Citat:
Ursprungligen postat av
girigfan
Hahaha, för vi saknar absolut inte wernbloom i landslaget? Den genomsnittliga fotbollsådskådaren ser inte bergs prestationer i landslaget, jag tillhör den skaran och det vi ser så finns det bättre alternativ längst fram.
Om hans prestationer är likvärdiga med quaison eller isak så ser jag hellre att man satsar på yngre, trots att jag är djurgårdare
Alltså "Blåvitt-hat" var ju för att det dels fanns ett sånt förr och dels att så många inte inser vad Berg gör planen, varenda forward måste inte vräka in mål man kan vara galet viktig ändå.
Man ska inte heller underskatta rutinen. Sedan om det finns bättre spelare skall givetvis dessa spela det är ju inget att säga om men det handlar ju också om att göra LAGET bättre.
Ren landslagsdebatt finns det väl andra trådar för dock.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Det är möjligt, men Berg har ju i allra högsta grad varit med och bidragit i landslaget också.... så det är ju lite skumt i sådana fall. Sedan kommer han inte vara given i landslagets startelva framöver, om han ens vill fortsätta, gnagarna är bra... även om det var en riktig skitmatch mot Norge när dom faktiskt fick chansen och Berg fick sitta på bänken.
Berg i Blåvitt hade varit grymt och en perfekt värvning då vi verkligen behöver central anfallare till, bra i pressen, bra som target, erfaren som fan och ja, han hade nog varit en contender för att vinna skytteligan, men vi vet inget alls, vi vet ju inte ens om vi får något transferfönster.
Ja, jag säger inget annat än att Berg bidragit starkt i landslaget.
Berg i allsvenskan är kanon såklart men det är som sagt omöjligt att spekulera i sånt nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
Adde1234
Eh va? Klart inte klubbarna kommer att förlora mer pengar vid tomma läktare än om det inte blir spel överhuvudtaget.
Det tillkommer ju en del grejer man inte har utan spel med dock, arenahyror, resor, boenden etc.