2020-05-08, 00:27
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Jeg har ingen bruker på VG debatt.

Du har gode poeng! Du har rett i det med detaljene med huset (beliggenhet m.m.).

Angående hunden, så tenker jeg at mennesker som er i stand til å bruke grov vold mot et menneske og ev også drepe det mennesket, ville vel ikke hatt noe problem med å drepe hunden.

En valp skrämmer man kanske lättast. Sen springer den o gömmer sig och kommer inte igen. Skulle jag gissa. Inget behov att låsa in den.
Citera
2020-05-08, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serpient1

Edit;

De har nok spanet på huset i en god stund helt til formiddagen kidnappingen skjer, kjente sikkert rutinene demmes inn/ut og hvem som gikk inn i huset.

Som du nevnte med kamera vil jeg også anta at de har satt opp skjult kamera i oppkjørselen så de har ekstra oversikt over hvem som går inn/ut døra. Man hadde ALDRI sett ett lite kamera med sender i den store hekken til TH og AEH.
Det du skrev om spaning og kamera høres logisk ut.

En håndtverker som var på befaring fortalte dette (sitat under), og jeg tenker at hvis hun var så åpen mot mange fremmede så kan hun ev ha fortalt tilsvarende ting til andre mennesker som hun tilfeldigvis møtte på en av sine mange turer ved Langvannet. En slik fremmed person som hun ev snakket med på tur kan ev ha fått ideer om kidnapping og/eller drap.

"– Hun var alene hjemme da vi var der, en hyggelig, jordnær og snakkesalig dame, sier en ansatt i firmaet til VG."

"– Vi kjente ikke Anne-Elisabeth eller familien på forhånd, men vi satt igjen med mye informasjon om dem etter befaringen, blant annet at Hagen er en holden mann, sier han, som på generelt grunnlag advarer folk mot hvem de tar inn på befaring.

– Det er mye rart der ute, og man kjenner ikke motivet til alle som kommer på befaring. Det var flere firmaer som var og rekognoserte, og det kan ha gitt tilgang til å inspisere huset og eiendommen."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/1kawwG/haandverkere-paa-befaring-tok-bilder-av-hagens-hus
Citera
2020-05-08, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det som skurrer er at dette er ikke en kidnapping. Ferdig.

Det er helt utrolig at noen fortsatt maser om kidnappere.
Den eventuelle fremmede "kidnapperen" kan ha vært feks en lystmorder som arrangerte det til å se ut som en kidnapping for å forsinke etterforskningen og for at spor skulle bli kalde osv.

Men jeg synes at det er merkelig at det ble valgt å gjøre det innendørs, når det lett kunne ha blitt gjort utendørs.
Citera
2020-05-08, 00:38
Medlem
Citat:
Det du skrev om spaning og kamera høres logisk ut.

En håndtverker som var på befaring fortalte dette (sitat under), og jeg tenker at hvis hun var så åpen mot mange fremmede så kan hun ev ha fortalt tilsvarende ting til andre mennesker som hun tilfeldigvis møtte på en av sine mange turer ved Langvannet. En slik fremmed person som hun ev snakket med på tur kan ev ha fått ideer om kidnapping og/eller drap.

"– Hun var alene hjemme da vi var der, en hyggelig, jordnær og snakkesalig dame, sier en ansatt i firmaet til VG."

"– Vi kjente ikke Anne-Elisabeth eller familien på forhånd, men vi satt igjen med mye informasjon om dem etter befaringen, blant annet at Hagen er en holden mann, sier han, som på generelt grunnlag advarer folk mot hvem de tar inn på befaring.

– Det er mye rart der ute, og man kjenner ikke motivet til alle som kommer på befaring. Det var flere firmaer som var og rekognoserte, og det kan ha gitt tilgang til å inspisere huset og eiendommen."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/1kawwG/haandverkere-paa-befaring-tok-bilder-av-hagens-hus

Ja de ville leve ett så normalt liv som mulig sies det, så at AEH har tatt mange inn i hjemmet sitt uten direkte kjennskap på kan jeg tro. Typisk koselig eldre dame, tenker aldri vondt om noen og er snakksom.

Vi så jo det ofte i Norge tilbake der disse støvsuger/teppe "selgerne" ringte på oss eldre damer for så bli invitert inn og prate å svindle/selge de dårlig produkter for flere tusen kr (10-100.000kr)
Der sa også de flesteparten av disse eldre damene at de ikke var interessert i produktet men samtidig endte de med å kjøpe uten å tenke over det før barn eller media plukket det opp...
Citera
2020-05-08, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serpient1
Det er nok sant, men igjen det er mer arbeid å kvitte seg med 2 lik.. Bikja hadde vel gått amok og bjeffa dvs skapt mye styr ute i offentligheten..
Du har nok rett i det.

Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
En valp skrämmer man kanske lättast. Sen springer den o gömmer sig och kommer inte igen. Skulle jag gissa. Inget behov att låsa in den.
Det høres også sannsynlig ut. Jeg tenkte på hvis angrepet på AE skjedde utendørs.
Citera
2020-05-08, 00:43
Medlem
Citat:
Jeg har ingen bruker på VG debatt.

Du har gode poeng! Du har rett i det med detaljene med huset (beliggenhet m.m.).

Angående hunden, så tenker jeg at mennesker som er i stand til å bruke grov vold mot et menneske og ev også drepe det mennesket, ville vel ikke hatt noe problem med å drepe hunden.

Enig med deg i det.

Men, om hunden ble funnet drept, ville det vært mulig å tidfeste forbrytelsen bedre.

Om ekte kidnappere drepte hvalpen mens de var i huset la oss si 09:30, ville vel den døde hunden kunne røpe sånn cirka tidspunktet for drapet på AEH også.

Spekulasjoner:
Men, om AEH ble drept i løpet av natten, så måtte hvalpen drepes like før TH dro til kontoret. TH kunne ikke skyte den med egne våpen, han måtte i så fall skaffet et annet våpen. Heller ikke stikke hunden til døde med kniv, med risiko for blodsøl og skifting av klær pluss en kniv å kvitte seg med.

Det er enklere å lukke hvalpen inne på et rom, da kan ikke hvalpen avsløre noe om omstendighetene rundt drapet på AEH.
Citera
2020-05-08, 00:44
Medlem
Hvis det stemmer at hun ble angrepet hjemme og fjernet fra huset, så tror jeg at hun ble flyttet direkte inn i en bil som sto i garasjen eller at hun ble fraktet ut fra baksiden av huset for deretter å plasseres i en bil som sto til venstre for garasjen (mellom garasje og hekk).
Citera
2020-05-08, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Enig med deg i det.

Men, om hunden ble funnet drept, ville det vært mulig å tidfeste forbrytelsen bedre.

Om ekte kidnappere drepte hvalpen mens de var i huset la oss si 09:30, ville vel den døde hunden kunne røpe sånn cirka tidspunktet for drapet på AEH også.

Spekulasjoner:
Men, om AEH ble drept i løpet av natten, så måtte hvalpen drepes like før TH dro til kontoret. TH kunne ikke skyte den med egne våpen, han måtte i så fall skaffet et annet våpen. Heller ikke stikke hunden til døde med kniv, med risiko for blodsøl og skifting av klær pluss en kniv å kvitte seg med.

Det er enklere å lukke hvalpen inne på et rom, da kan ikke hvalpen avsløre noe om omstendighetene rundt drapet på AEH.
Du har rett! Men hvis forbryteren(e) hadde valgt å angripe og ta med seg AE og hunden utendørs, kunne de drept og skjult hunden på samme sted som AE ble skjult (og da ville ingen kunne stadfeste hundens dødstidspunkt).
Citera
2020-05-08, 00:50
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Den eventuelle fremmede "kidnapperen" kan ha vært feks en lystmorder som arrangerte det til å se ut som en kidnapping for å forsinke etterforskningen og for at spor skulle bli kalde osv.

Men jeg synes at det er merkelig at det ble valgt å gjøre det innendørs, når det lett kunne ha blitt gjort utendørs.

Tror du selv på det du skriver?
Citera
2020-05-08, 00:52
Medlem
Citat:
Tror du selv på det du skriver?
Jeg sier ikke at det er en slik fremmed lystmorder i denne saken. Men vi vet ikke hvem som drepte AE.
Citera
2020-05-08, 00:55
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Jeg sier ikke at det er slik fremmed lystmorder i denne saken. Men vi vet ikke hvem som drepte AE.

Så din innstilling til at vi ennå ikke vet hvem som gjorde det er at det kan være hvem som helst.

Lystmordere, spioner med hemmelige penne- eller knaggekameraer, eller kanskje Paven.

Er det noen som vet hvor Paven var 31 oktober 2018?!?
Citera
2020-05-08, 00:57
Medlem
Citat:
Så din innstilling til at vi ennå ikke vet hvem som gjorde det er at det kan være hvem som helst.

Lystmordere, spioner med hemmelige penne- eller knaggekameraer, eller kanskje Paven.

Er det noen som vet hvor Paven var 31 oktober 2018?!?
Nei, det kan ikke være hvem som helst. Svært få mennesker er i stand til å utføre slike forbrytelser, og de må jo også ha et motiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in