2020-05-09, 06:39
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
SD ville ha tillbaka HD och tänkte inte lämna henne.
Men samtidigt ville han hela tiden ha kvar LW som hemlig älskarinna vid sidan om, ännu hemligare än det var tidigare.
Det kan du väl ändå inte ha missat om du har läst några chattlistor?

Det är just chattarna jag läst noggrannast i FUP.
Ja, SD hade en tendens att vilja ha tillbaka Lena om gav honom space. Men det gjorde hon tyvärr sällan. T o m på mordkvällen bjöd hon på kaka trots att SD låtit meddela att han var upptagen.
Citera
2020-05-09, 06:46
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Jag skrev i ett inlägg tidigare idag att något liknande skulle kunna fungera. Men angående ett sådant planerat alibi så får jag hänvisa till CJ-citatet ovan
Det finns alltså tre möjliga förklaringar till det som cacheloggen visar:

1. Datorn gör själv automatiska uppdateringar, även om ingen sitter vid datorn.

2. SD kan ha planerat mordet, vilket verkar rätt sannolikt. Han har försökt trycka in många aktiviteter under kvällen, kanske för att skaffa sig alibi. Han visste inte att offret skulle skrika och att någon skulle höra det, vilket gjorde att den ganska exakta tidpunkten för mordet blev känd. Han har förberett datorn för att det ska se ut som om han har jobbat vid den för att skaffa sig alibi. Men det tror inte CarlJanne på så då faller det alternativet bort.

3. Han har varit hemma, haft lite måsten, men inte suttit vid datorn utan stängt av och satt på den vid olika tillfällen. Verkar detta rimligt?
Citera
2020-05-09, 06:49
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Ja.
Och dessutom är det så att SD har sagt att han inte minns allt utan måste gå efter FUP vilket lika gärna kan vara om han setts ute på cykel eller inte.
Att han fått veta att ingen sett honom kanske helt enkelt hjälper honom att rätta sig, måste inte betyda att han svänger sig och slingrar.
Vidare är han van vid att träffa folk eller att man sett varandra.
Om ingen sett honom då så tror han att det kan ha varit veckan innan.

Varför skulle han ljuga helt genomskinligt? I så fall lika bra att hålla kvar vid att det var förstnämnda.
Det är inte det minsta konstigt att man glömmer tider och annat då man får samma frågor flera gånger, har allas ögon på sig, är MGM.
Det är konstigt att han ändrar sig.
Första gången han förhördes var dagen efter mordet och sedan har han förhörts många gånger.
Under de förutsättningarna borde han så många gånger ha tänkt igenom vad han gjorde så att han minns.

Det är en annan sak om man förhörs för första gången lång tid efter att något har skett.
Citera
2020-05-09, 06:51
Bannlyst
Det finns väl ingen med sunt förnuft som betvivlar att Davidsson haft ihjäl henne?

Vad är det med Svenska män som har ihjäl Asiatiska kvinnor?
Citera
2020-05-09, 07:23
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Fast, hur gick det?
Det blev en friande dom till SD:s fördel.
Har du missat det?
Citera
2020-05-09, 07:27
Medlem
Champagneoclocks avatar
”jag kan inte påminna mig att jag sett en så välskriven dom från en tingsrätt på väldigt länge. Det är faktiskt sällsynt”
Domen kommer att stå sig även i Hovrätten. Så nu kan alla hobbyjurister i denna tråd sluta med sina expertutlåtanden.

https://www.na.se/artikel/exklusivt-for-na-leif-gw-om-hjarstadomen-bevisen-avgorande-misstaget-aklagarens-dilemma?referrer=app
Citera
2020-05-09, 07:28
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KukKuksKlan
Det finns väl ingen med sunt förnuft som betvivlar att Davidsson haft ihjäl henne?

Händer det ofta?
Att svenska män har ihjäl asiatiska kvinnor alltså?
Citera
2020-05-09, 07:31
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Vad som är mycket intressant beträffande det tidigare mordet på L*na Wesstr*m är följande sagt,

Några få dagar före❗ det att L*na Wesstr*m blev brutalt och hänsynslöst döds-misshandlad bakom ett bullerplank inom området Nya Hj*rsta så besökte L*na Wesstr*m sin mest förtrogna vän, vid detta då aktuella tillfället bar L*na Wesstr*m med sig sina så av henne kallade för privata dagboks-anteckningar, vilka var skrivna med små text-stycken på A4-papper och som i sin tur förvarades inom en hålpärm.

Det första som L*na Wesstr*m då hade uttryckt till sin förtrogne vän var enligt följande citat: ⬇

-"NU HAR DET SKURIT SIG RIKTIGT REJÄLT MELLAN MIG OCH ST*FAN" ... slut citat /

Enligt ovan skrivet, tycker åtminstone jag min dumma idiot att de tidigare orden från L*na Wesstr*m då uttryckta ändå talar en hel del.

Mvh/ @JokerMannen
Måste fråga dig, varför skriver du L*na och inte Lena hela tiden? Är det av omtanke att inte röja hennes namn?
Citera
2020-05-09, 07:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Händer det ofta?
Att svenska män har ihjäl asiatiska kvinnor alltså?

Nah, kan bara komma på ett fall, men överlag så är det luffare/förlorare så beställer hem dom här små sneögda.

Det har jag sett väldigt många gånger.
Citera
2020-05-09, 07:35
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Nah, kan bara komma på ett fall, men överlag så är det luffare/förlorare så beställer hem dom här små sneögda.

Det har jag sett väldigt många gånger.
Nu var ju Lena adopterad av svenska föräldrar och kom till Sverige som väldigt liten. Så SD hade inte beställt henne.
Citera
2020-05-09, 07:39
Medlem
Citat:

I det här fallet verkar det inte ligga ngn rasism bakom. MGM har visserligen sagt något otrevligt i ett förhör, men BO var adopterad som liten och omgivningen betraktade henne med stor sannolikhet som svensk.
Mer: vad är det med folk som tror att de kan lösa sina problem med mord?
Citera
2020-05-09, 08:05
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Varför delgav Lenas vän inte polisen dessa dagboksanteckningar? Hur jag än letar kan jag inte hitta några anteckningar om att dessa existerar. Måste ha missat det.
De finns inte i verkligheten.
De finns bara i JM:s fantasi.
Att hen gillar att hitta på saker kan väl inte ha undgått någon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in