2020-05-07, 06:43
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Problemet är 50 personers-regeln, ligger den kvar över sommarn blir det svårt. Jag hoppas den gör det, detta är inte över än. Visst saknar jag fotbollen, men liv är viktigare.

Precis så.
Sedan sa ju herr Tegnell/FHM att det knappast är aktuellt att utreda något specialtillstånd för fotbollen (eller något annat evenemang för den delen) så knappast så att man ens kommer titta på fotbollens förslag för att kunna starta, det i sig är också helt rätt.
Vad hade hänt om man vips skulle ge fotbollen dispens, då skulle varenda idrott etc kräva samma sak, konferenser med ungefär lika många deltagare som på en idrottsarena (även utan publik) skulle dra igång etc och vips har vi ett ytterst farligt smittspridningsläge igen.

Som du säger visst saknar man fotbollen men liv är viktigare.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Och där märker man ju att du inte riktigt hänger med. Han inledde riktigt svagt... det är 8-9 månader sedan, det lossnade inte riktigt för han förrns i slutet av September. Så du är rätt efter... bra jobbat.

Senaste vinsten var Marcus i princip inblandad i alla chanser laget skapade, och det var även han som blev fälld i straffområdet vilket ledde till segermålet av den gamle Kalmar bekantingen Ari Silva. Matchen innan den gjorde han mål. Ingen i laget har dock sprutat in mål, men dom ligger 2a och Marcus har definitivt varit med och bidragit, framförallt då sedans han faktiskt kom in i laget/ligan och fick det att fungera.

Hans målsnitt i ligan per 90 minuter är 0,51.

Edit:

Vidar Örn Kjartansson som anses vara en målskytt av rang har i samma liga gjort 1 mål på 964 minuter den här säsongen, det är alltså ett målsnitt på 0,09 per 90 minuter.

Kritiken mot Berg härstammar ju från folk som gnäller på honom i landslaget och mycket av det är ju ett "blåvitt-hat" i grunden.
Givetvis är spelare som Berg en jackpot att ha i allsvenskan då klassen finns.

Sedan huruvida han kommer eller ej är en helt annan diskussion men som du skriver är det givetvis löjligt att säga att klassen för att spela här inte finns.
Citera
2020-05-07, 08:23
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Kritiken mot Berg härstammar ju från folk som gnäller på honom i landslaget och mycket av det är ju ett "blåvitt-hat" i grunden.

Sedan huruvida han kommer eller ej är en helt annan diskussion men som du skriver är det givetvis löjligt att säga att klassen för att spela här inte finns.
Hahaha, för vi saknar absolut inte wernbloom i landslaget? Den genomsnittliga fotbollsådskådaren ser inte bergs prestationer i landslaget, jag tillhör den skaran och det vi ser så finns det bättre alternativ längst fram.
Om hans prestationer är likvärdiga med quaison eller isak så ser jag hellre att man satsar på yngre, trots att jag är djurgårdare
Citera
2020-05-07, 09:38
Medlem
Citat:
Precis så.
Sedan sa ju herr Tegnell/FHM att det knappast är aktuellt att utreda något specialtillstånd för fotbollen (eller något annat evenemang för den delen) så knappast så att man ens kommer titta på fotbollens förslag för att kunna starta, det i sig är också helt rätt.
Vad hade hänt om man vips skulle ge fotbollen dispens, då skulle varenda idrott etc kräva samma sak, konferenser med ungefär lika många deltagare som på en idrottsarena (även utan publik) skulle dra igång etc och vips har vi ett ytterst farligt smittspridningsläge igen.

Som du säger visst saknar man fotbollen men liv är viktigare.

Haha, Blåvitt-hat? Tror du överskattar hur många som bryr sig om var han har spelat. Han spelade väl bara där typ två år också.

Jag är djurgårdare och jag ser betydligt hellre än Isak och Quaison på topp och nog har du koll på var de har spelat.
Citera
2020-05-07, 09:39
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
Hahaha, för vi saknar absolut inte wernbloom i landslaget? Den genomsnittliga fotbollsådskådaren ser inte bergs prestationer i landslaget, jag tillhör den skaran och det vi ser så finns det bättre alternativ längst fram.
Om hans prestationer är likvärdiga med quaison eller isak så ser jag hellre att man satsar på yngre, trots att jag är djurgårdare
Den genomsnittliga fotbollsåskådaren begriper inte fotboll...
Citera
2020-05-07, 09:52
Medlem
Citat:

Det är möjligt, men Berg har ju i allra högsta grad varit med och bidragit i landslaget också.... så det är ju lite skumt i sådana fall. Sedan kommer han inte vara given i landslagets startelva framöver, om han ens vill fortsätta, gnagarna är bra... även om det var en riktig skitmatch mot Norge när dom faktiskt fick chansen och Berg fick sitta på bänken.

Berg i Blåvitt hade varit grymt och en perfekt värvning då vi verkligen behöver central anfallare till, bra i pressen, bra som target, erfaren som fan och ja, han hade nog varit en contender för att vinna skytteligan, men vi vet inget alls, vi vet ju inte ens om vi får något transferfönster.

