2020-05-08, 10:31
Medlem
Nu tycker jag informationen om vilken natt de hittades är lite otydlig, men om det var natten till fredagen så var det ju natten mellan Valborg och 1:a maj. I så fall går ju teorin om tidningsbudet bort eftersom 1:a maj är tidningsfri dag.

Allt är konstigt här: Ingen har postat någon info om paret. Det borde ju ha skvallrats något enormt över häckarna i grannskapet senaste veckan.

Att man har noterat en full brevlåda utan att någon knackar på får en ju att undra om de haft en knepig relation till omgivningen. Där jag bor skulle någon granne direkt reagera i det läget.
Citera
2020-05-08, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Känns ju spontant som ett sådant "utökat självmord" som det så fint kallas. Men vi har ju tidigare haft fall där speciellt äldre fått inbrott och blivit mördade. Vore ju intressant med ålder på dessa två.

en som ger något till en zigenare, blir förföljd, rånad i hemmet och när zigenarna inser att det inte ser ut som de kommer därifrån enkelt och utan att bli igenkända så dödas bägge. polisen? det klassas som självmord så man kan lägga ned ärendet snabbt och kan göra viktigare saker som att fika och sätta på äckligt fula kollegor eller göra slagningar på folk, information som man sedan säljer eller annat som korrupta poliser sysslar med.
Citera
2020-05-08, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldAndWise
Nu tycker jag informationen om vilken natt de hittades är lite otydlig, men om det var natten till fredagen så var det ju natten mellan Valborg och 1:a maj. I så fall går ju teorin om tidningsbudet bort eftersom 1:a maj är tidningsfri dag.

Allt är konstigt här: Ingen har postat någon info om paret. Det borde ju ha skvallrats något enormt över häckarna i grannskapet senaste veckan.

Att man har noterat en full brevlåda utan att någon knackar på får en ju att undra om de haft en knepig relation till omgivningen. Där jag bor skulle någon granne direkt reagera i det läget.

bara för att man inte snokar runt och lever ett händelsefattigt liv innebär det inte att det är samma där dessa bodde som där du bor. folk kanske har riktiga jobb som de fått på riktiga meriter och har fullt upp med sina egna liv. man behöver inte flashback för att kolla upp enkla saker. där jag bor petar äckliga franska och latinamerikanska vidrigheter ut post och stjäl tidningar, stjäl på låtsasjobb och tvättar uppemot fem gånger i veckan för de anser sig vara smarta och när de blir triggade av att man inte vill ha med dem att göra eller godkänna deras 1000 vänförfrågningar eller deras äckliga barns 10000 vänförfrågningar blir de triggade. vissa vill man bara inte att ha med att göra. i den gamla goda världen höll man avstånd. man visste när man skulle gasa och när man skulle bromsa.

kriminella och tjuvar tycker om helger, där de kan slå till tidigt på helgen för att det ska gå tid och de får ett försprång. man ger sig på gamla och sjuka som har någon slags tillgång som man kan stjäla. där jag bor räcker det att man har en nytvättad bil för att de ska komma sent om natten för att råna en.
om jag hade varit gammal hade jag funderat på att skaffa mig en jakt licens och ett jaktvapen. polisen? det är skitar som man inte vill ha med att göra, de äckligaste och vidrigaste på en sådan skala att de är inte mycket bättre än kriminella.
Citera
2020-05-08, 10:55
Ingen anhörig eller släkting är ännu funnen till paret.
Menas det att paret inte har anhöriga / släktingar , eller håller släktingar / anhöriga sig borta?
Då kanske med flit?
Citera
2020-05-08, 11:38
Medlem
Oxaliplatins avatar
Citat:

Det skall röra sig om natten till fredag ja. Valborgsnatten, enligt en granne som skrivit i tråden anlände polisbilar med blåljus vid kl 02:30. I flera medier skriver man uttryckligen att paret hittades ”i fredags”, och fredag var det ju om kl var 02:30 på natten. Fredag den 1 maj.

