2020-05-08, 21:58
Medlem
One study from China found that this ground-glass appearance showed up in scans of 77 percent of Covid-19 patients. In another study out of China, published in Radiology, 66 of 70 hospitalized patients had some amount of lung damage in CT scans, and more than half had the kind of lesions that are likely to develop into scars. (A third study from China suggests this is not just for critically ill patients; its authors found that of 58 asymptomatic patients, 95 percent also had evidence of these ground-glass opacities in their lungs. More than a quarter of these individuals went on to develop symptoms within a few days.)

“These kinds of tissue changes can cause permanent damage,” says Ali Gholamrezanezhad, a radiologist at the Keck School of Medicine at the University of Southern California.
Citera
2020-05-08, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Varför inte jämföra Covid med solbränna istället?

Solbränna kan leda till hudcancer. Covid kan inte det. Ja, det var inte så svårt.

Men du kanske tror att man bara kan jämföra Covid med Covid? Isf måste jag göra dig besviken, det är nämligen den enda jämförelsen man inte kan göra.
Citera
2020-05-08, 21:59
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Har ingen jävla aning. Har kanske Norge/Finland haft någon influensa genom tiderna som ger visst skydd mot covid19. Ingen aning. Finnarna kanske bastar sönder skiten.

Finns/fanns en hypotes om att TBC vaccinet skulle kunna vara en viktig faktor i det hela men det finns inget som är bekräftat, men om något så bör det studeras närmre i framtiden för de nordeuropeiska länderna sticker ut
Citera
2020-05-08, 22:00
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Vilket datum var dag 1?

När Kina i januari visade på katastrofala scener. Då skulle Sverige ha agerat och bl.a. sett till krisberedskapen samt att skyddsutrustning etc för vården fanns i lager.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Ignoranta idiot.

Pga vad?

Du hävdar ju att det finns en medicin som gör Covid mindre farlig än en influensa. Jag förstår inte varför denna inte används i hela världen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medelkass
Nu har vi gått om Nederländerna i antalet döda per capita, trots vår avsevärt lägre befolkningstäthet. Heja Sverige!
Bortsett från att Nederländerna missat att registrera 49% av sina döda i COVID-19, menar du:

https://www.nytimes.com/interactive/2020/04/21/world/coronavirus-missing-deaths.html?referringSource=articleShare&fbclid=Iw AR346Gl79T1h8GmqBN6WHiBUGzP9C2h6NBVRTiq84_4stv2XBT Xiox-HWh8
Citera
2020-05-08, 22:01
Medlem
Citat:
Menar du nu på medicinen som även Trump har slutat att prata om för att det inte finns något som backar upp att det är en bra medicin att ge de som är sjuka?

Som de flesta antivirala medel så fungerar det dåligt på intensivvårdspatienter. Fokuset på att sjuka skall stanna hemma tills de är dödssjuka är idiotiskt. Snabb screening och medicinering med hydroxiklorokin (+zink & ev. antibiotika) så är problemet löst. Visa mig på en enda studie som motsäger detta.
Citera
2020-05-08, 22:01
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Solbränna kan leda till hudcancer. Covid kan inte det. Ja, det var inte så svårt.

Men du kanske tror att man bara kan jämföra Covid med Covid? Isf måste jag göra dig besviken, det är nämligen den enda jämförelsen man inte kan göra.

Jag kanske skulle ha skrivit det såhär "MaN kAnSkE jÄmFöRa..." det var sarkasm helt enkelt.

Man kan inte jämföra två vilt skilda sjukdomar med varandra, det blir som att jämföra Aids med förkyldning
Citera
2020-05-08, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
När jag såg den bilden antog jag att dom hängde där och väntade på desinficering. Jag kanske antog fel?

Jag kan inte hitta någonstans att så är fallet. Jag tror att man bara hänger upp sin mask där tills nästa pass. Jag hoppas verkligen att jag har fel.
Citera
2020-05-08, 22:03
Medlem
Citat:
Jag kanske skulle ha skrivit det såhär "MaN kAnSkE jÄmFöRa..." det var sarkasm helt enkelt.

Man kan inte jämföra två vilt skilda sjukdomar med varandra, det blir som att jämföra Aids med förkyldning

Det är väl klart som fan man kan.

Covid är mycket farligare än influensa och därför måste vi ta till mycket tuffare åtgärder. Det är en jämförelse, vet du.
Citera
2020-05-08, 22:04
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Det finns väl förihelvete ingen pandemi genom tiderna där man år 2020 säger att alla länder som klarade sig de första månaderna var bäst.

Tycker du att Tyskland vann andra världskriget?

Men din lilla otrevliga typ. Vi kommer att ha tester, skyddsutrustning och läkemedel som biter på sjukdomens förlopp under denna tid, så de länder som redan vunnit tid på att skjuta på spridningen kommer att kunna erbjuda detta vilket kommer minska dödligheten. Sen har alla länder olika förutsättningar beroende på en rad ting men om man utgår från länder med likvärdiga förutsättningar. I Sverige ska allting jämt utvärderas långt efter istället för att agera proaktivt.
Citera
2020-05-08, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Som de flesta antivirala medel så fungerar det dåligt på intensivvårdspatienter. Fokuset på att sjuka skall stanna hemma tills de är dödssjuka är idiotiskt. Snabb screening och medicinering med hydroxiklorokin (+zink & ev. antibiotika) så är problemet löst. Visa mig på en enda studie som motsäger detta.

Visa mig en enda studie som motsäger att bananflugor intravenöst botar Covid 19
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in