2020-05-08, 21:07
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Enig.
Synkning mellan olika enheter är en sak Google pratar varmt om i sina produktfördelar. Det sker inte onoterat i deras AI-generator; det är en viktig del i deras informationsinsamling att se dessa användarmönster. De är dessutom väldigt restriktiva med sin delning av den informationen till sina användare och det har varit på tapeten i nyhetsmedier hur de mörkar innehåll i sin informationsinsamling.
Att påstå att man får samma resultat när man försöker att återupprepa ett mönster utan att antingen göra det på datorn ifråga eller ha installerat en kopia av datorn på en annan är intetsägande.
Jag tar det en gång till. Synkningen har jag inget problem med, det funkar mellan olika enheter. Om jag ändrar till exempel en text i ett dokument på enhet A så ser jag inom en sekund ändringen på enhet B utan att jag behöver uppdatera webbsidan. Cachehistoriken påverkas dock inte på någon av enheterna.

Om jag endast laddar om en webbsida på enhet A så laddas inte webbsidan om på enhet B, och den lokala cachehistoriken påverkas således inte på enhet B.

Sammanfattning: Filer synkas och uppdateras mellan olika enheter, webbsidor (med historik) påverkas däremot inte mellan olika enheter. Om man gör en refresh påverkas alltså cachehistoriken självklart endast på den enhet där man gjorde refresh.

https://support.google.com/accounts/answer/32050?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=sv

Citat:
Cacheminnet och cookies fungerar så här

Cookies är filer som skapas när du besöker webbplatser. De förbättrar upplevelsen när du surfar genom att webbinformationen sparas.
Delar av webbsidor, till exempel bilder, sparas i cacheminnet så att de läses in snabbare nästa gång du besöker sidan.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-05-08 kl. 21:49.
Citera
2020-05-08, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Ja, det tror jag hon gör, men märk väl jag vet inte!

Du är väldigt tjatig om skattepengar. Hur mycket är ett människoliv värt? Ska det inte prövas ända in i kaklet för offrets och dennes familjs skull?
Fetningen:
Ärligt talat så vet ju inte jag heller.

Det är kanske bäst att vara tydlig med att det är INTE för att jag på något vis skulle måna om SD som jag hoppas att det inte blir ett överklagande. Det är inte heller för att jag skulle vara så väldigt om mig och kring mig vad gäller mina svenska skattepengar.
Men nog kunde dina och mina skattepengar behövas bättre på annat håll inom rättsväsendet än att de läggs på ännu ett misslyckande vad gäller att få SD fälld för mord, tror du inte det?

Du undrar över hur mycket ett människoliv är värt?
Den hemska sanningen är att i Sverige är inte en mördad person värd nästan nånting.
Skulle SD så småningom bli fälld för mord på LW är min gissning att vi skulle få veta att LW var värd ett par hundratusen kronor.
Ersättningen till efterlevande vid mord är i Sverige skamligt låg!
Där borde Sverige verkligen skämmas!
Citera
2020-05-08, 21:33
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Jag tar det en gång till. Synkningen har jag inget problem med, det funkar mellan olika enheter. Om jag ändrar till exempel en text i ett dokument något på enhet A så ser jag inom en sekund ändringen på enhet B utan att jag behöver uppdatera webbsidan. Cachehistoriken påverkas dock inte på någon av enheterna.

Om jag endast laddar om en webbsida på enhet A så laddas inte webbsidan om på enhet B, och den lokala cachehistoriken påverkas således inte på enhet B.

Sammanfattning: Filer synkas och uppdateras mellan olika enheter, webbsidor (med historik) påverkas inte mellan olika enheter. Om man gör en refresh påverkas alltså cachehistoriken självklart endast på den enhet där man gjorde refresh.

https://support.google.com/accounts/answer/32050?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=sv
Vad händer om man med hjälp av det kommando som kunde öppna en pdf-fil efter två timmar istället skriver ett kommando som öppnar en webbsida efter två timmar?
Citera
2020-05-08, 21:41
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det tror jag också, hade det varit planerat så hade han sannolikt skrikit sig hes om
det här redan under häktningsförhandlingarna.

