2020-05-09, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Takk!

Det må være to forskjellige personer ja, hvis ikke ganske drøyt utsagn å si at han ikke har vært i søkelyset, ut i fra de beskrivelsene der. Spennende. Det er jo også et aspekt som er interessant å drøfte; hvis de finner det sannsynlig at denne andre mannen har vært med på det, men ikke valgt å pågripe ham, må de vel være enda mer sikre på at den nåværende pågrepne mannen har vært med på det?
Takk for svar og dine synspunkt! Jeg er enig med deg i det du skrev, og jeg tror at også han som hadde levert DNA-prøve og som hadde blitt grillet i avhør kommer til å bli pågrepet ganske snart.
Citera
2020-05-09, 00:05
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Er det god utsikt mot Hagens hus fra det beskrevne stedet der biler parkerer, på den tiden av året (jeg tenker i tilfelle det er for det meste løvtrær i området mellom det stedet og huset)? Og jeg tenker på om noen eventuelt kan ha signalisert fra huset ved å blinke med lommelykt eller ved å sette opp en stige eller å gi tegn på en annen måte om at bilføreren må komme nå? Ville noe slikt vært synlig?

Nei. Man må nok litt oppover gangveien. Det er dårlig sikt fra fiskeplassen mot huset. Går man noen få meter opp gangveien går det av en nesten usynlig, liten sti som fører gjennom et skogholt og til den nedre delen av Sloravn 4 mot vannet.
Citera
2020-05-09, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Jeg tenker at det er sannsynlig at han er avhørt i forsøk på å finne ledetråder, men at de ikke har vurdert ham som mistenkt før nylig. Det må ha dukket opp noe som har fått dem inn på tanken, og kanskje noen brikker har falt på plass.
Ja, det høres sannsynlig ut. Takk! Jeg forsto det også som at politiet hadde tenkt å vente med å pågripe han som ble pågrepet torsdag kveld, men at de fremskyndet pågripelsen grunnet fare for bevisforspillelse i anledning at TH sannsynligvis kom til å bli løslatt.
Citera
2020-05-09, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Takk for svar og dine synspunkt! Jeg er enig med deg i det du skrev, og jeg tror at også han som hadde levert DNA-prøve og som hadde blitt grillet i avhør kommer til å bli pågrepet ganske snart.

Oi, smart tenkt det med to ulike personer!

Rart de ikke vil si hvilken status han har idag? Det betyr at han kan være mistenkt?

I tillegg sier de nær-relasjon? Til han som ble pågrepet idag skrev de relasjon.
Tolker dette som familie? Eller kan det bety kollega og venner?
Citera
2020-05-09, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Nei. Man må nok litt oppover gangveien. Det er dårlig sikt fra fiskeplassen mot huset. Går man noen få meter opp gangveien går det av en nesten usynlig, liten sti som fører gjennom et skogholt og til den nedre delen av Sloravn 4 mot vannet.
Takk for informasjon!
Citera
2020-05-09, 00:08
Medlem
Hvis han ikkje kan holdas for drap elle drapsforsøk - e det fortsatt mulig å fengsla an for å ver en kjibe jævel? -ref. ektepakt
Citera
2020-05-09, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naturban
Jeg skjønner ikke hvordan man kan være så sikker på dette slik saken står seg nå og sett fra utsiden?

Det er klart at det er naturlig å rette mistanken mot ektemannen; det kommer man ikke utenom, men det er langt fra dette til å konkludere med at han må ha gjort det.

Dette er en utrolig spesiell sak uansett om det er Hagen selv som står bak, eller noen andre.

Teorien til politiet er jo at Hagen har gjort dette med hjelpere i nærmiljøet. Det kan like gjerne være sant at Hagen må fjernes fra likningen og at det bare var "hjelperne".

Om Hagen har orkestrert dette og holdt masken og oppført seg slik som han har gjort under hemmelig etterforskning over så lang tid og så i avhør, så er det en umenneskelig prestasjon. Jeg mener også at det er naturlig med mistanker mot Hagen også etter den siste utviklingen, men særlig konkret kan den jo ikke være.

