Citat:
Ursprungligen postat av
iCYAto
Är du seriös när du citerar ett inlägg som totalt slår sönder din bild? Det är klart att fettinlagring kommer att ske om man överäter, det var väl inte det vi prata om? När skrev jag att man kommer gå ner i vikt vid överätning? Jag skrev att du DELVIS hade fel, du skrev att fettförbränning sker konstant - det är fel. Först och främst tar kroppen från glykogenreserverna, och när dom är slut så tar den av fettet. Äter du lite, så får du mindre i just dessa glykogenreserverna, och kroppen kan göra sig av med dom fortare och sedan börja ta av fettet.
Nej, det ”slår inte sönder” min bild. Det stödjer snarare mitt uttalande. Att kaloribalansen avgör, ligger du på minus går du ned i fettmassa. Och jag har aldrig skrivit att det sker konstant. Läs noggrannare nästa gång innan du försöker ta en diskussion du uppenbarligen inte har koll på. ”Börjar sedan ta av fettet” Det är ingen av och på knapp.
Citat:
Så om någon säger att kolhydrater innebär en lägre fettförbränning så tänker ju gemene man att det försämrar viktnedgången.
Gemene man, du i detta fall, missförstår fysiologin.
I länken du själv postade står tydligt:
Citat:
Kroppen är nämligen otroligt bra på att balansera förbrukningen av fett och kolhydrater efterhand och det enda som kommer avgöra om du går upp eller ner i vikt är kalorierna.
Hur säger det emot vad jag skrivit och stödjer det du skrivit?