2020-05-08, 21:48
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Ja och det var väl ganska precis där som Tegnell började prata om en utplaning till mångas protester. Det visade sig att han återigen hade haft helt rätt.

Vänta nu! Tegnell och rätt i samma mening?

https://tegnellcitat.se/

Han har ju inte haft ett enda rätt någonsin!

Han snackade ju om att vi peakade för ett par månader sedan, sen endrade han sig och sa att han räknat fel på ett par dagar och att vi skulle peaka 3dagar senare...

Han är ju helt slut sossen!

Skall bli kul och höra hans försvarstal när han gjort alla män i Sverige sterila.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Om det samtidigt dör många äldre på SÄBO och vården går ner under 500 patienter och dödsfallen fortsätter stiga (inkl eftersläpningar), vad tror du det beror på? Att vi får mindre smittspridning i speciellt Stockholm. Även läkare och vårdare på Karolinska har varnat för för hård triage, en överläkare stod för 3 veckor och sa att patienter de kunnat rädda för 2 månader sedan nu inte får tillgång till IVA. Jag har inga dödsfantasier. Jag hoppas såklart det inte är så, men vården säger annorlunda. Det är mindre än 500 på IVA nu idag.

https://www.socialstyrelsen.se/coronavirus-covid-19/socialstyrelsens-roll-och-uppdrag/

https://www.expressen.se/nyheter/karolinska-misstanks-prioriterat-bort-njursjuka-covidpatienter/

Skulle gärna se din källa på att dödstalen stiger..
Citera
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Om det nu skulle komma antivirala och vaccin så kommer ju det speglas i överdödligheten. Så du borde välkomna en sån jämförelse.

Jag vill ha all fakta på bordet såklart. Det är inte det som är det väsentliga här så märk inte på petitesser tack - blir bara löjligt.
Citera
2020-05-08, 21:49
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Jag håller inte med dig. Eftersom Sverige kunde ha agerat Dag 1 för att vinna tid och bromsa/skjuta upp smittan. Vunnen tid är både liv och ekonomi. Nu finns antikroppstester och antivirala medel. Samt information har hunnit nå ut. Allt det hade sparat liv. Så särskilt rationell framstår ni inte om jag får ursäkta...
Vilket datum var dag 1?
Citera
2020-05-08, 21:50
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Så du menar att den faktiska analysen av FHI, facit på vad som hänt, inte gäller. Eftersom du tidigare läst en amerikansk studie av Shanghaiska skolbarns kontaktmönster, och bestämde dig då för att skolstängning är rätt för Norge.

En till som inte vet hur man gör barn...

Bara barnlösa glin som inte vill stänga skolorna.

Jag menar att jag litar ungefär lika mycket på Frodo som på Tengele.
Citera
2020-05-08, 21:50
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
På vilket sätt är det ”bisarrt att vi skall sitta och summera om ett helt år”? Tror eller vet du att vi kommer att ha fungerande vaccin inom ett år så får du ju gärna förklara varför du tror/vet det, och passa samtidigt på att kontakta världens nyhetsbyråer då det skulle vara en välkommen världsnyhet. Eller är det bara önsketänk och gissningar?

Antivirala läkemedel som fungerar och som finns inom ett år måste vara något existerande läkemedel som visar sig fungera. Remdesvir funkar väl ”så där”. Jag hoppas att det finns något, men det ser inte så ljust ut. Kanske blodplasma med antikroppar? Men igen, det är ju tyvärr mest troligt inget vi har det här kalenderåret som det ser ut.

Så därför, mer realistiskt är ju tyvärr att det är om ett drygt år som vi kan summera hur det ser ut, och då kanske titta på fler och mer jämförbara indikatorer som till exempel överdödlighet och en del andra.

Blodplasma med antikroppar, Remdesivir och så Ivermectin som är en bubblare.
Citera
2020-05-08, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vet inte om du läste mitt inlägg lite slarvigt kanske?

Men att det kommer finnas eftersläpning även framöver kan vi ju räkna med, förstås. Ett antal av det som rapporteras in på måndag kommer röra dödsfall som inträffat idag, exempelvis.

Men att det idag rapporterats in 135 dödsfall innebär inte per automatik att det som rapporteras in i helgen, nästa vecka och framöver kommer vara mer än 135 dödsfall som bokförs på idag. Något sådant samband finns inte.

Förstår du?
Några enstaka importfall, och eftersläpning av fall från sportlovet. Peakar på måndag eller tisdag.
Citera
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Jämför du c19 med herpes? 😬

Jämför med det mesta.
Citera
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Statsminister Stefan Löfven (S) vill tillsätta en kommission som ska gå igenom händelser och beslut under coronakrisen. Riksdagens partier ska ges inflytande över hur den ska arbeta och vad den ska göra.

Löfven, som har informerat partiledarna i riksdagen om tankarna på en kommission, tänker sig att den ska börja arbeta efter krisen, inte nu.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/lofven-vill-ha-coronakommission-efter-krisen

Det låter bra men samtidigt blir det väl regering och riksdag som utser vilka som är i denna kommission, så att, ja, objektivitet känns ju därmed svår att uppnå...

Min fetning.

.... jemendu....detta lär bli efter valet, utfört av de som inte vill själpa regeringen (finns i alla partier). I dagens Sverige finns de regeringstrogna överallt.

Varför då?
För att få svart på vitt att det inte finns nåt at klaga på, eller synas i sömmarna, allt är bra, inga fel eller misstag har begåtts............ sen stängs skiten ner och vi är tebaks på ruta ett.

Det som behövs är att alternativmedia gör uppror och stryker upp A-pressen såpas att dessa kommer ur koman och börjar jobba.
Citera
2020-05-08, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Jag vill ha all fakta på bordet såklart. Det är inte det som är det väsentliga här så märk inte på petitesser tack - blir bara löjligt.
Guisecke har ju rätt. Vem som har flest döda kan man räkna ihop när alla länder gått igenom pandemin.
Citera
Medlem
Sverige är tröttare än andra länder i ett maratonlopp men vi har ju sprungit mycket längre.

Tyckte Ni att Sveriges strategi var bäst i världen så länge vi hade noll dödsfall eller?
Citera
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrivateBusiness
Måndag passerar Sverige Nederland.

https://ourworldindata.org/grapher/total-covid-deaths-per-million?tab=chart&year=2020-04-27&time=..&country=DNK+FIN+NLD+NOR+SWE

Danmark har fem gånger mindre boyta per invånare än Sverige. Lyckat Sverige, lyckat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in