Och precis som du påpekar är den 1 maj tidningsfri dag. Och då faller faktiskt teorin om det modiga tidningsbudet. Konstanterat jag motvilligt, för den var jäkligt snygg.
Citera
2020-05-08, 11:56
Medlem
BeataVonYxkulls avatar
Citat:

ATTSINGEN!!!!!!!!!
DET tänkte jag inte på!!
Jag som tyckte jag hade kommit på nåt så listigt.. Fanken också. Då kan vi nog stryka mitt tidningsbud som potentiell upphittare.
Citera
2020-05-08, 11:58
Medlem
BeataVonYxkulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Menas det att paret inte har anhöriga / släktingar , eller håller släktingar / anhöriga sig borta?
Då kanske med flit?

Det är konstigt.
Två 86-åringar där man inte får fatt i en endaste anhörig..

Hur gör man (vi) för att kolla upp vilka släktingar folk har? Sånt är ju offentliga uppgifter. Måste man ringa Skatteverket eller kan man logga in någonstans..? Tänkte man kan se om det finns/funnits syskon och eventuella barn och så.
Citera
2020-05-08, 12:07
Medlem
BeataVonYxkulls avatar
Makarna finns fortfarande på Ratsit.
Icke registrerade som avlidna. Exakt en vecka har gått idag.

Jag får äckliga känslor av att 1) postlådan har av grannar beskrivits vara överfull (och det är en stor postlåda, en sådan där rektangulär låda som står på marken, dessutom märkt med lapp där reklam undanbedes)

och 2) Länsman verkar ha det himla knepigt med att lyckas identifiera dem.

Då formulerar min hjärna frågan som jag helst inte vill uttala; hur jävla länge har de legat där egentligen?
Citera
2020-05-08, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Då kanske med flit?
Det troliga är nog att de inte har några anhöriga i livet. Det går ju annars snabbt att lokalisera sådana vid slagningar i diverse register.
Citera
2020-05-08, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squonker
Det troliga är nog att de inte har några anhöriga i livet. Det går ju annars snabbt att lokalisera sådana vid slagningar i diverse register.

om det nu är så att de har legat länge så talar ju detta just för att de inte har några nära anhöriga i livet, alt att de inte har någon bra relation med anhöriga i livet eftersom dessa annars borde ha slagit larm.
att det har fått gå så här lång tid talar alltså för att de inte hade några närmre bekanta/anhöriga.
Citera
2020-05-08, 13:27
Medlem
Såvitt jag kan se hade de inga gemensamma barn. Hustrun hade en dotter sedan tidigare som avled 2014 och efterlämnade barn, barnbarn och syster. Så det finns släktingar. Mannen hade ca 8 syskon och torde ha om inte syskon i livet, så syskonbarn.
Citera
2020-05-08, 14:15
Citat:
Ursprungligen postat av BeataVonYxkull
Makarna finns fortfarande på Ratsit.
Icke registrerade som avlidna. Exakt en vecka har gått idag.

Jag får äckliga känslor av att 1) postlådan har av grannar beskrivits vara överfull (och det är en stor postlåda, en sådan där rektangulär låda som står på marken, dessutom märkt med lapp där reklam undanbedes)

och 2) Länsman verkar ha det himla knepigt med att lyckas identifiera dem.

Då formulerar min hjärna frågan som jag helst inte vill uttala; hur jävla länge har de legat där egentligen?
Mmm , Människor som avlidit och blir liggandes i ett väl ventilerat hus , kan också bli halv mumifierade , alltså att föruttnelse processen torkar ut istället för att bryta ner , vissa områden blir då köttlöst och skelettet framträder , vilket detta fallet möjligtvis är då ingen känt någon direkt odör från huset.
Mycket intressant och märkligt fall detta.

Och hemskt naturligtvis.
Senast redigerad av Fiddleback 2020-05-08 kl. 14:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in