2020-05-08, 00:00
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Enig. Man skulle nesten tro at det var spionkamera el.l. som overvåket AE inne i huset slik at angriperen(e) kunne følge med før han/hun/de slo til. Noen slike spionkamera er svært små og kan skjules i en kulepenn, i en knagg på feks badet eller kjøkkenet som man henger håndduker på o.l.

Kutt ut, 'a....
Citera
2020-05-08, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Kutt ut, 'a....
Er spionkamera så utenkelig? Det er fort gjort å plassere et eller flere slike i et hus og like fort gjort å fjerne. Det holder å legge en slik penn oppå et skap el.l. på en måte slik at linsen peker mot det området i huset som man ønsker å overvåke.
Citera
2020-05-08, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Jo du hoppades att det inte var Hagen. Det är en personlig känsla. Inget fel med det. Bara intressant.

Men da skjønner du ikke hva jeg mente, det er som sagt et generelt ønske om at færrest mulig skal lide, og jeg sa det for å forklare hva hensikten min var/ikke var, ift. faktakorrigeringene.

MEN ferdig med den saken
Citera
2020-05-08, 00:12
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Er spionkamera så utenkelig? Det er fort gjort å plassere et eller flere slike i et hus og like fort gjort å fjerne. Det holder å legge en slik penn oppå et skap el.l. på en måte slik at linsen peker mot det området i huset som man ønsker å overvåke.

Skulle likt å se deg poste noe sånt som dette under brukeren din på VG-Debatt, men det vet du vel at du ikke kan, siden du hadde blitt slaktet tvert.

Jof er helt klart inne på noe.
Citera
2020-05-08, 00:12
Medlem
Citat:
Hvor sannsynlig er det å planlegge å drepe eller planlegge å få noen til å drepe sin partner i sitt eget hjem og å få det til å se ut som en kidnapping?

Ville det ikke være mer logisk å planlegge at forbrytelsen ("kidnappingen") skulle foregå utendørs?

Angående hjernen(e) bak forbrytelsen, hva tenkte han/hun/de at politiet skulle tenke om dette: Hvor ofte kommer kidnappere hjem til mennesker på morgenen/formiddagen for å kidnappe mennesker?
Skjer det ikke kidnappinger oftest andre steder enn hjemme hos ofrene?

Den/de som tok seg inn i huset og angrep og flyttet AE ut fra hjemmet: De må vel ha visst at AE var alene? Kanskje de observerte at TH reiste til arbeid. MEN den/de kunne ikke vite om AE var alene hjemme? Ekteparet kunne jo ha hatt overnattingsgjester feks som fremdeles var i huset?

Fleste kidnappinger skjer når vedkommende er vekk fra huset/jobb ja. ( f.eks kunne de tatt AEH når hu gikk tur med hunden, men da må de også ta med hunden for den har nok chip å noen melder den til Falck med engang de ser den går alene ) Minst vitner på formiddagen som regel, samtidig mye trafikk på veien som gjør det lettere å komme seg vekk.

Men her er det snakk om ett avskjermet hus uten noe form for sikkerhet.. Så det enkleste for de var nok bostedet i dette tilfelle.. Da kan de bruke litt tid innenfor huset vegger med evt kle av AEH for å påføre hu en kjeledress så de har mindre eiendeler av AEH som må bli kastet og som kan spores til hu for så at bil kommer å henter AEH og "kidnapperne"..

Det som skurrer litt for meg er at de ikke tok AEH for så sende TH en e-post med krav/kontakt-informasjon. Da hadde de nok fått litt mer tid, for AEH "kunne" f.eks ha detti uti vannet utenfor huset dvs, uten at de tenkte kidnapping med engang.

Edit;

De har nok spanet på huset i en god stund helt til formiddagen kidnappingen skjer, kjente sikkert rutinene demmes inn/ut og hvem som gikk inn i huset.

Som du nevnte med kamera vil jeg også anta at de har satt opp skjult kamera i oppkjørselen så de har ekstra oversikt over hvem som går inn/ut døra. Man hadde ALDRI sett ett lite kamera med sender i den store hekken til TH og AEH.
Senast redigerad av Serpient1 2020-05-08 kl. 00:18.
Citera
2020-05-08, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
En mp5 är en pistol som sprutar kulor. Om så behövs. Det är inget att bråka om.

Klart att de ska ha en till hands i skuffen.

Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Det hadde gitt så mye mer mening om den kjørte andre veien, tatt i betraktning disse andre observasjonene...

