2020-05-08, 17:28
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=dxmHQM_dHZo

Ett samlat klipp om Trumps olika uttalanden så att man kan se att hans hållning till saken är ohållbar. En massa svammel helt enkelt. Det ser inte bra ut för USA med en sådan president. Det är inte bara de vanliga utan lite mer genomarbetat klipp. Bland annat det där om att Obamas tester inte fungerade. Som om man kunde göra tester för något som inte ens finns.
Citera
2020-05-08, 17:30
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Kalifornien har varit stängt i 6 veckor nu och man har planer på att göra en försiktig öppning igen i juni
Det var det jag misstänkte

Och sen länken de gav var ju ett argument för att det inte var någon direkt nedstängning mot viruset.
Utan det kom mer senare.

Edit:
Cuomo säger att han önskade mindre ord av presidenten och mer aktion.
Och man tar testning i egna händer så gott man kan, men tar hjälp av CDC och HHS för antikropps-testning längre fram(om nu det är rätt förkortning).
Senast redigerad av klyban 2020-05-08 kl. 18:29.
Citera
2020-05-08, 18:30
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
https://www.youtube.com/watch?v=dxmHQM_dHZo

Ett samlat klipp om Trumps olika uttalanden så att man kan se att hans hållning till saken är ohållbar. En massa svammel helt enkelt. Det ser inte bra ut för USA med en sådan president. Det är inte bara de vanliga utan lite mer genomarbetat klipp. Bland annat det där om att Obamas tester inte fungerade. Som om man kunde göra tester för något som inte ens finns.
Jisses det var som vanligt sedan dag 1 massera sitt egna ego och vifta bort att det inte är något farligt virus, Dr Trump mannen som är inkompetent och gissar fram olika lösningar som inte ens en läkare skulle ge åt sina patienter!
Citera
2020-05-08, 18:35
Medlem
DjPuttes avatar
https://www.youtube.com/watch?v=rtzAgHFHyNw
Hepp nästa person i Vita Huset nära Vice presidentens staff har testat positivt för Coronaviruset, Det kommer närmare och närmare och det bränns vid för Trump & Pence nu!

Kayleigh McEnany verkar forts vara i rutan och informera och barnet är väl med utan konsekvens tänk från ngn i Vita Huset, Undrar hur länge det dröjer innan hon är smittad och sedan för över det till barnet börjar bli leka med barnets hälsa nu också!
https://www.youtube.com/watch?v=IuAXN4-g6mw
Senast redigerad av DjPutte 2020-05-08 kl. 18:37.
Citera
2020-05-08, 20:41
Medlem
DjPuttes avatar
https://www.youtube.com/watch?v=rQX7pls6Zz0
Detta är bra för han fakta kollar allt vad Kayleigh McEnany säger på sin presskonferens i Vita Huset, Det är så många fakta fel som hon kör med likt vad sin ledare Trump gör....

Klarar inte Trump av sitt jobb i en kris så hur sjutton ska hans anställda lyckas med att kunna göra det, Omöjligt detta visar det då han lyckats få Flynn ut och DOJ lagt ned en utredning som Flynn erkänt cirkusen är där total!
Citera
2020-05-09, 04:25
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Min fetning, har du någon källa till det påståendet som inte ligger bakom en betalvägg?

Alternativt så kan du väl citera från artikeln du länkar till?
Jag har alltid källor. Eftersom jag alltid använder mig av källor kan du lita på mig!
Citat:
Public Health Screening to Begin at 3 U.S. Airports for 2019 Novel Coronavirus (“2019-nCoV”)
Du behöver inte lita på den hysteriska fruntimmers-TDS-kulten längre. Nu är jag här för att berätta sanningen för dig, med pålitliga källor!
https://www.cdc.gov/media/releases/2020/p0117-coronavirus-screening.html

Citat:
Starting January 17, 2020, travelers from Wuhan to the United States will undergo entry screening for symptoms associated with 2019-nCoV at three U.S. airports that receive most of the travelers from Wuhan, China: San Francisco (SFO), New York (JFK), and Los Angeles (LAX) airports.
Senast redigerad av Japhy 2020-05-09 kl. 04:28.
Citera
2020-05-09, 04:46
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Kalifornien har varit stängt i 6 veckor nu och man har planer på att göra en försiktig öppning igen i juni
Det viktigaste du kan göra är att buga för din överstepräst KLyban. Han är ju ledaren för TDS-kulten på Flashback.

Vi som inte bugar använder oss av adekvata källor som visar att screening av samtliga amerikanska medborgare - de 40 000 som reste in från Kina - ägde rum. Men eftersom ni befinner er i ett tillstånd av HYSTERI är det svårt med sanningen. Sanningen är också svår för mytomaner.

Skicka nu ett tack till mig, eftersom jag är så pass villig att hjälpa dig att hitta tillbaka till sanningen. Bläddra igenom mina inlägg så ser du att alla Kina-resenärer undersöktes!
Citera
2020-05-09, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag har alltid källor. Eftersom jag alltid använder mig av källor kan du lita på mig!

