Citat:
Ursprungligen postat av
StockholmMotala
Skärpning!
Att räkna Coviddöingar innan covidskiten är över är ta mig fan lika begåvat som att torka sig innan man skitit klart.
- När epidemin har gått över, så är det för sent att byta strategi. Det är nu som chansen finns att uppmärksamma dödsfallen, och byta strategi innan ännu fler svenskar stupar i Covid-19.
Ifall du om 2 år kan konstatera att Sverige hade 2000 fler dödsfall än vi hade haft med Finlands strategi, vad ska du då göra med den insikten? Ska du gå till kyrkogården och säga till offren att komma tillbaka?
Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
Sant, dessutom tillkommer övrig överdödlighet beroende på de åtgärder som vidtagits för att motverka smittspridning, vilken först kan bedömas om några år.
- Åtgärderna mot smittspridning är onekligen smärtsamma. Innebär det att du vill låta sjukdomar spridas utan motstånd?
Jag vill jämföra med en annan form av skydd mot smittsamma sjukdomar; det skydd som finns i kroppen. Immunförsvarets krig mot infektioner kan tära på krafterna. Skulle du vilja vara utan immunförsvaret, för att på så sätt slippa allt obehag som uppstår när immunförsvaret mobiliserar till försvar för kroppen?
Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
Men nu är vi på flashback där det finns gott om mindre begåvade. När då dessa skriver om "massmord" och att 'Tegnell är en massmördare" så måste i alla fall vissa sådana absurda inlägg besvaras. Man hinner, tyvärr, besvara alla dumheter som skrivits i denna tråd.
- Jag brukar undvika att betygsätta olika personers intellektuella kapacitet. Men jag gör undantag för dig, eftersom du har en tendens att idiot-förklara skribenter som har en annan ståndpunkt än du. Du är inte rätt person att nedvärdera andra skribenters intelligens.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
Orsaken till att flashback en gång startades var, i alla fall delvis, att även dumbommarna skulle ha någonstans att uttrycka sig och föra fram sina åsikter, på gott och ont. De hade de inte tidigare. Man kan tycka vad man vill om det, men så är det.
- Vilket du har bevisat.