Det är helt otroligt hur sveriges informationer vid kris är uppbyggd. Det finns inga fasta strategier förutom handtvätt och basala tvättrutiner. Sen är det upp till varje arbetsplats, varje kommun, region och privat verksamhet att föra ner det i organisationen.
Anders Tegnell anser att man inte
ska använda munskydd för då kan det vara så att man tar på sig ett munskydd på morgonen fastän man är sjuk och därför smitta ändå. Därför är
bör ett bättre meddelande till regioner, kommuner, privata äldreboenden, och för LSS boenden. Då avgörs frågan (munskydd eller inte) där den hör hemma, i verksamheten som kan organisera mer på nivån som är på det särskilda boendet.
Ja vad tycker ni? Är ett
bör bättre än ett
ska i frågan om munskydd visir i äldrevården. Anders Tegnell har många argument för
bör.
Min tolkning är att det blir alldeles för många frågeställningar om munskydd eller inte, och frågan ska tas upp till diskussion vid varje arbetsplats, varje region och kommun och enskilda LSS boenden, så hans
bör kommer bli väldigt förvirrat och iallafall som jag ser det riskera att ännu fler dör på SÄBO, eftersom man inte har någon fastställd ordning att arbeta efter. Det blir tolkningarnas afton på varje enskild avdelning som gäller. Och den kan vi ju som sagt se vad den har lett till.
Jag tycker att varje åtgärd som kan göras för att dämpa spridning inom äldreboende
ska kommuniceras ut som
ska.
https://www.svtplay.se/klipp/26702975/senaste-om-coronalaget--over-3-000-doda