2020-05-08, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Jag har inte skrivit att bara 4 dött idag. Du måste läst fel. Gå tillbaka och läs.
Jag skiter om att du skrivit eller inte skrivit att det bara dött 4 personer idag.
Du gör dej bara löjlig att fortsätta säga samma sak.

INGEN BRYR SIG OM HUR MÅNGA SOM VEEEERKLIGEN DOG IDAG FÖRUTOM ASPIE!!!!

Så det är bara du som bryr dej.
Att hittills har bara dött 4 pers.
Men det beror på sjukdomen du har.
Citera
2020-05-08, 18:45
Medlem
pundarTrasans avatar
Citat:
Samtidigt som sjukhus släpper på krisberedskap och har mindre än hälften covid19 patienter än när det var värst.

Väldigt motsägande mot katastrofläget i Italien.

Jepp. Vi har 810 döda idag, förutsatt att vår befolkning är lika hög som Italiens.
Citera
2020-05-08, 18:46
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pundarTrasan
135 döda idag och vi är 10 miljoner. Italien är 60 miljoner.

135*6 = 810.

Vi är i samma läge som Italien var när de var en katastrof.

Inte 135 döda idag. 135 inrapporterade.
Citera
2020-05-08, 18:47
Medlem
pundarTrasans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Inte 135 döda idag. 135 inrapporterade.

Sant. Det betydligt fler döda än 135.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Jepp. Vi har 810 döda idag, förutsatt att vår befolkning är lika hög som Italiens.

Nej.
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanne
Det är helt otroligt hur sveriges informationer vid kris är uppbyggd. Det finns inga fasta strategier förutom handtvätt och basala tvättrutiner. Sen är det upp till varje arbetsplats, varje kommun, region och privat verksamhet att föra ner det i organisationen.

Anders Tegnell anser att man inte ska använda munskydd för då kan det vara så att man tar på sig ett munskydd på morgonen fastän man är sjuk och därför smitta ändå. Därför är bör ett bättre meddelande till regioner, kommuner, privata äldreboenden, och för LSS boenden. Då avgörs frågan (munskydd eller inte) där den hör hemma, i verksamheten som kan organisera mer på nivån som är på det särskilda boendet.

Ja vad tycker ni? Är ett bör bättre än ett ska i frågan om munskydd visir i äldrevården. Anders Tegnell har många argument för bör.
Min tolkning är att det blir alldeles för många frågeställningar om munskydd eller inte, och frågan ska tas upp till diskussion vid varje arbetsplats, varje region och kommun och enskilda LSS boenden, så hans bör kommer bli väldigt förvirrat och iallafall som jag ser det riskera att ännu fler dör på SÄBO, eftersom man inte har någon fastställd ordning att arbeta efter. Det blir tolkningarnas afton på varje enskild avdelning som gäller. Och den kan vi ju som sagt se vad den har lett till.

Jag tycker att varje åtgärd som kan göras för att dämpa spridning inom äldreboende ska kommuniceras ut som ska.

https://www.svtplay.se/klipp/26702975/senaste-om-coronalaget--over-3-000-doda

Munskydd på äldreboenden för personalen som jobbar där låter vettigt. Då de som bor där är så krasslig och extremt sårbara för alla infektioner. Men då måste de basala smittskyddsåtgärderna fungera till 100 procent först.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:

Siffrorna som FHM släpper är sammansatt kl 11.00. fifan. Om 135 dött fram till kl 11 idag så kommer vi ha 300 döda den 8 maj när vi tittar bakåt.

Heeelt sjukt Trasan. Mind-blowing!
Citera
2020-05-08, 18:48
Medlem
Citat:
Samtidigt som sjukhus släpper på krisberedskap och har mindre än hälften covid19 patienter än när det var värst.

Väldigt motsägande mot katastrofläget i Italien.

Jag är helt förvirrad. Kan det att man går nedåt på IVA innebära att man sorterar bort sådana som är för sjuka eller är det smittan som minskar? Ja det är kanske inte lätt för dig att svara på detta, jag får studera det bättre.
Citera
2020-05-08, 18:49
Medlem
Troians avatar
Citat:
Sant. Det betydligt fler döda än 135.

Det vet vi inte, men inget tyder på det. Det största antalet döda på en dag hittills är 114. Det var i mitten av april har jag för mig, och är nog ganska ”färdigrapporterat”.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
135 döda idag och vi är 10 miljoner. Italien är 60 miljoner.

135*6 = 810.

Vi är i samma läge som Italien var när de var en katastrof.

Du får komma med lite bättre hemmagjorda kalkyler om du ska impa på någon här. Men det kanske man inte kan kräva av nån som startade sitt ”första” fb-konto för en månad sen.
Citera
Medlem
pundarTrasans avatar
Citat:
Siffrorna som FHM släpper är sammansatt kl 11.00. fifan. Om 135 dött fram till kl 11 idag så kommer vi ha 300 döda den 8 maj när vi tittar bakåt.

Heeelt sjukt Trasan. Mind-blowing!

Tycker ändå vi får ta tillfället i akt och tacka vår käre Tegnell nu när det bara dött 135+ svenskar. Nästan lika många som det dött i Finland totalt under hela pandemin.
Citera
2020-05-08, 18:50
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag är helt förvirrad. Kan det att man går nedåt på IVA innebära att man sorterar bort sådana som är för sjuka eller är det smittan som minskar? Ja det är kanske inte lätt för dig att svara på detta, jag får studera det bättre.

Jag vet bara att Karolinska hade 700 vårdplatser av 1200 upptagna av covid19 patienter när dom hade det som värst. Det var platser utanför IVA också.

Idag vårdar man 300 med covid19.

Jävla skillnad har det blivit iallafall. 700 vs 300 idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in