2020-05-08, 23:20
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
Hur ska staten kunna redovisa lik som inte staten ens vet är lik, eller att medborgaren har avlidit? Är du ironisk nu emot mig?
Att du är så efterbliven så du tror att folk som dör utan att man vet det kan bli en stor procent av de döda kan inte jag hjälpa. Visst finns det de som är så ensamma så ingen har kontakt med dom men de tillhör en liten, liten, liten minoritet.
Citera
2020-05-08, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Väntade på att du skulle svara med den studien.

166 patienter. Och dom avslutar med;
"There was a non-statistically significant trend towards survival in all groups, which will have to be clarified in subsequent studies."

Det går att hitta studier som stödjer sin sak ganska lätt, oavsett vad man påstår nästan.

Du skrev att vi skulle kunna göra covid19 mildare än en influensa med hjälp av Hydroxiklorokin. Jag håller inte med helt enkelt.

Du missförstod nog vad de menade med det.

This difference was statistically significant in the mild group.

Dvs. även i de icke-milda grupperna såg de en viss icke statistiskt säkerställd förbättring. Dvs.helt i linje med vad som var förväntat. Dvs. liten effekt på allvarliga fall och bättre effekt ju tidigare behandling ges. Notera här att de "milda" fallen i den här studien inte är speciellt milda. Ges behandlingen vid de första symptomen så hamnar knappt någon på intensiven. I Italien har de nu gett tillgång till Hydroxiklorokin i primärvården.
Citera
2020-05-08, 23:21
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Det var du som var sarkastisk kring att ”några kvarter i Lombardiet är nog fortfarande sämre än Sverige”. När det i själva verket är så att Sverige är långt ifrån den situation de hade där nere.
Precis, du drar till med de hårdast drabbade regionerna i Europa för att få Sveriges huvudlösa strategi att framstå som vettig. Kan du inte försöka att jämföra med Helsingfors, Oslo eller Köpenhamn istället? Låt höra?
Citera
2020-05-08, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Jag undrar över om inte förnekarna skäms? Så känslökalla som dom är.

Jag kollar in på hemsidan där farsan bor i då och då, demensboende och vill hylla alla där som jobbar för dom. Dom har större hjärta än förnekarna har.
Du kanske skäms när mina barn blir arbetslösa och får hela sin ungdom förstörd?
Citera
2020-05-08, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Expressen är själva kärnan av trovärdig källa, en mycket trovärdigare går inte att finna.
En Ding Ding Värld har tyvärr upphört att existera.

Ibland nu under Coronatider kan jag faktiskt sakna En Ding Ding Värld, och tänka att de kanske ibland skulle haft mer trovärdiga artiklar än slaskpressen av idag, gällande Corona... Back in the day.
Citera
2020-05-08, 23:23
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
Du kanske skäms när mina barn blir arbetslösa och får hela sin ungdom förstörd?

Är du på riktigt?

Dom som byggt upp landet, ska det skitas i dom?
Citera
2020-05-08, 23:23
Medlem
stilichos avatar
Det här kanske har varit uppe i tråden tidigare men finns det något land som har en värre coronaepidemi än Sverige just nu?

Då menar jag finns det något land där det just nu dör fler människor per capita än det gör i Sverige? Den informationen borde vara lätt tillgänglig men jag hittar den inte trots rudimentära sökningar (antagligen är jag inget vidare på att leta).

Vad som är helt klart är att tidigare coronatoppländer som Italien, Spanien och Belgien nu har en dödlighet lägre än den svenska. Då är frågan om det fortfarande finns något annat land som kan tävla med den svenska dödligheten? Jag kan inte komma på något. Det vore ju onekligen en triumf om Sverige även på detta område gick i bräschen och tog ledningen i pandemiligan.
Citera
2020-05-08, 23:24
Medlem
gabrielle2s avatar
Jag måste få dela med mig lite positiva saker ikväll.
Träffat två gamla damer på olika boenden den här veckan som överlevt det här viruset.
85 och 90 år gamla krutgummor.
Skönt att sprida lite liv bland alla dödstal.
Citera
Medlem
-AIR-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
Eftersom 85% av förkylningar inte orsakas av corona-virus så blir man nog inte särskilt rik alls faktiskt.
Har du problem att tolka text på något sätt? Ingen har skapat en vaccin mot ett förkylningsvirus. Covid19 orsakas av ett förkylningsvirus. Krävs det vidare förenklingar eller klarar du dig nu?
Citera
Medlem
Över 33 miljoner amerikaner arbetslösa.
Covid 19 får till och med den stora frosten från 1709 att se mjäkig ut.
Är vi på väg emot världssvält?

Sötebrödsdagarna är i varje fall rejält över.
Citera
2020-05-08, 23:25
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Lägg ner. Deras ekonomi kommer frodas medans vi fortfarande är fast i en diffus semi-lockdown.

Problemet med Sverige är att vi hade så många arbetslösa från början som inte kunde få några jobb, så nu blir det trippelt så svårt under 2020.
Citera
2020-05-08, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Är du på riktigt?

Dom som byggt upp landet, ska det skitas i dom?
Jag är på riktigt.
Du borde skämmas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in