2020-05-08, 15:23
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emmvalentine
Så du tror att det hade varit kul att se på om dom hade stoppat in 19 st Sami som tyckte det va tråkigt va där och kämpat varje dag mot tristess menar du? 🤔 Humm... Klart det måste finnas med olika sorters människor i ett sånt här program. Jag blir glad att det finns genuint snälla och fina män som Lennie.
Lennie vill bli stimulerad med att göra saker. Han vill njuta av upplevelser.

Sami är också en mycket fin person, det hör man verkligen när han pratar seriöst med någon. Han gillade dessutom Amilia väldigt mkt som ni kanske har hört han säga flera ggr, men som många här smutskastade.
Känns bara som att Sami kommer få lite panik när han inser vad det skrivits på vissa ställen, han är finare än så.

Men nu finns det inga 19 Samisar inne i huset och självklart vore det tråkigt om alla människor var likadana. Sami tycker väl också att det är roligt att göra grejer när det finns något att göra. Det är väl jättebra om man är genuint snäll och tror nog inte Lennie är ensam om att ha den egenskapen men han är det på ett självutplånande sätt som inte kan vara hälsosamt för honom själv eller för de i hans närhet. Tar bara en massa ork och energi. Inte konstigt att han ser helt slutkörd ut. Jag är inte så säker på att det är helt genuint men det är min bedömning dock.
2020-05-08, 15:28
Medlem
bbspoils och bbklipp handlar om deltagarna och de lägger upp en massa klipp, medan bbpolisen mer handlar om kontoinnehavaren och dennes åsikter. Hon lägger knappt upp några klipp. Ibland la hon upp några som hon tagit från de andra kontona utan att ge cred. Det gör det kontot till ointressant enligt mig. Man vill läsa om deltagarna, inte nån anonym persons åsikter.

Jag läste att bland annat det kontot försökte lura folk som håller på Sami genom att säga att de ska rösta Jasmine så att de som vill ha kvar Sami också gör det, men sen ska de ändå rösta Sami. Till de som håller på med sånt undrar jag - Tror ni inte tillräckligt på att er favorit håller hela vägen eller? Är det därför ni måste ta till såna medel.

Varför är bbspoils nertagen? Den drevs ju av en hyfsat opartisk person som delade med sig av klipp till oss tittare. Vilket jag i alla fall var tacksam över.
Senast redigerad av Virgo1 2020-05-08 kl. 15:30.
2020-05-08, 15:28
Medlem
Contragulationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kermith
stolpe ut

Fan grodan. Fint inlägg och jag hejar på dig! Men det här ger mig flashbacks.
2020-05-08, 15:32
Medlem
Emmvalentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Men nu finns det inga 19 Samisar inne i huset och självklart vore det tråkigt om alla människor var likadana. Sami tycker väl också att det är roligt att göra grejer när det finns något att göra. Det är väl jättebra om man är genuint snäll och tror nog inte Lennie är ensam om att ha den egenskapen men han är det på ett självutplånande sätt som inte kan vara hälsosamt för honom själv eller för de i hans närhet. Tar bara en massa ork och energi. Inte konstigt att han ser helt slutkörd ut. Jag är inte så säker på att det är helt genuint men det är min bedömning dock.

