2020-05-06, 19:26
Medlem
[quote=honung66|71475855]
Citat:
Ursprungligen postat av XX1
Vem hade trott att detta skulle bli ditt första inlägg på flashback efter 14 år? Gratulerar.

Förövrigt så testa

Tack så mkt, har nog skrivit inlägg tidigare än för 14 år sen, men jag gissar att inlägg äldre än 10 år är rensade, vilket jag är EXTREMT tacksam för

Jag testar och om någon är intresserad kan jag posta resultatet?

Coolt!

[quote=NyttKontoLL|71476257]
Citat:
Ursprungligen postat av honung66

Jag startade ett nytt konto eftersom att man aldrig blir av med gamla inlägg som gjorde när man var ung och dum.. Kollade nu, mina gamla 10+ år finns kvar.

Tror jag har något gammalt konto med men har mitt namn som username så det är ju ganska dumt att använda det.
2020-05-06, 23:53
Medlem
kibokos avatar
Villkoren har ju blivit ännu roligare sedan trådstarten, för det var väl "bara" 50000 i böter då.

https://worker.jobba-hemifran.com/forms/signup/ca

(9) I händelse av att mottagaren bryter mot någon av sina skyldigheter enligt detta avtal ska denne omedelbart, utan krav på ytterligare åtgärder eller formaliteter, hållas ansvarig gentemot Leverantören med en omedelbar påföljd på SEK 250.000,- (två hundra femtio tusen svenska kronor) för varje sådan överträdelse, upp till högst SEK 1.000.000,- (en miljon svenska kronor) och för en periodisk betalning på SEK 20.000,- (tjugo tusen svenska kronor) för varje dag som överträdelsen fortgår, utan att Leverantören måste bevisa förlust eller skada och utan att det påverkar leverantörens rätt att kräva ytterligare skadestånd om det finns skäl att göra det.

Har för länge sedan (~15 år) jobbat i ett "paraplyföretag" som datorkonsult, vi använde företagets namn mot kund och använde deras säljare, men saknade egen anställning utan fakturerade från egna bolag mot dettaföretag.

Vi hade väldigt skumma konkurrensklausuler som borde trigga alla varninigsklockor men som dom flesta skrev på och tänkte att det kan ju inte tolkas till det värsta, var själv ung och dum och gjorde likadant. Några år senare gick verksamheten ner, säljare ersättes mot nya inkompetenta och efter ett tag hade i princip alla lämnat sammabetet. Några år senare blev ungefär hälften av oss stämda av bolaget trots att det knappast var konkurrerande verksamhet. Att ha startat nytt bolag hjälpte inte då alla klausuler var underskrivna i egenskap av privatperson, och kraven kom på höga belopp på skattade pengar.

I princip alla stämda gjorde upp i godo för att slippa dom bissart höga skadestånden och gick istället med på att betala några hundra tusen utanför, ibland fakturerbart på företaget istället för som privatpersonen.

Kändes säkert bra jämfört med originalkraven men egentligen hiskeliga summor för saker som rent logiskt inte var konkurrerande verksamhet utan bara att man jobbade inom samma branch. Nån jurist som kollade på det för polaren trodde att det troligtvis skulle gå att bestrida men att det skulle bli enlång väg som kunde bli dyr. Var själv en av de som inte blev stämda då jag helt slutat med egen firma och jobbade som löneslav istället, men läxan blev att hur orimliga kraven ändå känns och att det skriker "det här kan inte hålla i rätten" så är det en jobbig väg dit. Glöm aldrig att avtal skrivs under när man är överens men används när man inte är det. Var övertygad om att dom bara skulle börja bråka om man verkligen konkurrerade och snodde kunder eller nått, men här var det helt klart frågan om att det bara var frågan om att mjölka gamla affärspartners på pengar.
2020-05-07, 01:40
Medlem
Skulle vara intressant att se JH dra någon inför rätta och följa den mediala cirkusen som följer med det. Det skulle vara en av de gångerna när uppmärksamhet inte är bra uppmärksamhet.
2020-05-07, 12:06
Medlem
Har ni fått in något på bitsafe ännu? Eller kan ni se på incoming? Kan inte se något ännu.
2020-05-07, 12:31
Medlem
fick cash nyss fr bitsafe ska snorta från miss colombiana va kostar de att skicka pengar till kranen nån som vet
2020-05-07, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OrtenGrabb163
fick cash nyss fr bitsafe ska snorta från miss colombiana va kostar de att skicka pengar till kranen nån som vet
Fick också in min nu.
2020-05-07, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyttKontoLL
Skulle vara intressant att se JH dra någon inför rätta och följa den mediala cirkusen som följer med det. Det skulle vara en av de gångerna när uppmärksamhet inte är bra uppmärksamhet.

Har alla företagen i denna bransch så där höga straff om man bryter mot några regler eller är det bara JH?
2020-05-07, 16:43
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blondinibland
Har alla företagen i denna bransch så där höga straff om man bryter mot några regler eller är det bara JH?
Bara JH, för de älskar att leka f*ttor. Dock är det inte mer än tomma ord.
2020-05-07, 17:15
Bannlyst
Jag har ej fått min lön ännu, brukar alltid få den på torsdagar. Ibland även tidigare. Jag har en vanligt bankkont. Någon med samma problem?
2020-05-07, 17:21
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av william86x
Detta är en perfekt månad annars månaden började på fredag med första maj och slutar på en söndag. 31 dagar.

Mitt mål blir över 9000 fiskar denna månad. Det är galet men jag kan göra det! Semestern inställd pga viruset.
Galet för dig menar du eller? Snittar du ca 250 meddelanden om dagen får du ut minst 9000 så det är inte så svårt. Dock vet jag ju inte hur det ser ut på JH längre. Men hejar på dig haha, detta fixar du nog lättare än vad du tror.
2020-05-07, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av william86x
Detta är en perfekt månad annars månaden började på fredag med första maj och slutar på en söndag. 31 dagar.

Mitt mål blir över 9000 fiskar denna månad. Det är galet men jag kan göra det! Semestern inställd pga viruset.

9000 kronor?
2020-05-07, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
Galet för dig menar du eller? Snittar du ca 250 meddelanden om dagen får du ut minst 9000 så det är inte så svårt. Dock vet jag ju inte hur det ser ut på JH längre. Men hejar på dig haha, detta fixar du nog lättare än vad du tror.

Nej då blir det ju inte ens 2000 kronor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in