2020-05-08, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet
Känns inte helt långsökt. I FUP från mordet på Lidingö kan man läsa att polisen hade span på en av de inblandade och verkar väntat sig att något var på gång, men tappade lämpligt bort honom när han var påväg mot brottsplatsen. Även i det fallet kom det många gripanden väldigt snabbt.

Exakt. Och att polisen tycker det är perfekt med självsanering är ju ingen hemlighet. Tänk vad polisen kunde lagt resurser på allmänheten om inte alla gängkrig mm. Tog deras tid. En gängledare likt jobe kostar oss skattebetalare ca 15-20 miljoner/är garanterat.
Citera
2020-05-08, 20:21
Medlem
Citat:
Vi har dråp som fyller samma funktion som "second-degree murder".
Finns grovt mord då?
Citera
2020-05-08, 20:28
Medlem
Gen.Ouromovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Finns grovt mord då?

Nej men dråp är ju second degree i Sverige, first degree är med uppsåt dvs mord. Eller?
Citera
2020-05-08, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenfilip1
A falangs smuts.Ahm*d Alha*g poserar med bilder på arap som blev sönder pepprad av a-falangen men är idag bror med hans mördare,va säger man om dom smuts..Rasmus lilla hunden suger jobes kuk för Hg röka
Är Eddie med backagänget? för han är väl a falangen? dom är väl kompisar med backa? Och albanerna är b falangen eller?

var arap med i b falangen när han var i livet?

HG röka hur menar du? Vem är ens Rasmus med? När ska dom skjuta ihjäl den här lilla svennen rasmus egentligen ?
Citera
2020-05-08, 21:17
Medlem
Gen.Ouromovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAHAHAHAHAH-NI-DOG
Är Eddie med backagänget? för han är väl a falangen? dom är väl kompisar med backa? Och albanerna är b falangen eller?

var arap med i b falangen när han var i livet?

HG röka hur menar du? Vem är ens Rasmus med? När ska dom skjuta ihjäl den här lilla svennen rasmus egentligen ?

Hg är hekto. Sen kan du inte fråga idag vem som är med vem, alla beckna sina mammor dit vinden blåste. Backa 1 var med Biskop2, vice versa osv. Ingen har någon vän längre förutom sin familj.

Kanske har albanerna i detta fall allierade och hämnas Blerim efter detta, albanerna var starka en gång i tiden och kanske Kastrati hittar denna samhörighet igen.

Detta är min förlegade åsikt .
Senast redigerad av Gen.Ouromov 2020-05-08 kl. 21:24.
Citera
2020-05-08, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Technograbben
Exakt. Och att polisen tycker det är perfekt med självsanering är ju ingen hemlighet. Tänk vad polisen kunde lagt resurser på allmänheten om inte alla gängkrig mm. Tog deras tid. En gängledare likt jobe kostar oss skattebetalare ca 15-20 miljoner/är garanterat.

Finns vissa indicier som tyder på att Polis "anställda" har varit en stor bidragande faktor för att så mycket skjutningar sker.
Citera
2020-05-08, 21:27
Medlem
Engelitzs avatar
Citat:
Vi har dråp som fyller samma funktion som "second-degree murder".

Nej det är inte samma sak
Citera
2020-05-08, 21:31
Medlem
bjornesmagasin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gen.Ouromov
Hg är hekto. Sen kan du inte fråga idag vem som är med vem, alla beckna sina mammor dit vinden blåste. Backa 1 var med Biskop2, vice versa osv. Ingen har någon vän längre förutom sin familj.

Kanske har albanerna i detta fall allierade och hämnas Blerim efter detta, albanerna var starka en gång i tiden och kanske Kastrati hittar denna samhörighet igen.