Så det ser faktiskt ut som om ÅK har matat honom med det här.

Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vad händer om man med hjälp av det kommando som kunde öppna en pdf-fil efter två timmar istället skriver ett kommando som öppnar en webbsida efter två timmar?
Jag skrev i ett inlägg tidigare idag att något liknande skulle kunna fungera. Men angående ett sådant planerat alibi så får jag hänvisa till CJ-citatet ovan
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-05-08 kl. 21:47.
Citera
2020-05-08, 21:45
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det framgick rätt tydligt i chattarna att Lena visste åtminstone efter affärens avslöjande att SD ville vara tillsammans med HD. Vad pratar du om? Det var snarare Lena som med hot och manipulationer försökte hålla kvar SD vilket torde vara en del av motivet till mordet.
SD ville ha tillbaka HD och tänkte inte lämna henne.
Men samtidigt ville han hela tiden ha kvar LW som hemlig älskarinna vid sidan om, ännu hemligare än det var tidigare.
Det kan du väl ändå inte ha missat om du har läst några chattlistor?
Citera
2020-05-08, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Detta är precis sån gallimatias som är avsett att dölja att det inte finns något som binder honom till mordet.

Du upprepar saker som du vet är inte är sanna i samma andetag som du påstår att liknande osanningar visar på att han är GM.

Det finns ett antal anledningar till att inte tala sanning än att vara skyldig till mordet vilket vi inte behöver fördjupa oss i nu.

"Vidare anses det viktigt för rättssäkerheten att den åtalade får lämna felaktiga uppgifter utan att fällas på denna grund, då den åtalade kan ha skäl att lämna en annan berättelse än den sanna, utan att för den sakens skull vara skyldig till det hen har blivit åtalad för."

https://lawline.se/answers/varfor-far-en-tilltalad-vara-tyst-och-ljuga-i-ratten

Du får nog övertyga din hang up med honom som GM på något annat..

Ja.
Och dessutom är det så att SD har sagt att han inte minns allt utan måste gå efter FUP vilket lika gärna kan vara om han setts ute på cykel eller inte.
Att han fått veta att ingen sett honom kanske helt enkelt hjälper honom att rätta sig, måste inte betyda att han svänger sig och slingrar.
Vidare är han van vid att träffa folk eller att man sett varandra.
Om ingen sett honom då så tror han att det kan ha varit veckan innan.

Varför skulle han ljuga helt genomskinligt? I så fall lika bra att hålla kvar vid att det var förstnämnda.
Det är inte det minsta konstigt att man glömmer tider och annat då man får samma frågor flera gånger, har allas ögon på sig, är MGM.
Senast redigerad av Moschata 2020-05-08 kl. 22:25.
Citera
2020-05-08, 22:06
Medlem
Citat:
Det framgick rätt tydligt i chattarna att Lena visste åtminstone efter affärens avslöjande att SD ville vara tillsammans med HD. Vad pratar du om? Det var snarare Lena som med hot och manipulationer försökte hålla kvar SD vilket torde vara en del av motivet till mordet.

Ja, omkring 2016 har han sagt i förhör att han ändrat sig och inte längre kunde tänka sig en framtid med LW - och sa detta till henne. Hon hade blivit djupt besviken och kunde inte acceptera. Det har LW verifierat i flera chattar med vänner och ältar detta fram och tillbaka.
SD kunde inte leva ärligt mellan de två, men han resonerade ärligt.
Senast redigerad av Moschata 2020-05-08 kl. 22:16.
Citera
2020-05-08, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Håller med dig fullt ut i allt du skriver ovan. Ett märkligt persongalleri. Dessa personer har inte granskats på något vis. SD har man låst sig vid, och han är skyldig till mord eller medhjälp. Resten av det lilla gänget har inte synats alls. Nånstans borde utredningen vända och rikta sina lampor på fler.

Ja. Varför granskades inte de här individerna lite bättre? Ifrågasättande av akut glömska och fräcka attityder läts passera. För tamt, mesigt.

