Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-10, 21:01
  #24889
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vieri32
https://www.facebook.com/tr*m.ha*en.3

* y, *g

Kommer att ta bort snart

Tack! Har hittat!
Citera
2020-05-10, 21:05
  #24890
Medlem
Lot merke til noe (muligens?) litt oppsiktsvekkende

https://www.regnskapstall.no/roller-...n-brow_6393428

Tiltrådt som styremedlem i september før AEH forsvant i en rekke av TH sine firmaer. Ser ikke ut til at Tr*m er med i styret i noen av de firmaene?
Citera
2020-05-10, 21:05
  #24891
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
VG.no nu ikväll:

Citat:
Lørenskog-saken: Reagerer på politiets maktbruk

Citat:
Tom Hagens forsvarer er kritisk til politiets bruk av maktmidler. Den påståtte medhjelperens forsvarer skjønner ikke at politiet har grunnlag til en siktelse.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...tiets-maktbruk

Citat:
Lørenskogsaken: Politiet mener fortsatt at boligen er åsted for et drap

Citat:
– Politiet mener fortsatt at boligen i Sloraveien er åsted for et drap. Flere etterforskingsskritt gjenstår, og fortsatt tilgang til bolig og også andre eiendommer er derfor sentralt for etterforskningen, sier påtaleansvarlig Haris Hrenovica.

Citat:
– Vi gjør alt vi kan for å finne henne, avdekke hva som har skjedd og hvem som er ansvarlig, sier påtaleansvarlig i saken, sier Hrenovica i pressemeldingen.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...ed-for-et-drap
Citera
2020-05-10, 21:11
  #24892
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labradoodle
TH vurderer rettslige skritt for å kunne flytte hjem.
https://www.rb.no/tom-hagen-vurderer...s/5-43-1307311
Självklart är han förbannad. Men hade han varit oskyldig skulle han troligen ha dykt upp på TV och ropade på polisen för att de skulle lämna honom i fred.
Citera
2020-05-10, 21:14
  #24893
Medlem
Novotars avatar
På AEH fb ligger sonen som vän m profilbild som lades in av honom juli 2019? Stålkvinnan. Inget finns skrivet sedan 2010? Han har väl hennes fb kod o ändrat.
Citera
2020-05-10, 21:18
  #24894
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
kilder til tv 2:

Slik kjenner Hagen og den medsiktede mannen til hverandre

Citat:
Mannen i 30-årene som nå er siktet for medvirkning til bortføring i Lørenskog-saken, skal høsten 2017 og våren 2018 ha forsøkt å få Tom Hagen (70) til å investere i en forretningsidé.

Citat:
TV 2 får opplyst at Tom Hagen stilte seg avvisende til den medsiktede mannens forretningsplaner.

https://www.tv2.no/nyheter/11438923
Citera
2020-05-10, 21:19
  #24895
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Har brukt et år på å lære meg krim- astrolog på grunn av denne saken.
Har ikke kunnet stadfeste eller vært sikker på hvem som er GM før nå: Mannen i 30- årene er definitivt knyttet til hendelsen. Han var der like etter 9.14, han kjørte til og med en av bilene. Det er tydelig at han har kjent til familien, med tanke på logistikk innad i huset og transport. Kan se ut som om AEH var i dusj eller noe med vann på badet, ble bedøvet og slept ut. Motivet var opprinnelig penger. Kan også være en større bil, lastebil eller trailer eller tilhenger. Vanskelig å tolke her. Hun kan ha blitt kjørt sydover mot Drøbak.
Vanskelig å si om TH er involvert.

Dette er en subjektiv mening som bør regnes som spekulasjon på linje med alle andre spekulasjoner på forumet. Jeg har brukt all min fritid på å lære meg dette, så hvis du ikke liker krim- astrologi, scroll forbi dette innlegget! Negative kommentarer blir ikke besvart.

Citat:
Ursprungligen postat av djcassie
Denne tråden her kunne blitt gitt ut som en god krimroman!