Detta är min förlegade åsikt .
Vilken jävla röra minst sagt, intressant dedär me kastrati falangen som förövrigt verkar vara kraftiiigt försvagade och knullade, dom verkar bränt alla broar me folk i göteborg inklusive dom andra GBG albanerna, men har dom någonsin haft någon connection/uppbackning av dom tyngre albanerna i halmstad å skåne? Eller dom har alltid varit clowner i kastrati falangen som saknat uppbackning från övriga alban ligor??
Citera
2020-05-08, 21:42
Medlem
Gen.Ouromovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornesmagasin2
Vilken jävla röra minst sagt, intressant dedär me kastrati falangen som förövrigt verkar vara kraftiiigt försvagade och knullade, dom verkar bränt alla broar me folk i göteborg inklusive dom andra GBG albanerna, men har dom någonsin haft någon connection/uppbackning av dom tyngre albanerna i halmstad å skåne? Eller dom har alltid varit clowner i kastrati falangen som saknat uppbackning från övriga alban ligor??

Jag är ingen expert i ämnet men förr var albaner pga sin etnicitet ganska sammansvetsade. Kastratigrabbarna har varit sammansvetsade i gruppen som nu verkar styras av Jobe.
Dom är albaner och borde ha albanska släktingar som hjälper till nu när familjmedlemmar blir avrättade, men jag har ingen aning hur det ses på saken.

Grejen är den att ingen kan lita på någon, allt man lär sig när man blir inbjuden i gemenskapen är falskt. Du blir såld direkt när det börjar pratas pengar. Girighet är alla organisationers fall.
Citera
2020-05-08, 22:06
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gen.Ouromov
Jag är ingen expert i ämnet men förr var albaner pga sin etnicitet ganska sammansvetsade. Kastratigrabbarna har varit sammansvetsade i gruppen som nu verkar styras av Jobe.
Dom är albaner och borde ha albanska släktingar som hjälper till nu när familjmedlemmar blir avrättade, men jag har ingen aning hur det ses på saken.
Grejen är den att ingen kan lita på någon, allt man lär sig när man blir inbjuden i gemenskapen är falskt. Du blir såld direkt när det börjar pratas pengar. Girighet är alla organisationers fall.
Hålller med, har ingen aning
Men Kastrati är en ledande klan och ett område i Albanien, inte bara muslimer utan även katoliker
Klanen går tillbaka flera hundra år och är motsvarande uradlig, och har tillsammans med andra klaner i regionen fått stora armeer att backa bara genom att hota
Det är därför ett inlägg i tråden menar att Kastrati-klanen jobbar hårt och tar avstånd ifrån kriminalitet
Det gamla och det nya är ju nästan alltid i konflikt i alla kulturer
Om hämnd kommer så blir det nog försök till utrotning
Om inte så heter det nog att vi är ingen kriminell klan utan tar avstånd ifrån kriminalitet
Senast redigerad av qutm 2020-05-08 kl. 22:23.
Citera
2020-05-08, 22:12
Medlem
Gen.Ouromovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Kastrati är en ledande klan och ett område i Albanien, inte bara muslimer utan även katoliker
Klanen går tillbaka flera hundra år och är motsvarande uradlig
Det är därför ett inlägg i tråden menar att Kastrati-klanen jobbar hårt och tar avstånd ifrån kriminalitet
Det gamla och det nya är ju nästan alltid i konflikt i alla kulturer
Om hämnd kommer så blir det nog försök till utrotning
Om inte så heter det nog att vi är ingen kriminell klan och tar avstånd ifrån kriminalitet

Jag pratar inte om nåt jävla distrikt i albanien utan om familjen Kastrati. Jag är själv uppvuxen i Gbg med över dussinet albanska vänner och jag vet att dom ställer upp för varandra när det krisar, därför jag frågade om detta ändrats och att det inte längre gäller.

Personligen tror jag att detta inte går obemärkt förbi utan det kommer börja klippas folk.
Citera
2020-05-08, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engelitz
Nej det är inte samma sak
Nehe, berätta gärna skillnaderna för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in