Citat:
Ursprungligen postat av
Maharaja79
Jo precis. Jag bor i Sthlm men har länge tyckt att man borde kunnat stoppa alla icke-nödvändiga resor in och ut härifrån, då det tidigt var känt att Stockholm var så hårt drabbat. Nu är både Sthlm och Gbg hårt drabbat, och lite ner längs med E4 från Sthlm.
Fasar verkligen för ifall många små orter ute i landet skulle drabbas, knepigt då de kanske ej har tillgång till stora sjukhus i närheten osv.
Undrar hur de tänker med resor inom Sverige i sommar. Ser en risk med att man kanske tror att smittan har dalat, och kanske tillåter resor var som helst. Och så i själva verket kanske det är tusentals asymptomatiska Stockholmare som åker ut till landställen i diverse småorter... Silent killers. Det vore hemskt. Hoppas de tänker till nu om detta, FHM och regeringen!
Tyvärr så är läget just nu att alla ska med, alla ska smittas med en sjukdom som vi inte vet något om men har en hel del sjuka komplikationer. Man läser på Expressen att nån gammal statsepidemiolog säger att 98% ska smittats, fy fan säger jag bara för de har fel.
Hur kan en statsepidemiolog som är en forskare veta om hur en pandemi fungerar när det är deras första och behandlar den som en vanlig influensa. Stanna hemma om du är sjuk men inte annars....
De råden de ger är så fel, FHM säger att är du sjuk så efter två dagar hemma frisk så åk och arbeta osv osv, du smittar inte om du inte har symtom eller känner dig frisk.
Jag har bara några få råd, smittan är luftburen på det sättet att den smittar bäst om någon sjuk har hostat i rummet innan du går in, så handla när affären är nyöppnad. Sedan allt du köper på affären kan du om du vill ställa i duschkabinen och spraya med t-röd, vänta några minuter och skölja rent med varmvatten.