Etter å ha lest gjennom hele tråden i helgen, så har jeg dannet meg en egen teori:

- TH og AEH har hatt en krangel da dem kom hjem fra selskapet i beruset tilstand.
- Dette har eskalert og TH har tatt livet av AE på en måte som gjør at det ikke dannes spor (kvelning ect).
- TH har umiddelbart forstått hva han akkurat har gjort og hvilke enorme konsekvenser det vil få for ham personlig og for hans næringsvirksomhet.
- Han tar da på en eller annen måte kontakt med sønnen (T*ym H) ila natten og forteller hva som har skjedd, uten at det blir lagt igjen spor (vet ikke om det er gåavstand mellom TH og sønnen?)
- T*ym H tar igjen kontakt med sin(e) kontakter (bla JRU).
- Det lages en plan med de involverte ila natten hvor TH lover store summer for å hjelpe ham, og AEH blir fraktet bort.
- TH dusjer og drar på jobb som vanlig neste morgen.
- Den berømte samtalen 09:14 til T*ym H var aldri en dialog, men ble gjort av en av dem involverte med en enkel oppringing og senere lagt på for å lure politiet med et livsbevis tidlig om morgenen.
- Trusselbrevet blir lagt igjen og får det til å fremstå som en reell kidnapping når TH kommer hjem tidligere den dagen etter bekymringsmelding fra datteren som ikke får kontakt med AEH.
- Politiet blir tilkalt og TH håper at dem kjøper historien hans.
- Resten er historie.
Håller med, man skall inte göra det krångligare än det är som GW brukar säga.
Citera
2020-05-10, 21:22
  #24896
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Nei, det er jeg ikke sikker på. Antakelig vanlig gulvbelegg eller fliser.

Det er et «Terasso» gulv, jeg må si dere er opptatt av detaljer.
Citera
2020-05-10, 21:27
  #24897
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
De har jo ikke sagt det. En ny påstand fra deg.

Han har vært i flere avhør tidligere og ble kalt inn som vitne allerede i 2018.

Det er når siktelsen kom denne uken han ble overrasket.
Er forskjell på vitneforklaringer, avhør og siktelse.

Nei, det er ikke en påstand fra min side. Jeg sier det er slik vi oppfattet det tidligere ut i fra hva media kom med av informasjon og hvordan de formulerte seg. Nå i ettertid er vi alle klar over at han har vært inne til avhør tidligere.

Tidligere denne uken når siktelsen ble kjent, så var det magert med informasjon.
Da sto det at mannen ikke hadde vært i politiets søkelys tidligere, og vi diskuterte her inne på forumet og antok at han da ikke hadde vært inne til avhør.
Basert på "- Jeg har brukt uttrykket absurd om pågripelsen. Han har ikke vært i politiets søkelys, sier Svensson."
Senere er artikkelen utfylt med "Han vil ikke si noe om mannen har vært avhørt tidligere.".
Så ja, jeg har også fått med meg nå at han har vært inne til avhør i 2018.
Citera
2020-05-10, 21:28
  #24898
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Det er et «Terasso» gulv, jeg må si dere er opptatt av detaljer.

Godt at han ikke har månen som profilbilde da
Citera
2020-05-10, 21:28
  #24899
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Pussig at du nevner dette. Jeg merket meg nemlig at alle kommentarene under et bilde fra hans Facebook-side ble slettet nylig.

Jeg skrev en kommentar her inne for noen dager siden. Noe om filmen American Psycho. Like etter ble kommentarene under bildet, hvor han innrømmet å være besatt av filmen allerede som 12- åring, slettet.
Hmmm...Merkelig.

Min kommentar fra 31.10.2019
Citera
2020-05-10, 21:29
  #24900
Medlem
(30.04.20) "Mann i Tom Hagens nære krets etterforskes som mulig medvirker"
"en person i Hagens nære krets er under lupen til politiet som mulig medvirker. Mannen har i avhør blant annet blitt grillet om følgende:
Sin relasjon til Tom Hagen.
Sin relasjon til Anne-Elisabeth Hagen.
Mulig motiv for gjerningsmenn som står bak bortføringen.
Mulige konflikter mellom Tom og Anne-Elisabeth Hagen.
Om de påståtte kidnapperne familien skal ha hatt kontakt med.
Alibi i tiden før, under og etter selve forsvinningen."
https://www.nettavisen.no/nyheter/ma...423961120.html

(10.05.20) Siktet mann i 30-årene har vært avhørt tre ganger før han ble pågrepet av politiet. Under disse avhørene hadde han status som vitne.
"Nettavisen er kjent med at det i vitneavhørene ble spurt om relasjonen til Tom Hagen, Anne-Elisabeth Hagen og andre konkrete familiemedlemmer. Mannen er også spurt om bevegelser i tiden før og etter forsvinningen av Anne-Elisabeth."
https://www.nettavisen.no/nyheter/si...423966074.html


Den personen som ble omtalt i Nettavisen den 30.04.20 (øverste sitat) er kanskje en annen en den mannen i 30-årene. Kanskje det er den andre personen som politiet vurderte å ev pågripe nylig?

Hva ville dere betegnet som en persons nære krets? Jeg tenker at det er noen man har snakket med mange ganger og over en lang tidsperiode.
__________________
Senast redigerad av POlROT 2020-05-10 kl. 21:32.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback