2020-05-09, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VG
Så folk som opplever tragedier i livet skal bare ligge på sofaen og gråte resten av livet? Har du så lite kunnskap om menneskets natur og hvordan folk reagerer på sorg? Har du ikke kontakt med virkeligheten overhodet?

Tilføyelse til dette: i situasjoner der man egentlig er i sjokktilstand er det ofte lettest, og best, å fortsette å gjøre ting mest mulig etter de rutinene man er vandt til, fordi man rett og slett ikke vet hvordan man skal oppføre seg ellers. På den måten kan man gå inn i en slags ytre automatikk bare for å "overleve" sjokket.

Edit: Dette gjelder selvfølgelig enten han er uskyldig eller skyldig. Hvis han er skyldig fungerte det nok også som et sjokk av et slag at hendelsen faktisk ble gjennomført og han plutselig sto alene.
Senast redigerad av aniani 2020-05-09 kl. 00:17.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Oi, smart tenkt det med to ulike personer!

Rart de ikke vil si hvilken status han har idag? Det betyr at han kan være mistenkt?

I tillegg sier de nær-relasjon? Til han som ble pågrepet idag skrev de relasjon.
Tolker dette som familie? Eller kan det bety kollega og venner?
Politiet nevnte for noen dager siden (etter at TH ble pågrepet) at det kan komme flere pågripelser (og det kan jo bety både to og flere enn to pågripelser).
Angående status, vil jeg tro at det betyr at han (og eventuelt flere) er mistenkt ja.
Nær relasjon kan bety venn, familie eller kollega el.l.
Citera
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Så GM kan ha gått denne veien, og entret huset usett fra hageinngangen
Absoutt. Eller AEH kan ha vært hentet ut den veien. Dette har jeg skrevet en del teorier om på tidligere tidspunkt i tråden. Hvis man tar av den lille stien så unngår man å bli sett av de 20 boligenhetene i blokka som ellers har prima utsikt rett ned på gangveien. Den lille stien tipper jeg har blitt etablert fordi Hagen barna har gått der utallige ganger som en snarvei gjennom årene, dermed har det blitt opptråkket.
Citera
2020-05-09, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
RU kan ha vært involvert i å sende falske krav.

Jeg kan vanskelig se for meg at et ungt menneske har deltatt i krypto-opplegget og med viten og vilje har visst at det skulle brukes for å skjule drapet på AEH.

Kanskje mer som en demonstrasjon av hvor godt kriminelle kan skjule sine spor ved hjelp av kryptovaluta og usporbare mailer.

Jeg har ingen anelse om politiet har funnet beviser mot RU. Men jeg håper at han snakker og forteller det han vet. Og at han tør å fortelle det han vet, og at han ikke frykter Tom Hagen og blir taus på grunn av løslatelsen fra varetekt.

Nå som Tom Hagen er en fri mann igjen. Det har tidligere vært nevnt at vitner har vegret seg for å forklare seg for politiet så lenge det ikke var gjort pågripelser i saken.

Kanskje det finnes vitner som ikke tør å snakke av frykt for Tom Hagen. Kanskje politiet nå må prioritere ressurser for å fotfølge Tom Hagen døgnet rundt.
Takk for svar og dine tanker!
Jeg håper også at han velger å fortelle alt han vet.
Citera
2020-05-09, 00:16
Medlem
4
Citat:
Ursprungligen postat av charnelle
Har inside informasjon om blodsporene som er funnet i huset. Det er funnet blodspor fra AEH over hele huset, men disse er analysert og er fra mange år og tidspunkter. Dette betyr muligens at AEH har blitt kontinuerlig mishandlet og dette er en av bevisene politiet har mot TH. En mishandling som gikk feil? Og en telefon til en som kunne rydde opp?

Inside du liksom, du bare slarver med kjeften som en annen kjerring. Hvis du ikke har fått det med deg så var han ikke hjemme når det skjedde, på tide at du i hvert fall fantaserer innenfor faktaenes rammer,

Nek!
Citera
2020-05-09, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Dekkhistorien. Kidnappingsplottet. Løsepengekrav i krypto-valuta. Null spor etter ekte kidnappere, men mange falske spor, på åstedet, og kanskje i området rundt, kanskje Futurum-mennene, kanskje merkelig bilmanøvrer i nærområdet i Sloraveien rundt antatt forsvinningstidspunkt.

Alt sannsynligvis kalkulert og rigget av en gammel riking, som mest sannsynlig har drept sin kone i løpet av natten og fjernet henne fra åstedet. Men som har pønsket ut en dekkhistorie som har forhindret og forvansket politiets etterforskning.

Hvordan har han greid det? Saken er et mysterium, nesten som en klassisk Agatha Christie-krim. Derfor interessen, tror jeg.
Och för att det hänt i Norge där det inte brukar hända så mycket.
Citera
2020-05-09, 00:17
Medlem
Kan siktelsen mot TH vært planlagt mellom TH og politiet? For så følge ekstra godt med på GM?
.... nei?
Citera
2020-05-09, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Absoutt. Eller AEH kan ha vært hentet ut den veien. Dette har jeg skrevet en del teorier om på tidligere tidspunkt i tråden. Hvis man tar av den lille stien så unngår man å bli sett av de 20 boligenhetene i blokka som ellers har prima utsikt rett ned på gangveien. Den lille stien tipper jeg har blitt etablert fordi Hagen barna har gått der utallige ganger som en snarvei gjennom årene, dermed har det blitt opptråkket.

Nortsett fra at du møter noen på gangveien som skal på jobb. Der går du, gamle mannen på 70 og bærer en halvfeit kjerring på 70 kilo bortover stien. Har du noe mer dumt du skulle sagt?
Citera
2020-05-09, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjakkmatt
Kan siktelsen mot TH vært planlagt mellom TH og politiet? For så følge ekstra godt med på GM?
.... nei?

Nei.
Citera
Medlem
Citat:
Dette var vel det laveste man kan komme. Håper du blir utesperret for evig!
Ja. Enig med deg. Dette er ikke en spøk engang.
Det som kan ha skjedd med AEH er så alvorlig, at man slenger ikke ut som dette her.
Dette selv om det hevdes at hun er observert i Spania.
Citera
Medlem
Citat:
4

Inside du liksom, du bare slarver med kjeften som en annen kjerring. Hvis du ikke har fått det med deg så var han ikke hjemme når det skjedde, på tide at du i hvert fall fantaserer innenfor faktaenes rammer,

Nek!

Det var en meget spesiell respons, sier vel mest om deg VG.
Dette er fra folk innen presse som vet om "bevisene" som foreligger som ikke blir delt i offentligheten.
Citera
2020-05-09, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akeleye
Ja. Enig med deg. Dette er ikke en spøk engang.
Det som kan ha skjedd med AEH er så alvorlig, at man slenger ikke ut som dette her.
Dette selv om det hevdes at hun er observert i Spania.

Hun kan like gjerne være i Spania, Gambia eller drept for den saks skyld, men den profilen og det at han utgir seg for henne er stygt og respektløst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in