2020-05-08, 17:17
Medlem
Nikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
De verkar se döden som något lättvindigt, att när någon dör är det bara att trycka på en knapp och vips så vet alla det. Någon i tråden beskrev det som ett dokument som läkare ofta fyller i för hand och överlämnar åt någon administratör som sedan sköter inrapporteringen till skatteverket under normal kontorstid.

Kom ihåg att den situation där personen ifråga avlider kan vara stressig och läkaren som sköter detta kan ha tusen andra mer angelägna saker att göra, som att bota och rädda livet på folk. Men du förväntar dig alltså att för att tillfredsställa ditt begär efter aktuella siffror ska läkaren istället prioritera framför allt annat att sätta sig vid en dator och fylla i alla relevanta detaljer omedelbart så att du blir nöjd. Hur tänker du, människa?

Mitt begär?
Med din logik så räcker det väl att vi endast får ett värde av FHM i september månad. Allt för att inte stressa läkare och alla tjänstemän på FHM.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Enligt den första grafen du hänvisar till så har det dött 4 personer den 8 maj? Stämmer det? Vad är källan? Fantastiska nyheter i så fall.

Det är omöjligt att veta. Det glädjande dock är att toppdagarna i början av april inte fylls på och vi ser en tydlig trend neråt. Tycker inte du att det är positivt?
Citera
Medlem
Corona-Ezpecials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
Minst 100 gånger mer än den här influensan kommat att åstadkomma.
Hur är det med räkningen? inte gått ut grundskolan eller?
Citera
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Nope. Då gör du en grav tankevurpa. Hittills vet vi av 4 av dom som dött den 8 maj.

Kan du förklara vad den siffran 4 anger då? Rullande genomsnitt?
Citera
2020-05-08, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Nu är vi topp tre i dödsfall idag räknat efter befolkningsmängd.
Det går bra nu Tegnell och Löfven.
Som vanligt så påstår alla experter att det ser bra ut nu, siffrorna går stadigt neråt.
Vad är det för fabler, alla utom experterna ser ju att det håller på att braka lös.
Regeringen kan bara inte tvärvända nu dom har redan valt väg att bemöta corona, skulle dom tvärvända nu så får oppositionen en massa gratis eld på brasan.
Därför låter dom folk dö som flugor nu för att det finns ingen annan väg att gå utan att förlora en massa röster.

Plats nummer 3?
Vilka är de 2 andra länder som är före Sverige?
Citera
2020-05-08, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Ezpecial
Hur är det med räkningen? inte gått ut grundskolan eller?
Jo. Vad var det för fel?
Citera
2020-05-08, 17:20
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Det är omöjligt att veta. Det glädjande dock är att toppdagarna i början av april inte fylls på och vi ser en tydlig trend neråt. Tycker inte du att det är positivt?

Skrev jag att det inte var positivt?

Jag citerar åt dig så att du ser igen "fantastiska nyheter i så fall".
Citera
2020-05-08, 17:20
Medlem
Corona-Ezpecials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
Jo. Vad var det för fel?
Prova att räkna på vad du nyss sa, stannar här då det är OT.
Citera
2020-05-08, 17:21
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Ja precis... Konstigt att vissa här inte fattar det trots de påstår de beräknat på saker (men kan så klart inte redovisa sina beräkningar) inga namn nämnda men vi kan kalla dessa för Ola_Schubert typ.

Jag har upprepade gånger redovisat hur jag räknar:

(Antalet officiella fall X Det uppskattade antalet ej officiella fall per officiellt fall) ÷ Den totala folkmängden.

Rena lågstadiematten. Men man skall inte ta i mer än man behöver.

Problemet är att uppskatta antalet icke rapporterat fall som går på varje rapporterat. Har Anders Tegnell rätt i att var tredje människa i Stockholmsregionen redan haft covid-19 så landar siffran på över 80. Jag har använt mig av siffran 75 eller 70.

Det andra problemet är hur mycket man skall ta hänsyn till graden av testverksamhet i Sverige kontra andra länder. Testar man mycket så ökar chansen att hitta nya fall. Men långt ifrån alla testade visar ju på ett positivt testresultat. Jag har nog lagt för stor betydelse vid detta. Men om Tegnells skattning av den totala andelen smittade i Stockholmsregionen stämmer så betyder det att den totala andelen smittade i andra länder, med stor sannolikhet, är högre än jag trott.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Ezpecial
Prova att räkna på vad du nyss sa, stannar här då det är OT.
3800 delat med 100=38 st
Citera
Medlem
Citat:
Som vanligt så påstår alla experter att det ser bra ut nu, siffrorna går stadigt neråt.
Vad är det för fabler, alla utom experterna ser ju att det håller på att braka lös.
Regeringen kan bara inte tvärvända nu dom har redan valt väg att bemöta corona, skulle dom tvärvända nu så får oppositionen en massa gratis eld på brasan.
Därför låter dom folk dö som flugor nu för att det finns ingen annan väg att gå utan att förlora en massa röster.
Döda idag eller inrapporterade dödsfall idag?
Citera
2020-05-08, 17:23
Medlem
Citat:

Korrekt analys.
Att vårda kommande val är betydligt viktigare än coronakrisen och korrekt metod.
Tegnell är troligen regeringens marionett och tummar nog extremt mkt på sin etik.
Han vet vad han gör. Dirty work.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in