Jag tror inte vi kommer nånstans om vi slutar köpa dessa miljömärkta jävla påsar på ICA för 6 kronor.(Kan nån förklara varför papperskassarna också gick upp till 5:-?)
(Kan nån förklara hur plastkassarna fick sin miljömärkning om dom nu är så miljöfarliga så dom ska beskattas?)
Vi måste dra det till sin spets och skapa problem som kan dyka upp på grund av att vi ska betala överpris för miljömärkt plast.
Mitt förslag är att börja plocka av all onödig plast som förpackningarna i butiken är packade i. T.ex Micropopcorn? Packade i själva papperspåsen. sen ett plasthölje runt det för att sen läggas i själva kartongen. Öppna ta bort plasten och lämna på rullbandet. Dvs ALL plast som är onödig lämnas i butiken. (Blir nått för regeringen att lösa)
Steg 2 Allt som potatis, tomater, och andra lösa varor läggs upp 1 och 1 på rullbandet.
Butikens anställda blir lidande vilket kanske är fel, men situationen blir ohållbar och regeringen får tänka om.
Sen självklart så ska vi låta bli att köpa påsarna över huvud taget. tillverkarna får det tufft och butikerna får ett överflöd av oanvända påsar och staten blir utan skatteeffekten.
Med mera med mera... Ni förstår hur jag tänker