Det är en gåta för mig hur man kunde schabbla till det hela på det viset. Det gör nästan ont i mig när jag märker att viktiga spörsmål inte ens har tagits upp.

Fokus har legat alldeles för mycket på vattenspridare och blod vid sex odyl. Säkert viktigt, men viktigare frågor fick stryka på foten pga just fel fokus.
Citera
2020-05-08, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Men snälla Pablito?!
Missade du helt diskussionen vi hade här i tråden för några veckor sen? Då redde vi ut vad begreppet "polisiärt uppklarat" betyder och/eller innebär.

Aldrig nånsin har ett brott beskrivits som "polisiärt uppklarat" så länge en juridisk process fortfarande pågår!

Domen (i första instans!) kom i förrgår!
En friande dom får ju åtminstone ha vunnit laga kraft innan ett fall kan beskrivas som "polisiärt uppklarat"..

Tack för fredagsmys!

Yes.
Att Picasso2 anser att orden "Nu har det skurit sig rejält mellan mig och Stefan" är tillräckligt för att förstå vem mördaren är, visar vilken sorglig juridisk nivå Picasso2 är på.

Vi vet ju alla att LW hade toppar och dalar, sällan mellanlägen. Hon var alltid mer eller mindre
intensiv. Ett ur sitt sammanhang löst taget uttryck från en sådan människa kan bara inte
betraktas som ett så starkt "indicium" att saken är klar!
Citera
2020-05-08, 22:18
Medlem
Citat:

Så som jag skrev har JAG uppfattat det.

Lena var verkligen ingen ängel emellanåt men hon var en människa. En levande själ. En mamma till 3 barn. En dotter. En god och omtänksam person och vän till flera.

Ett liv som gp inte ansåg att hon skulle få fortsätta för att GP störde sig på Lena såpass mycket att vederbörande slog ihjäl henne med 17 slag mot huvudet...
.
.. . Och det är just DET som fallet handlar om. Inte något annat.
Senast redigerad av zilvereko 2020-05-08 kl. 22:51.
Citera
2020-05-08, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja. Varför granskades inte de här individerna lite bättre? Ifrågasättande av akut glömska och fräcka attityder läts passera. För tamt, mesigt.

Det är en gåta för mig hur man kunde schabbla till det hela på det viset. Det gör nästan ont i mig när jag märker att viktiga spörsmål inte ens har tagits upp.

Fokus har legat alldeles för mycket på vattenspridare och blod vid sex odyl. Säkert viktigt, men viktigare frågor fick stryka på foten pga just fel fokus.

Det håller jag verkligen med om.
Oj vilket tjat om detta.
Gissar att det finns massor mer att hämta inne bland bekantskapskretsen och ute i periferin.
Säger inte att jag har någon misstänkt, men forskande kan leda till nya konstellationer och
även personer som inte alls omnämnts.
Citera
2020-05-08, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Vad som är mycket intressant beträffande det tidigare mordet på L*na Wesstr*m är följande sagt,

Några få dagar före❗ det att L*na Wesstr*m blev brutalt och hänsynslöst döds-misshandlad bakom ett bullerplank inom området Nya Hj*rsta så besökte L*na Wesstr*m sin mest förtrogna vän, vid detta då aktuella tillfället bar L*na Wesstr*m med sig sina så av henne kallade för privata dagboks-anteckningar, vilka var skrivna med små text-stycken på A4-papper och som i sin tur förvarades inom en hålpärm.

Det första som L*na Wesstr*m då hade uttryckt till sin förtrogne vän var enligt följande citat: ⬇

-"NU HAR DET SKURIT SIG RIKTIGT REJÄLT MELLAN MIG OCH ST*FAN" ... slut citat /

Enligt ovan skrivet, tycker åtminstone jag min dumma idiot att de tidigare orden från L*na Wesstr*m då uttryckta ändå talar en hel del.

Mvh/ @JokerMannen

Varför delgav Lenas vän inte polisen dessa dagboksanteckningar? Hur jag än letar kan jag inte hitta några anteckningar om att dessa existerar. Måste ha missat det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in