Citat:
Ursprungligen postat av
POlROT
Takk for informasjon! Jeg trodde at det ikke finnes metoder som kan tidfeste når et blodspor er avsatt?
"VG har vært i kontakt med flere eksperter på rettsmedisin og kriminalteknikk som forteller at det ikke finnes noen kvalifiserte metoder for å tidfeste når et blodspor er avsatt.
Det forskes på om det er mulig, men det er stor usikkerhet på området. Usikkerheten skyldes blant annet at det er vanskelig å tolke hvilken innvirkning for eksempel underlag, temperatur og luftfuktighet har for aldersvurderingen."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0nO51J/loerenskog-forsvinningen-fant-anne-elisabeths-blod-i-huset
At det var turbulent som AEH har hevdet til fortrolige venner ser vel ut til å stemme. Nå skal jeg sjekke igjen i noen lærebøker om rettsmedisin og sjekke om Torleiv Ole Rognum har skrevet noe om blodspor og tidsperspektiver.
Dersom det er funnet blod etter AEH over hele huset, så tror ikke jeg det er vanlig å finne i et hjem.
På generelt grunnlag kan ofte vold i nære relasjoner bli forsøkt skjult av ulike årsaker.
Iht ektepakten sto AEH nesten på bar bakke ved en mulig skilsmisse. Dersom det viser seg at denne ektepakten kan inneholde forfalskninger er det svært alvorlig. Dette da en advokat jeg ikke husker navnet på når jeg skriver dette, overhodet ikke har vært med på å skrive del 2 i ektepakten fra 1993.