Citat:
Ursprungligen postat av
Ronkmonken
Mina barn som är ungdomar(mina barn kommer de vara hur gamla de än blir) studerar och är i början av sitt vuxenliv, med anskaffande av jobb, bil, bostad m.m.
De kommer bli hårt drabbade av den här hysteriska pandemiskräcken.
Får du inte ihop det kan jag bara beklaga.
Vi klarar oss ett bra tag på grund av rejäl buffert och små utgifter, men gör västvärlden det som helhet.
Det har i världen dött ca
275.000 människor (+ antagligen stort mörkertal) på kort tid, i "den här pandemi
skräcken".
Eller så har de dött i en
pandemi, och det finns jäkligt goda anledningar för länder att vara oroliga och upprörda över att många dör, så plötsligt.
Siffrorna är ändå
trots att majoriteten länder gjort massiva åtgärder för att stoppa smittan. Det är därför vi har de siffror vi har, istället för tonvis av fler döda människor. Redan siffran vi har nu i världen är jobbig. Den är ingenting mot vad vi skulle haft, om ingen gjort några åtgärder.
Om du tror att majoriteten länder istället hade kunnat hålla länder totalt öppna, och bara se på när sjukvården kollapsar (som i Italien) och folk dör okontrollerat framför ögonen på dem, så tror jag du får tänka om.
Det är inte nån j*vla "pandemiskräck" som ställt till det, det är pandemin i sig som ställt till det.