2020-05-08, 19:29
Medlem
GoatPunks avatar
Det står ju till och med i din egen text att det bara tas bort från en app.
Inget bränns eller raderas
Citera
2020-05-08, 19:48
Medlem
Genus genomsyrar all skolverksamhet och media - de vet hur starkt de påverkar. Därför "röntgas" all mediapersonal så de har agendan inställd åt rätt håll, de som misstänks tycka fel mobbar man ihjäl, samma gäller förskole och skolverksamhet. De som är insatta vet att sverige är en global förebild i dessa frågor. Det bevisar också varför lövens regering får ökat förtroende, hans regering genomdriver en politik som innebär totalt genusperspektiv där det gäller. Globalister i sverige kräver genustänk i allt, därför har globalister kapat makten i många beslutsfattande organisationer, partier, föreningar osv.
Är det någon som inte tycker det är bra så kommer den att förintas med social och ekonomisk exkludering.
Citera
2020-05-08, 20:29
Medlem
MataRengis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxfaktor
Genus genomsyrar all skolverksamhet och media - de vet hur starkt de påverkar. Därför "röntgas" all mediapersonal så de har agendan inställd åt rätt håll, de som misstänks tycka fel mobbar man ihjäl, samma gäller förskole och skolverksamhet. De som är insatta vet att sverige är en global förebild i dessa frågor. Det bevisar också varför lövens regering får ökat förtroende, hans regering genomdriver en politik som innebär totalt genusperspektiv där det gäller. Globalister i sverige kräver genustänk i allt, därför har globalister kapat makten i många beslutsfattande organisationer, partier, föreningar osv.
Är det någon som inte tycker det är bra så kommer den att förintas med social och ekonomisk exkludering.

Jag håller med. Att göra genus av Alfons är korkat. Måste vara nån feminist som kommit på nåt så urbota dumt!
Citera
2020-05-08, 21:25
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Till Censur och yttrandefrihet för eventuellt sammanfogande med (FB) Alfons Åberg stoppas i Bolibompa-appen efter genuskritik..

Litteratur --> Censur och yttrandefrihet
/Moderator
Citera
2020-05-08, 21:44
Medlem
Sockss avatar
Men herregud! Avsnittet är ju bra JUST FÖR ATT han blir retad! Jag arbetar med barn och har gjort i många år och när vi läser den boken hörs protester från barnen redan när vi läser den biten då Alfons blir retad. I slutet får man höra: Där ser de! Tjejer är lika bra som killar!

Den som inte begriper att boken är skriven just för att belysa och påvisa hur dumt det är att reta någon som leker med tjejer är problemet, inte boken.
Citera
2020-05-08, 22:00
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socks
Men herregud! Avsnittet är ju bra JUST FÖR ATT han blir retad! Jag arbetar med barn och har gjort i många år och när vi läser den boken hörs protester från barnen redan när vi läser den biten då Alfons blir retad. I slutet får man höra: Där ser de! Tjejer är lika bra som killar!

Den som inte begriper att boken är skriven just för att belysa och påvisa hur dumt det är att reta någon som leker med tjejer är problemet, inte boken.

Tjaa.. Det är väl allmänt känt att regimmedia verkar för att så splitt mellan könen?
Citera
2020-05-08, 22:05
Medlem
Sockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Tjaa.. Det är väl allmänt känt att regimmedia verkar för att så splitt mellan könen?

Folk överlag verkar bara bli dummare och dummare. Det vore intressant att få veta hur det ligger till med IQ nu jämfört med för 30 år sen.
Citera
2020-05-08, 22:11
Medlem
-Livet-s avatar
Kan inte säga att jag tycker det är en JÄTTEförlust ser mest Alfons som autistisk som bara är intresserad av sig själv och att desperat söka uppmärksamhet från sin PÅTAGLIGT MÅTTLIGT ROADE PAPPA och upptäckte till min förvåning även att samma röst som är Alfons är även pappans vad är vitsen med det lixåm
Tråkigt med censur men är det inte dags att börja komma in med lite bra nytt också och då menar jag inte nödvändigtvis patriotidiotiskt tönt-, eller genusneutral feminazipropaganda, nån som sett "parodi"videon om Karlsson på taket på tuben förresten, jag mådde dåligt!
Senast redigerad av -Livet- 2020-05-08 kl. 22:14.
Citera
2020-05-08, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
I avsnittet blir Alfons retad på grund av att han leker med en flicka. Detta ansåg en kritisk förälder sända "tråkiga signaler" till flickor.
Därför fattade SVT ett beslut om att ta bort avsnittet. Men det är bara från Bolibompa-appen som avsnittet raderats, eftersom den appen ofta används av barnen själva.
Enligt SVT är avsnittet bara lämpligt att se på tillsammans med en vuxen, eftersom det då blir möjligt att "reflektera" kring genusproblematiken.

– En del av våra lite äldre program, såsom det här aktuella avsnittet där Alfons blir retad för att han leker med en tjej, lämpar sig bäst för barn att se tillsammans med någon vuxen så att man kan diskutera och reflektera tillsammans. Därför har vi valt plocka bort avsnittet från Bolibompa-appen där vi vet att många barn tittar ensamma, skriver SVT:s presstjänst till ETC.
SVT:s agerande kritiseras i Axess, som också ger förslag på vilka andra kulturella uttryck som kan raderas för att undvika liknande "problem" i framtiden.
"Allt som skrevs under antiken. Föräldrar som dödar barn, förför styvbarn eller gifter sig med sina barn är dåliga förebilder. Allt som skrevs under medeltiden. Cementering av klassamhället och unken kvinnosyn är inget vi ska låta oss inspireras av. Allt som skrevs under renässansen. Samma problem som på medeltiden", skriver tidningen.

https://www.friatider.se/svt-raderar-alfons-aberg-avsnitt-efter-genuskritik

Är Alfons Åberg omodern och kanske rentav skadlig för barn idag? Vilka fler barnböcker ska sållas bort för att de inte är genusanpassade?

När börjar bokbålen på icke önskvärda barn och vuxenböcker?

Föräldern har faktiskt en poäng.
Citera
2020-05-08, 22:14
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socks
Folk överlag verkar bara bli dummare och dummare. Det vore intressant att få veta hur det ligger till med IQ nu jämfört med för 30 år sen.

Handlar inte om IQ. Det är frågan om ett mentalt förtryck. Dagens ungdomar är extremt försagda och rädda för att sticka ut..
Citera
2020-05-08, 22:25
Medlem
Sockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Handlar inte om IQ. Det är frågan om ett mentalt förtryck. Dagens ungdomar är extremt försagda och rädda för att sticka ut..

Nja, inte de ungdomar jag har omkring mig iaf. De har åsikter och kan diskutera och förstå. Ingen skulle komma på tanken att Alfons Åberg är skadlig för barn.
Citera
2020-05-08, 22:30
Medlem
Holdingbreaths avatar
Alfons Åberg är redan en PK barnböcker. Att det behövs även mer kontroll av texten är löjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in