Ibland behövs det ju människor som livar upp och peppar folk som är less (som ju alla deltagare säkert varit i vissa stunder) så nog tror jag Sami uppskattar Lennie ganska mycket ändå. Han gillade ju hänga med han även när de andra var kvar.
Nä det kan du ha rätt i att det kan vara dumt för hans egen skull att han är så igång och inte hinner med att vila när det händer saker hela tiden. Men tror att han laddar upp sig när det händer något roligt. Han har nog lätt att uppskatta det lilla. Han sa ju själv att när han är hemma och det inte finns något att göra så ligger han precis som han gör nu. Han älskar när det händer nått. Han vill inte missa en sekund av vad som händer.
Och absolut finns det många fler sånna genuint snälla såklart 😊 men iaf jag blir gladare att se på nån som är taggad och glad inför tävlingar osv. Men balans är helt klart bra. Allla behövs ju på sitt sätt ! 👍
2020-05-08, 15:39
Medlem
xrlpyts avatar
Om Amilia följer liven nu så sitter hon nog och KÅKAR när Fridus ger Lennie en låååång massage..
2020-05-08, 15:41
Medlem
herpesvårtas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kermith
Vänner sköna kommentarer från er alla. Jag bugar för alla dessa stiliga inlägg. Jag är inte alls orolig för Sami, varken på måndag eller därefter. Ingen kan samla ihop någon som helst mob för att få ut honom. Det som nu är TV4s skyldighet är att vi skall i helgen få rösta vem vi vill ha kvar samt egentligen samma sak i måndagsfinalen. Jag är säker på att Frida ryker. Hur många mobben än samlar ihop om man nu skulle, mot all förmodan, rösta ut någon på måndagen så kommer de ändå inte upp i det antal som behövs. De flesta grupperna vill se Sami som vinnare och de nystartade grupperna på 300 eller 400 medlemmar vittnar bara om en otrolig ångest.

Vad Amilia bekräftar, vem orkar ens kommentera en så bitter människa som endast representerar det värsta i en människa. Det kommer säkert att finnas korkade tjejer i de yngre tonåren som glömmer bort tjejen om ett par månader. "Kriget" som pågår nu är den sista andningen av hennes existens i BB2020. Hon försöker att klänga sig kvar med alla medel men det blir bara patetiskt. Det förstår säkert även Amilia själv.

Just nu är man bara faktiskt trött på denna säsong och hoppas på nästa kapitel.
Det som Jassa gjorde igår var en extremt låg handling genom ondskefullt upprepade gånger slå sönder Samis kvast. Man måste verkligen sätta sig in in hur illvilligt man tänker när man endast slår sönder den kvast vars ägare varit schysstast under säsongen och vet att han inte ställer till någon scen. Alternativt att man kallt räknar med och vill sätta honom ur balans. Det finns absolut inget, INGET, som försvarar en sådan jävlig handling. Det gränsar till Mergims utbrott alla gånger.

Nu i efterhand ser man vilka de före detta deltagarna helst umgås med. Naturligtvis Glasman. Inte speciellt konstigt det heller. Och ser man alla lives är det minst hat på Glasmans sida eller uttalanden. Bara det är en vinst för både Glasman, Sami och Jullan. De kommer få mest lojala följare efter BB, deras följare är "goa gubbar (och gummor) som vi säger i Göteborg. Det finns en underliggande ton av hjärtligthet, värme, balans blandad med humor. Jag kommer följa den trion och hoppas på det bästa. Skulle nu Sami torska är jag den förste att chippa in för att kompensera för Samis skulder. Ser det lite som en investering i deras framtida planering för att underhålla mig (oss). Om någon skulle vilja ta på sig någon sorts insamling så är jag på.

Vi börjar med den lilla skeden och kör ut bittra Frida och sedan använder vi den stora sleven med att få bort resterna.

Frida, bye bye. Du kommer att för alltid bli glömd men jag önskar dig lycka med swingerträffarna. Förhoppningsvis kanske du kan träffa den rätte så du kan börja reparera dig själv både fysiskt och psykiskt.
Ett tips: avslöja inte hur många män du har välkomnat in i din kropp för en man med självkänsla kommer inte att välja dig.
Men det var då fan vilket inlägg. Topp 3 tror jag frog!
Har också noterat att Glasman är väldigt populär bland de utröstade (och deras släktingar!) att umgås med på utsidan, och det är väldigt förståeligt och väldigt kul. Det där med fan-lojaliteten tror jag absolut stämmer, för Pinkroom fansen är för unga och ombytliga och intresset för deras favorit deltagare kommer inte förbli lika starkt särskilt långt efter bygget rivs ner. Mergim kommer ha sin Tiktok men det kommer stanna där.

