2019-05-07, 22:58
Medlem
Tarkovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackanboy
Du kan få en dosa av mig 😀

haha, schysst! Har dock hittat i butik nu så det är lugnt. Jag har dessvärre inte hunnit testa den i nyktert tillstånd än, så kan inte riktigt ge den något betyg
Citera
2019-07-02, 23:13
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarkovskij
Det kanske är något OT, men vet någon var jag kan köpa den nya Lundgrens Västkusten i fysisk butik (Stockholm)?

Edsbergs spel och tobak sollentuna.
Citera
2019-07-02, 23:42
Medlem
Vart andre stock blir för mig en Skåne Vit vanligtvis. Påsarna är fylliga, god smak & dosornas dasslock är helt suveräna, man saknar verkligen dem bland andra snusmärken. Det ända onda jag har att säga är att smaken kan bli ganska ofräsh efter några snusar, & då tuggar jag ändå tuggummi som en galning under dagen så beror nog inte på munnen. Ett annat plus är helt klart portionerna, asså pappret. Känns som man kommer närmare snuset på något sätt.
Citera
2019-08-09, 16:44
Medlem
LukeOnes avatar
Har testat några dosor Västkusten och tycker den är väldigt god, gillar även den fylliga och lite annorlunda doften. Dock kan det bli lite för mycket på, alternerar därför gärna med något mer klassiskt (General)

Skåne var en favorit ett tag, men som någon annan också hade märkt så är den väldigt aggressiv mot munnen.

Norrlands gav inget bestående intryck...
Citera
2019-08-13, 13:12
Medlem
VincentLels avatar
Lundgrens är favoritmärket, gillar att dom testar nya grejer. Förbakad snus, periferade påsar, flex lock.

Fastnade direkt för Skåne Vit när den kom ut.

Testat en dosa av Västkusten och Norrland båda är ok men inte i närheten av Skåne Vits smak.

Sedan har vi stockpriset på Lundgrens, kostat 249-279 kr senaste tiden på Snusbolaget. Väldigt bra premiumsnus för billig peng.

Stats: 20,4 gram, 10 mg/niko
Citera
2019-08-27, 03:59
Medlem
smygarn08s avatar
Lundgrens är för torra.. testat alla sorter.. lite småtråkiga
Citera
2019-09-25, 22:24
Medlem
Taeronais avatar
Lade just in ett pris Norrland. Gillart verkligen! Fast är ingen storsnusare direkt. Men fin arom. Och gillar de lite grövre påsarna.
Citera
2019-09-26, 01:14
Medlem
Lowlyfes avatar
Västkusten var en besvikelse, troligen mest för att några polare hade hypat den enormt, samt en viss förkärlek till västkusten påverkar nog förväntningarna.
Deras Norrlands däremot var helt okej. Dock känns det som att dom är lite för "mesiga", eller "bleka" i smaken. Kan inte sätta fingret på precis vad men något stämmer inte.
Citera
2019-12-13, 05:43
Medlem
flummares avatar
Hört så mycket gott om dom men nu har jag provat.

Jag blev rätt besviken. Tam tobaksmak. Smaksatt med vapejuice-smak i för stor mängd.

Men dom är klart snusbara. Andra budgetsnus är ju ännu sämre (förutom Kronan). Men trist att dom inte satsade på bättre kvalitet när dom ändå satsar på svensk tobak.

Minst dålig är Västkusten, tätt följd och Norrland och sen e liten lucka ner till Skåne helt enkelt för att den har ännu mer godissmak än dom första två.

Jag får känslan av att dom försöker dölja den sämre tobaken med för mycket sötsliskig syntetisk smak.
Senast redigerad av flummare 2019-12-13 kl. 05:48.
Citera
2020-01-18, 17:54
Medlem
TormentumAnimaliss avatar
Skåne stark har nu tillkommit, den har en nikotinhalt på 13 mg/g jämfört med vanliga skåne som är på 10 mg/g!

Tankar?
Citera
2020-05-07, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TormentumAnimalis
Skåne stark har nu tillkommit, den har en nikotinhalt på 13 mg/g jämfört med vanliga skåne som är på 10 mg/g!

Tankar?

Föredrar den vanliga pga godare. Nu när jag tänker efter gillar jag egentligen bara Skåne!

Norrland: duger när Pressbyrån har slut på Skåne
Västkusten: smakar som en dålig rapé
Fjället: smakar knox fast typ mer kemiskt

Skåne däremot...det är det enda jag snusar sen två år tillbaka, hade lätt kunnat betala 50kr dosan så det är extra trevligt med den lägre prislappen. Det möjligtvis enda negativa är att dem kan bli aningen torra efter tag.
Citera
2020-05-08, 23:49
Medlem
LFCYNWAs avatar
Någon som har snusat deras nya Fjällen Vit Portion ännu? själv är jag inte så värst förtjust i vit portion så väntar med förhoppning på att Lundgren tar fram ett starkt portionssnus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in