2020-05-09, 18:23
Medlem
lilmayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trubxelbuxbel
Att det finns gott om vet man ju, att dom jobbar i det tysta är skitsnack, och det effektiva är att dom hjärntvättar yngre människor och sponsrar dom Med vapen, och när kriget väl är över så kommer dom ta ära och våga komma ut ur deras råtthål fisarna
Precis som Edd1e alltså? Bara utifrån den beskrivningen du gett så tänker man ju för fan direkt på A-falangen. Ditt konto är ju bara här med syftet att försvara dem men är du det minsta objektiv håller du med här.

Citat:
Ursprungligen postat av Trubxelbuxbel
aldrig att dessa andra aktörer som du snackar om skulle krigsförklara sig själva mot A-falangen öppet för att dom är de största fisarna
Aldrig att A-falangen skulle krigsförklara sig mot någon av de nämnde aktörerna öppet för dem vet att dem hade varit chanslösa. Snälla vi borde inte ens jämföra en så löst sammansatt grupp till största del bestående av skitungar med de större grabbarna, A-falangen spelar liksom i Div 4 jämfört med dessa i Allsvenskan.
Citera
2020-05-09, 18:43
Medlem
pundarTrasans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilmayo
Precis som Edd1e alltså? Bara utifrån den beskrivningen du gett så tänker man ju för fan direkt på A-falangen. Ditt konto är ju bara här med syftet att försvara dem men är du det minsta objektiv håller du med här.

Aldrig att A-falangen skulle krigsförklara sig mot någon av de nämnde aktörerna öppet för dem vet att dem hade varit chanslösa. Snälla vi borde inte ens jämföra en så löst sammansatt grupp till största del bestående av skitungar med de större grabbarna, A-falangen spelar liksom i Div 4 jämfört med dessa i Allsvenskan.

Det var en jäkligt märklig jämförelse. En riktigare beskrivning vore ett allsvensk lag beståendes av veteraner på 30+ år vs ett allsvensk lag beståendes av allsvenska unga talanger från olika klubbar som är 17-21 år. Division 4

Nej du, de skulle inte bli rädda, tvärt om. Det är de äldre som tänker ett steg längre, som måste tänka på sina familjer, som inte har samma impulsivitet. De yngre är de som är farligast, oberäkneliga och noll konsekvenstänk. Tror du att alla de som i åratal legat i kring med B falangen plötsligt skulle skita på sig i byxan för ett gäng 35-40 år gamla män? Lev inte i en illusion.
Citera
2020-05-09, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pundarTrasan
Gårdstensalliansen ja, men de finns inte kvar i samma format och var en sammansvärjning av olika aktörer som tröttna på Xteam. Inte ens då var de en organisation .Det är dessutom över 10 år sedan nu och det har varit väpnade konflikter sinsemellan. Splittringen gjorde att Ali Khan ficks större utrymme.

Dem gubbarna finns kvar och det finns dessutom mer folk att plocka in om det måste.
Citera
2020-05-09, 18:54
Medlem
pundarTrasans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thuglife187
Dem gubbarna finns kvar och det finns dessutom mer folk att plocka in om det måste.

Det tror jag säkert att det finns. Om flera olika går ihop så kan de säkert stå på sig och skaka om A falangen. Men inte var för sig.
Sedan så har ju de som var en stor del av vännerna gått isär och varit i konflikt med varandra.
Citera
2020-05-09, 19:01
Medlem
lilmayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pundarTrasan
Det var en jäkligt märklig jämförelse. En riktigare beskrivning vore ett allsvensk lag beståendes av veteraner på 30+ år vs ett allsvensk lag beståendes av allsvenska unga talanger från olika klubbar som är 17-21 år. Division 4

Nej du, de skulle inte bli rädda, tvärt om. Det är de äldre som tänker ett steg längre, som måste tänka på sina familjer, som inte har samma impulsivitet. De yngre är de som är farligast, oberäkneliga och noll konsekvenstänk. Tror du att alla de som i åratal legat i kring med B falangen plötsligt skulle skita på sig i byxan för ett gäng 35-40 år gamla män? Lev inte i en illusion.
De äldre har också unga riktiga talanger som springer tillskillnad från A-falangens ”talanger” som träffar 1 av 10 måltavlor sen torskar i princip 9 av 10 fall, siffrorna ska vara tvärtom hos riktiga talanger.
Det var en korrekt jämförelse.
Impulsivitet och noll konsekvenstänk tar en inte långt i den här världen, inte i någon värld. Ja tillräckligt oberäkneliga för att gola i förhör också. Farligast knappast, attackera vid minst 10 olika tillfällen men endast lyckas vid 1, aktörerna jag nämnt hade lyckats på första försöket och med hyfsad sannolikhet inte torskat.