Oavsett resultat framöver så vann vårt rum och våra favoritdeltagare i längden, och vi vet med oss att vi valde den goda sidan där inne. Den känslan räcker bra långt!
2020-05-08, 15:44
Medlem
Ska man vinna bigbrother genom att visa att man masserar nån varje dag. Är det underhållning. Frida tror att hon är på ett hälsohem och inte på BB. Det är urtråkigt att titta på att hon bara sitter och masserar varje dag eller mediterar. Fel program hon sökt sig till
2020-05-08, 15:53
Medlem
Zingo2s avatar
Lennie har specialstuderat Simon innan han gick in i huset, tyvärr är det svårt att vara som originalet. Han har enligt iaf misslyckats kapitalt med det.
2020-05-08, 15:54
Medlem
Skulle skratta om Frida slog ut nån av Mergim eller Lennie. När pinkrooms vill ha kvar henne hur länge som helst. Men dom tänker inte på att hon även kan slå ut dom.
2020-05-08, 16:00
Medlem
Zingo2s avatar
Först styrde Anty, som aldrig trodde hon skulle åka. Hon lämnade över ledarskapet till Amilia om hon skulle åka. När så Amilia åkt, så hade hon lämnat över till Mergim/Lennie.
Nu är läget så att 2 från Rosa och Rainbow kommer vara i final (räknar Jass som Rainbow) och när det är 3 kvar är det nog 2 från Rainbow och när 2 är kvar åker sista från Rosa och Sami vinner.
2020-05-08, 16:04
Medlem
herpesvårtas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virgo1
bbspoils och bbklipp handlar om deltagarna och de lägger upp en massa klipp, medan bbpolisen mer handlar om kontoinnehavaren och dennes åsikter. Hon lägger knappt upp några klipp. Ibland la hon upp några som hon tagit från de andra kontona utan att ge cred. Det gör det kontot till ointressant enligt mig. Man vill läsa om deltagarna, inte nån anonym persons åsikter.

Jag läste att bland annat det kontot försökte lura folk som håller på Sami genom att säga att de ska rösta Jasmine så att de som vill ha kvar Sami också gör det, men sen ska de ändå rösta Sami. Till de som håller på med sånt undrar jag - Tror ni inte tillräckligt på att er favorit håller hela vägen eller? Är det därför ni måste ta till såna medel.

Varför är bbspoils nertagen? Den drevs ju av en hyfsat opartisk person som delade med sig av klipp till oss tittare. Vilket jag i alla fall var tacksam över.
Jag håller med, det kontot växlade rätt fort till att bli ett riktigt hat konto och spelade på Amilias alla strängar. Uppenbart att den drivs av en ung tjej som idoliserar kvalitetsprogram som Ex on the beach. Störde mig som fan på deras drev mot Glasman, Julia och Sami, och jag är glad att den är borta. (Komiskt att Alex nu blir beskylld för att vara den som fick kontot raderat )

Jag tror att de håller på sådär för att det är osäkra på om Lennie kan vinna över Sami, helt klart. De vet att han har stort stöd och är nu fullkomligt desperata i sin hets och smutskampanj.

Angående bbspoils förstår jag inte alls varför den togs ner, för som du säger var det kontot relativt opartisk och vad jag vet höll den tjejen på Jasmine. Dock lade hon inatt ut en video på Mergims n-ord härva för att folk hade efterfrågat det och pinkroomfansen blev galna för att hon "bidrog" till hetsen emot Mergim. Så kan vara de som fick bort kontot, vet inte.
2020-05-08, 16:07
Medlem
xrlpyts avatar
Gud vilken action det är i huset just nu, man vet knappt vilken kamera man ska följa så man inte går miste om något. PW fuckar loss i gula sovrummet!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in