Ja. Kjøringen er merkelig. Politiet burde ha gått ut med videoen. Kanskje noen husker. Det å komme på " banen " etter 18 måneder tilsier at her har så mange spor gått tapt.
Derfor manisk leting i huset, utenfor eiendommen i Sloravegen 4 og også på hytta på Kvitfjell. Det å forsøke å finne rester av spor etter 18 måneder er vel nesten som nåla i høystakken.
Selvfølgelig kan det være logisk å kunne tro på en kidnapping. Det som ikke er logisk i denne tragiske saken er alle de ubesvarte brikkene. I og med at vi vet så lite, vet vi heller intet om TH låste ytterdøren da han forlot hjemmet. Låste AEH døren ?
Jeg husker en dame som ble intervjuet og som daglig tydeligvis benytter/benyttet veien forbi huset til Hagen hver eneste morgen på vei til jobb. Hun sa følgende ; hadde jeg visst om denne forsvinningen da hun forsvant, hadde jeg nok husket mer enn jeg husker i dag "....det er ikke ordrett, men cirka ordrett.
Personlig har jeg svært vanskelig for å tro på en kidnapping. Skulle man her ramme noen hadde man tatt TH og ikke AEH.
Citera
2020-05-08, 00:16
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serpient1
Fleste kidnappinger skjer når vedkommende er vekk fra huset/jobb ja. ( f.eks kunne de tatt AEH når hu gikk tur med hunden, men da må de også ta med hunden for den har nok chip å noen melder den til Falck med engang de ser den går alene ) Minst vitner på formiddagen som regel, samtidig mye trafikk på veien som gjør det lettere å komme seg vekk.

Men her er det snakk om ett avskjermet hus uten noe form for sikkerhet.. Så det enkleste for de var nok bostedet i dette tilfelle.. Da kan de bruke litt tid innenfor huset vegger med evt kle av AEH for å påføre hu en kjeledress så de har mindre eiendeler av AEH som må bli kastet og som kan spores til hu for så at bil kommer å henter AEH og "kidnapperne"..

Det som skurrer litt for meg er at de ikke tok AEH for så sende TH en e-post med krav/kontakt-informasjon. Da hadde de nok fått litt mer tid, for AEH "kunne" f.eks ha detti uti vannet utenfor huset dvs, uten at de tenkte kidnapping med engang.

Det som skurrer er at dette er ikke en kidnapping. Ferdig.

Det er helt utrolig at noen fortsatt maser om kidnappere.
Citera
2020-05-08, 00:17
Medlem
Citat:
Kutt ut, 'a....
Slike kamera finnes...du kan google " Spyshop ".....ikke vanskelig å få kjøpt disse.
Citera
2020-05-08, 00:18
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akeleye
Slike kamera finnes...du kan google " Spyshop ".....ikke vanskelig å få kjøpt disse.

Selvfølgelig vet jeg at det finnes, men det var ikke poenget.
Citera
2020-05-08, 00:20
Medlem
Citat:
Skulle likt å se deg poste noe sånt som dette under brukeren din på VG-Debatt, men det vet du vel at du ikke kan, siden du hadde blitt slaktet tvert.

Jof er helt klart inne på noe.
Jeg har ingen bruker på VG debatt.
Citat:
Ursprungligen postat av Serpient1

Du har gode poeng! Du har rett i det med detaljene med huset (beliggenhet m.m.).

Angående hunden, så tenker jeg at mennesker som er i stand til å bruke grov vold mot et menneske og ev også drepe det mennesket, ville vel ikke hatt noe problem med å drepe hunden.
Citera
2020-05-08, 00:21
Medlem
Citat:
Det som skurrer er at dette er ikke en kidnapping. Ferdig.

Det er helt utrolig at noen fortsatt maser om kidnappere.

"Kidnappere" er det, bare i form at TH har bestillt disse.
Han har sterkt alibi tydeligvis da han slippes fri og kun var siktet på medvirkning, så at han skal ha klart dette er ikke mulig. Med mindre nær familie har fikset det, men igjen vil kalle de "kidnappere" også da hu ikke ble drept i bolig.
Citera
2020-05-08, 00:25
Medlem
Citat:
Jeg har ingen bruker på VG debatt.

Du har gode poeng! Du har rett i det med detaljene med huset (beliggenhet m.m.).

Angående hunden, så tenker jeg at mennesker som er i stand til å bruke grov vold mot et menneske og ev også drepe det mennesket, ville vel ikke hatt noe problem med å drepe hunden.

Det er nok sant, men igjen det er mer arbeid å kvitte seg med 2 lik.. Bikja hadde vel gått amok og bjeffa dvs skapt mye styr ute i offentligheten..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in