sig, men inte har det då varit på skoj när han kallat henne hund och sagt att han vill slå till henne vid kvällsrutinen som många hävdat. Han har bubblat av ilska inom sig, precis som han pratade om hos psykologfågeln, och sedan skrattat mitt i allvaret då han inser hur det annars ser ut.
Jag fortsätter hävda att det inte är lätt för en 21årig pojke att vistas i det där huset med alla dessa känslor inom sig och vill absolut inte kasta något hat på honom. Men produktionen har däremot gjort något så uppåt väggarna fel som inte plockat ut honom.
Fel mot Mergim, fel mot övriga deltagare, fel mot tittarna och alla de som nu har honom som förebild och tror att man kan bete sig som honom och att det är ok.
Hur kan det inte skrivas kritiskt om produktionen i tidningarna? Anmärkningsvärt hur de kan komma undan med allt. Jag menar ju tex att det är produktionens fel att det skapats så mycket hat mot majoriteten av deltagarna också. Men det är ett kapitel för sig.
Jag tror det är pga corona som man låter deltagare vara kvar. Gör många hade skickat hem sigsjälva pga sådant de sagt eller gjort. Men för att det inte skulle vara endast 3 eller 4 deltagare kvar för någrq veckor sen som skulle tråka ut tittarna om än mer, så har man sett förbi detta.
Produktionen kunde visat lite stake och berättat detta.
Sen blir jag smått äcklad när man granskar en persons ordval så i minsta detalj, det är ändå emellan dem därinne precis som vad som händer i livet.
Lättkränkta Frida-personligheter finns det gott om i detta land. "Nej vi talar inte om sanningen utan att linda in den i ett tjockt hölje av rosa fluffigt sött skit.."