Våran diskussion var ju klar? Jag o du kmr bara dra samma snack igen. Så låt oss 2 lägga ner på riktigt.
Citera
2020-05-09, 19:16
Medlem
Så trött på dig du måste vara en k@str@ti själv, knappast att man kan jämföra A-falangen med dessa andra aktörer låter statistiken tala för sig själv
Citera
2020-05-09, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilmayo
1 av ca 15 attacker (vet ej exakta totala siffran på attacker) helt lyckad (ca 5 mord varav 1 felskjutning och alla utom 1 av morden torskade mördarna, förra året när man klippte en 16årig oskyldig pojke) där man torskat för flera och i majoriteten anlitat/manipulerat så unga att de kan kallas barn. Vill du jämföra den statistiken med @likh@ns o Angeredalbanernas statistik? Som sagt Div 4 vs Allsvenskan. Den talar för sig själv o säger sätt dig ner lilla du.
Som sagt hela ditt konto går ut på att skydda J0be/A-falangen o smutskasta b-falangen, tillskillnad från mig jag skiter i båda (ingen vill ha med varken eller o göra o de tillsammans med somalierna har gjort Biskopsgården till Gbgs värsta område).
Jag talar objektivt med fakta, ni (du + några konton till med typ 10-30 inlägg) kommer med rykten o är bara här för o skydda er sida, vilseleda o smutskasta den andra sidan. Så om det är någon man är trött på så är det dig. Och pga erat skitsnack om att A-falangen är störst o starkast så måste jag bara kommentera det för saken är fan i mej skrattretande, flera anledningar har jag redan nämnt. Jag vet vad du kommer svara så svara inte ens o fortsätt med det du gör eller gå på någon annan som motsätter sig erat syfte här på forumet.
Inom en snar framtid växer det fram nya grupperingar i Biskop, både As o Bs historia är nästan klar vad gäller styret (kanske inte nästa år men snart).
Du är ute borta med vinden albanerna är inte så starka längre som för 10-15 års sedan finns några från gårdsten som varit med länge i gamet och har respekt resten är fisar Inte kriminella om det ens finns någon dem spelar mest som gangster och ingen säljer ens knark och tjuvar så säger folk iallafall så vet inte vilka du snackar om för det finns inga du kanske menar förr i tiden
Senast redigerad av Bigkuken222 2020-05-09 kl. 21:53.
Citera
2020-05-09, 22:55
Medlem
är risken stor att dom ge sej på systern nu när dom vet vad hon bor?
eller kommer hon få flytta?
Citera
2020-05-09, 23:00
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swag
är risken stor att dom ge sej på systern nu när dom vet vad hon bor?
eller kommer hon få flytta?

Är det samma syster vars kille (Javi i Guldheden) blev mördad?

Hur många systrar har bröderna B och B?
Senast redigerad av Xfiles 2020-05-09 kl. 23:02.
Citera
2020-05-09, 23:02
Medlem
tror dom är 2 systrar
Citera
2020-05-10, 00:56
Medlem
Fan vad pinsamma många i den här tråden är som höjer upp dom här två gängen asså ni pratar om dom som om det är framgångsrika gäng som gjort miljarder. Det är riktiga luffare vi snackar om som inte har nåt att förlora, bara för dom är så äckliga nog att dom kan döda så mycket folk så behöver ni inte snacka om dom som att dom gjort mer pengar än naserligan eller Rade Kotur. Jag vet folk från dom nordöstra förorterna som gjort miljoner utan att dom behöver leva med massa onödiga mord, men sånna här äckliga folk ska ni hetsa och snacka om som att dom är några framgångrika människor. Asså man tror nästan att vissa i den här tråden blir kåta av det här kriget när man läser vad dom skriver.

Dom här gängen är inte stora i den kriminella världen för fem öre, det enda dom kan är att sälja knark och hota och manipulera deras egna stackars springpojkar.
Citera
2020-05-10, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAHAHAHAHAH-NI-DOG
Jag tror inte de kanske direkt skrattar, det hela är nog ganska sorgligt tror jag.

Tror han kom ut eftersom han fick 3 år för juldagsmordet på han mohammed sarhan

så han kom väl ut efter typ ett och ett halvt år med nuvarande lagar

Någon av er som vet vem denna snubben kan vara?

https://scontent.fbma2-1.fna.fbcdn.n...fb&oe=5EDBC984

han är död men kan han ha kopplingar?

Och känner någon av er igen någon här kanske?

https://scontent.fbma2-1.fna.fbcdn.n...c4&oe=5EDA27D6

Killen som har blåvit skjorta på bilden med rosorna heter Daniel och var från Angered. Han blev knivhuggen till döds sommaren 2018 i rödasten i närheten av en rave fest och det mordet är fortfarande ouppklarat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in