Citat:
Ursprungligen postat av
OldAndWise
Nu tycker jag informationen om vilken natt de hittades är lite otydlig, men om det var natten till fredagen så var det ju natten mellan Valborg och 1:a maj. I så fall går ju teorin om tidningsbudet bort eftersom 1:a maj är tidningsfri dag.
Allt är konstigt här: Ingen har postat någon info om paret. Det borde ju ha skvallrats något enormt över häckarna i grannskapet senaste veckan.
Att man har noterat en full brevlåda utan att någon knackar på får en ju att undra om de haft en knepig relation till omgivningen. Där jag bor skulle någon granne direkt reagera i det läget.
bara för att man inte snokar runt och lever ett händelsefattigt liv innebär det inte att det är samma där dessa bodde som där du bor. folk kanske har riktiga jobb som de fått på riktiga meriter och har fullt upp med sina egna liv. man behöver inte flashback för att kolla upp enkla saker. där jag bor petar äckliga franska och latinamerikanska vidrigheter ut post och stjäl tidningar, stjäl på låtsasjobb och tvättar uppemot fem gånger i veckan för de anser sig vara smarta och när de blir triggade av att man inte vill ha med dem att göra eller godkänna deras 1000 vänförfrågningar eller deras äckliga barns 10000 vänförfrågningar blir de triggade. vissa vill man bara inte att ha med att göra. i den gamla goda världen höll man avstånd. man visste när man skulle gasa och när man skulle bromsa.
kriminella och tjuvar tycker om helger, där de kan slå till tidigt på helgen för att det ska gå tid och de får ett försprång. man ger sig på gamla och sjuka som har någon slags tillgång som man kan stjäla. där jag bor räcker det att man har en nytvättad bil för att de ska komma sent om natten för att råna en.
om jag hade varit gammal hade jag funderat på att skaffa mig en jakt licens och ett jaktvapen. polisen? det är skitar som man inte vill ha med att göra, de äckligaste och vidrigaste på en sådan skala att de är inte mycket bättre än kriminella.