Du behöver inte lita på den hysteriska fruntimmers-TDS-kulten längre. Nu är jag här för att berätta sanningen för dig, med pålitliga källor!
https://www.cdc.gov/media/releases/2020/p0117-coronavirus-screening.html

Det står "screening for symptoms", det betyder inte att de utförde några tester.
Screening bestod av att man tittade efter symptom på passagerare och att passagerare fick fylla i formulär om symptom och i vissa fall använde man värmekamera för att upptäcka folk med feber.
Dessutom gällde det enbart 3st flygplatser i hela landet. Bara NY har 3 internationella flygplatser. JFK, LaGuardia Airport och Newark.
Kalifornien har 5! internationella flygplatser. Varav 2 är på listan från CDC(SFO och LAX)

De hade alltså bara "screening" på 3av8 av internationella flygplatser i 2 av 50stater.
Alltså under 50% av flygplatserna i 4% av delstaterna.
Citera
2020-05-09, 05:08
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Det står "screening for symptoms", det betyder inte att de utförde några tester.
Screening bestod av att man tittade efter symptom på passagerare och att passagerare fick fylla i formulär om symptom och i vissa fall använde man värmekamera för att upptäcka folk med feber.
Dessutom gällde det enbart 3st flygplatser i hela landet. Bara NY har 3 internationella flygplatser. JFK, LaGuardia Airport och Newark.
Kalifornien har 5! internationella flygplatser. Varav 2 är på listan från CDC(SFO och LAX)

De hade alltså bara "screening" på 3av8 av internationella flygplatser i 2 av 50stater.
Alltså under 50% av flygplatserna i 4% av delstaterna.
Ja, usch vad hemskt att de "bara screenade" innan några säkra test hade producerats. Det måste bero på att Orange Man Bad. Han borde ju ha låst in hela befolkningen redan i NOVEMBER, eftersom CIA sade att det fanns en risk för PANDEMI innan WHO gick ut med riktlinjer. Det bästa vi kan hoppas på är att USAs befolkning får sitta inlåsta i tre månader till. På så sätt behöver de vare sig jobba, äta eller tjäna pengar.
Senast redigerad av Japhy 2020-05-09 kl. 05:27.
Citera
2020-05-09, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Ja, usch vad hemskt att de "bara screenade" innan några säkra test hade producerats. Det måste bero på att Orange Man Bad. Han borde ju ha låst in hela befolkningen redan i NOVEMBER, eftersom CIA sade att det fanns en risk för PANDEMI innan WHO gick ut med riktlinjer. Det bästa vi kan hoppas på är att USAs befolkning får sitta inlåsta i tre månader till. På så sätt behöver de vare sig jobba, äta eller tjäna pengar.

Så, nu kan du erkänna att du hade fel?
Det var inte att de testades.

Sen, vad var det Trump sa om denna smitta? Att de som kom hem skulle vara i hem-karantän?
Isolera sig?

Nej.. det var "flu" ...
Att det fanns personer som gick till jobbet med enkel smitta och blev frisk på det sättet

Och de hade ju kontroll på smittan sa han, så jag tänka mig att väldigt många som var smittade tänkte
"smittan gäller inte mig, så jag går till jobbet med lite hosta"
Citera
2020-05-09, 08:52
Medlem
Eftersom virusutbrottet med största sannolikhet har påverkat samhället, arbetslösheten och ekonomin djupare och mer allvarligt än officiella siffror redovisar så lär nog inte Trump lyckas med bravaden att få USA på fötter igen. För att lyckas fullt ut med det fordras troligen ett teamarbete över hela det politiska spektret, något som Trump inte är kapabel till eller ens intresserad av att skapa eller arbeta för.
Så att ha en ovanligt svag och velande president med sitt eget bästa framför ögonen samtidigt som USA befinner sig i sin värsta samhällskris sedan 30-talet är ju inte optimala förutsättningar för en snabb återhämtning om man säger så. .

Kanske rentav sju års olycka blir följden då spegeln gick sönder när Trump kråmade sig framför den och fick fel svar på vem som smartast i landet är.
Citera
2020-05-09, 09:36
Medlem
DjPuttes avatar
https://www.youtube.com/watch?v=bskJ9hqaYt8
Japp Dr Trump slår till igen nu påstår han det behövs inget vaccin för att COVID-19 ska försvinna, Ja detta virus kommer Dr TRump få dras med vare sig han vill eller INTE så enkelt är det bara!

Jäkla nu är det cirkus i Vita Huset Pence sekreterare var den smittade i VH så nu är det på tårna, Vem / Vilka mer är smittade i Vita Huset viruset drar åt snaran runt dem som jobbar inne i WH helt klart!
Senast redigerad av DjPutte 2020-05-09 kl. 09:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in