Citat:
Problemet är 50 personers-regeln, ligger den kvar över sommarn blir det svårt. Jag hoppas den gör det, detta är inte över än. Visst saknar jag fotbollen, men liv är viktigare.

Jo precis, inne på arenorna borde man i teorin kunna lösa det dock med tydliga sektionsavdelningar och avstånd, men det blir ju fortfarande problem vid in och utpassage, transporter etc.

Jag tror inte det blir någon publik i början. Det kommer bli intressant minst sagt, även en intressant sommar, det lär inte gå att resa kors och tvärs över världen så folk får semestra här hemma, å andra sidan kanske det gör att folk har en extra slant över att spendera på sina favoritlag för det kommer ju behövas om det inte blir någon publik.
Citera
2020-05-07, 10:21
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Den genomsnittliga fotbollsåskådaren begriper inte fotboll...
äntligen..tack.

angående Berg o blåvitthat... vem fan tänker på Berg som Blåvitare idag (undantaget ngn Malmöit vars livsuppgift är att bevaka maratontabellen) .. känns lika relevant som att se Sharbel Touma som järnkamin.

det är som Gustav Svensson, väcker noll känslor.
Senast redigerad av Pancev 2020-05-07 kl. 10:35.
Citera
2020-05-07, 10:38
Medlem
Citat:

Du menar med fotboll med publik antar jag?

För spel inför tomma läktare är inget problem ur den aspekten då det är inte är en offentlig tillställning.

Tror vi är igång i juni igen inför tomma läktare. Förstår inte varför vi inte skulle göra det. Matchspel pågår ju för fullt redan nu på träning och det är tydligen helt okej. Ingen större risk för smittspridning vid spel. Tyskarna sätter igång snart också.

Varför skulle vi inte kunna dra igång i juni för? Att lagen åker buss till bortamatcher genom landet kan omöjligen vara ett hinder. De flesta andra i samhället gör ju det för att ta sig till jobbet.
Citera
2020-05-07, 10:50
Medlem
Ovcharkas avatar
Aspektem: Vill vi synas genom reklam - om än inför tomma läktare? bör tas i aspekt. Vad säger de olika sponsorerna? Är det bra PR, att synas i sammanhang som "andas" Corona?
Citera
2020-05-07, 11:09
Medlem
Keldons avatar
Abstinensen!!!

Flest allsvenska matcher 2010-2019 per position i Kalmar FF. (Källa Transfermarkt)

Målvakter:
1. Etrit Berisha, 90
2. Lucas Hägg Johansson, 85
3. Ole Söderberg, 53
4. Lars Cramer, 49
5. Petter Wastå, 21

Försvarare:
1. Emin Nouri, 216
2. Markus Thorbjörnsson, 147
3. Viktor Elm, 132
4. Stefan Larsson, 109
5. Viktor Agardius, 102

Mittfältare
1. Romario, 185
2. Tobias Eriksson, 184
3. Henrik Rydström, 107
4. Ismael, 106
5. Jonathan Ring, 100

Anfallare:
1. Papa Diouf, 164
2. Måns Söderqvist, 130
3. Abiola Dauda, 80
4. Daniel Mendes, 78
5. David Elm, 75

Hur ser det ut i era lag? Några överraskningar? Denna listas resultat var rätt väntad måste jag säga. Största överraskningarna var nog Jonathan Ring och Agardius.
Citera
2020-05-07, 12:08
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234

För spel inför tomma läktare är inget problem ur den aspekten då det är inte är en offentlig tillställning.

Tror vi är igång i juni igen inför tomma läktare. Förstår inte varför vi inte skulle göra det. Matchspel pågår ju för fullt redan nu på träning och det är tydligen helt okej. Ingen större risk för smittspridning vid spel. Tyskarna sätter igång snart också.

Varför skulle vi inte kunna dra igång i juni för? Att lagen åker buss till bortamatcher genom landet kan omöjligen vara ett hinder. De flesta andra i samhället gör ju det för att ta sig till jobbet.

Jag tror inte spelet kommer igång förrän i augusti och då givetvis utan publik. Det finns en risk att folk iväg inom landet på sin semester och riskera starta spridningen på nytt.

Spel med publik tror jag inte kommer att ske i år. Det sägs ju att det kommer en andra våg till hösten, så blir kanske inte något spel alls i år.
Citera
2020-05-07, 20:08
Moderator
vfs avatar
Citat:

Utan publik går de att spela dom aktuella datumen

Citat:

Klart vi kan dra igång, jag har inget emot det, förutom att det blir för jävla tråkigt att se en match utan publik och att inte kunna se en match på plats. Dessutom kommer lagen att förlora än mer pengar, det är inte gratis att spela match
Citera
2020-05-07, 22:38
Medlem
Citat:
Utan publik går de att spela dom aktuella datumen

Klart vi kan dra igång, jag har inget emot det, förutom att det blir för jävla tråkigt att se en match utan publik och att inte kunna se en match på plats. Dessutom kommer lagen att förlora än mer pengar, det är inte gratis att spela match

Eh va? Klart inte klubbarna kommer att förlora mer pengar vid tomma läktare än om det inte blir spel överhuvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in