Det er uansett ingen tvil om at det er et dramatisk nederlag for politiet at fengslingsbegjæringen ble opphevet av lagmannsretten. Det skjer generelt ganske sjeldent at politiet ikke får medhør i slike saker, men det er jo godt å se at systemet fungerer. "Skjellig grunn" er ingen formalitet. Dette får også dramatiske konsekvenser for etterforskningsskrittene politiet kan tillate seg.

Jeg greier ikke å se for meg TH som et offer her. I så fall må han være et offer med et unormalt følelsesliv, og helt unormale reaksjoner i forhold til situasjonen han er i.

Og om han virkelig har så unormale følelser og reaksjoner som han gir inntrykk av, så sklir han rett inn i rollen som gjerningsmann. En iskald og kynisk GM.

Det er veldig mange detaljer som taler for at TH er GM. Spørsmålet er hvordan har han gjort det, og hvorfor.

Jeg har lest at løslatelsen kun gjelder varetektsfengslingen. At løslatelsen ikke vil frata politiet de øvrige tvangsmidlene som følger med siktelsen. Som er opprettholdt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mreow64
Det er ikke vanlig i det hele tatt. De som jeg har sett stoppe der, spesielt de siste årene er eldre mennesker som leter etter omkjøringen opp til Haneborgveien mens de fortsatt bygget ut der. Det er sikkert flere, men man legger som regel aldri merke til biler som står parkert der nettopp fordi det som regel aldri er biler som parkerer der

Ja vil tro det er lite med biler som står helt inntil ved bryggen der, og enda mer sjeldent for eksempel ved 8-tiden om morgenen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akeleye
Det som forundrer meg i ettertid er hvordan TH klarte å gå på jobb.
Her er det snakk om kona gjennom 50 år som er søkk vekk og TH makter å gå på jobb.
Dersom dette hadde vært meg, hadde jeg ikke under noen omstendigheter maktet å late som ingenting.
Jeg vet ikke, men barna fortsatte tydeligvis som " normalt " de også.
Det er så mange " brikker " rundt denne saken som er vanskelig å sette sammen.
Dersom denne RU visste hvem AEH var, altså at de på en måte kjente hverandre, er det ikke unaturlig at AEH kunne slippe vedkommende inn i huset. Men ingen av oss her på forumet aner om ytterdøren var låst.
Det er TH som iht til media har snakket om en nøkkel i garasjen.
At en bil rygger opp gangveien ca klokka 09:05 mot Hagens hus, kan ikke være normalt.
TH har et mulig alibi, men som Poirot skrev så hadde politiet ikke lenger 100% sikkerhet for at siste livstegn fra AEH var kl. 09:14. Jeg har ikke lest eller hørt at politiet har publisert denne info selv.
Dersom dette stemmer, kan AEH ha blitt utsatt for noe alvorlig på et tidligere tidspunkt.

Jeg håper så inderlig at saken blir løst. I aller beste fall kan man ha håp om å finne henne i live, selv om sannsynligheten er nesten lik null.
For så mange må det være en voldsom påkjenning å gå i daglig uvisshet om hva som har skjedd.

Så folk som opplever tragedier i livet skal bare ligge på sofaen og gråte resten av livet? Har du så lite kunnskap om menneskets natur og hvordan folk reagerer på sorg? Har du ikke kontakt med virkeligheten overhodet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus

Så GM kan ha gått denne veien, og entret huset usett fra hageinngangen
Citera
2020-05-09, 00:11
Medlem
Nu när TH blev släppt kan nog polisen vänta sig en lång epost med nya teorier om vad som kan ha hänt AEH. Så har dem lite nytt att jobba med...
Citera
2020-05-09, 00:12
Medlem
Har inside informasjon om blodsporene som er funnet i huset. Det er funnet blodspor fra AEH over hele huset, men disse er analysert og er fra mange år og tidspunkter. Dette betyr muligens at AEH har blitt kontinuerlig mishandlet og dette er en av bevisene politiet har mot TH. En mishandling som gikk feil? Og en telefon til en som kunne rydde opp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in