2020-05-08, 00:32
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Vad rasism har med ekonomi att göra övergår mitt förstånd men antar du var tvungen att få in det.
Att ”ni” dessutom snackar om Sverige som ett skitland för att i nästa stund vilja fira svenska flaggans dag känns lite inkonsekvent.

Poängen är att vi har inte samma nationell känsla som andra länder har. Patrioterna i dom andra länderna kommer hjälpa varandra.
Vi är inte sammansvetsade som land längre och där av så är du rasist i många ögon.

Det är själva poängen när vi ska vakna upp och behöver komma på fötterna så ligger många länder före oss. Förstår du inte poängen.

Sedan att Sverige importerat för många bankomatflyktingar och andra bidragsluskar är ju en annan femma. De har tömt de de svenska systemen länge, men när vanliga skattebetalare inte har något jobb så är det ingen som kommer kunna betala dessa och då blir landet lagom ett problem land.

Men den diskussionen kan vi ta i höst/vinter när vi ser hur det kommer ser ut i Sverige.

Jag hoppas att man åtalar regeringen och Tegnell och ifrågasätter deras lek med svenska folket och varför man inte släppte prestigen och lyssnade på övriga världen.
Citera
2020-05-08, 00:32
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Acute Covid-19 illness could affect the BRAIN as well as the lungs, new study says

7 May, 2020 17:43

Conditions that severely damage the respiratory system, such as Covid-19, can also cause inflammation to the part of the brain that controls breathing, US researchers have revealed.
The new research, published in The Journal of Physiology, studied rats to show that treatment to areas of the brain that control respiration could play a key role in helping patients recover from lung injuries caused by illnesses such as coronavirus.
Inlägg redigerat med hänvisning till regel 1.02 Upphovsrätt.
Det är denna artikel som blivit citerad:
https://www.rt.com/news/488072-lung-injury-brain-acute-coronavirus/

/Mod.

Jag måste fråga nu. Vilken sida sitter du och kör ctrl+c från? Det verkar synnerligen snålt med ljusa nyheter på den sidan måste jag säga, efter alla dessa rapporter du kopierar in här.
Senast redigerad av Siegfrid 2020-05-08 kl. 08:59.
Citera
2020-05-08, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Sverige har blivit ett Skitland men det här inte alltid varit så. När jag växte upp på 80 talet så kunde man skryta med att man var svensk. Vi hade vård, skola och omsorg i världsklass. Ett fint försvar och framförallt beredskap för kris och katastrofer. Idag har vi inget av detta trots ett av världens högsta skattetryck. Pengarna har de senaste 30 åren gått till att finansiera invandring och bögar medans allt det andra avvecklats eller raserats i rasande fart och vi ser nu resultatet av vad den politiken har gett oss. Jag är stolt över att vara etniskt svensk men jag hatar den svenska staten för vad den har åsamkat mitt land

Invandringen har jag en hel del att säga om.
Men homofobi är inte min påse.
Citera
2020-05-08, 00:34
Moderator
Chantres avatar
Danmark öppnar ju upp lite nu.

Det är ok att gå och handla i en affär, men att gå på museum är inte ok.

Vad är det för skillnad? Måste väl gå att portionera in rätt mängd i lokalen.
Citera
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Jo precis. Jag bor i Sthlm men har länge tyckt att man borde kunnat stoppa alla icke-nödvändiga resor in och ut härifrån, då det tidigt var känt att Stockholm var så hårt drabbat. Nu är både Sthlm och Gbg hårt drabbat, och lite ner längs med E4 från Sthlm.

Fasar verkligen för ifall många små orter ute i landet skulle drabbas, knepigt då de kanske ej har tillgång till stora sjukhus i närheten osv.

Undrar hur de tänker med resor inom Sverige i sommar. Ser en risk med att man kanske tror att smittan har dalat, och kanske tillåter resor var som helst. Och så i själva verket kanske det är tusentals asymptomatiska Stockholmare som åker ut till landställen i diverse småorter... Silent killers. Det vore hemskt. Hoppas de tänker till nu om detta, FHM och regeringen!

Tyvärr så är läget just nu att alla ska med, alla ska smittas med en sjukdom som vi inte vet något om men har en hel del sjuka komplikationer. Man läser på Expressen att nån gammal statsepidemiolog säger att 98% ska smittats, fy fan säger jag bara för de har fel.
Hur kan en statsepidemiolog som är en forskare veta om hur en pandemi fungerar när det är deras första och behandlar den som en vanlig influensa. Stanna hemma om du är sjuk men inte annars....
De råden de ger är så fel, FHM säger att är du sjuk så efter två dagar hemma frisk så åk och arbeta osv osv, du smittar inte om du inte har symtom eller känner dig frisk.

Jag har bara några få råd, smittan är luftburen på det sättet att den smittar bäst om någon sjuk har hostat i rummet innan du går in, så handla när affären är nyöppnad. Sedan allt du köper på affären kan du om du vill ställa i duschkabinen och spraya med t-röd, vänta några minuter och skölja rent med varmvatten.
Senast redigerad av Lyckligagatanden 2020-05-08 kl. 00:41.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Poängen är att vi har inte samma nationell känsla som andra länder har. Patrioterna i dom andra länderna kommer hjälpa varandra.
Vi är inte sammansvetsade som land längre och där av så är du rasist i många ögon.

Det är själva poängen när vi ska vakna upp och behöver komma på fötterna så ligger många länder före oss. Förstår du inte poängen.

Sedan att Sverige importerat för många bankomatflyktingar och andra bidragsluskar är ju en annan femma. De har tömt de de svenska systemen länge, men när vanliga skattebetalare inte har något jobb så är det ingen som kommer kunna betala dessa och då blir landet lagom ett problem land.

Men den diskussionen kan vi ta i höst/vinter när vi ser hur det kommer ser ut i Sverige.

Jag hoppas att man åtalar regeringen och Tegnell och ifrågasätter deras lek med svenska folket och varför man inte släppte prestigen och lyssnade på övriga världen.

Finns ingen nationell sammanhållning i Italien kan jag säga t.ex.
Åtal är bara trams.
Citera
Medlem
Citat:
Nä och att våra myndigheter släppt skiten nästan helt lös i vårt samhälle som något sjukt experiment hoppas jag de får sota för allesammans. Hur kan man vara så korkad så man leker med människors liv på detta sätt. Det är helt ofattbart.

Jo, vanligtvis brukar det vara väldigt noga med att man skall bli väl informerad och ge sitt samtycke, om man skall vara med i ett experiment.

Särskilt om bieffekten kan vara svår, som döden, eller allvarliga, långvariga skador.

Tror det kallades för etik...
Citera
2020-05-08, 00:35
Medlem
Så här ligger det till.

Det finns ingen, absolut INGEN som inte förstår att vår strategi som resulterat i 10 gånger mer döda i Sverige än våra grannländer är ett bevis på ett totalt misslyckande i Sveriges strategi. Vare sig du är för Tegnell eller inte. Hade vi förlorat med 1-10 mot Norge i fotboll hade hade hela Sverige skrikit, och förbundskaptenen hade rykt direkt!!

Sen är det så enkelt att Sverige generellt inte fixar kriser speciellt bra, troligtvis pga att vi inte varit i krig på flera hundra år. Eller är det nån som som tycker vi löste Estonia ,Tsunamin, Flyktingkrisen på ett bra sett? Som grädde på moset har vi en exceptionellt svag regering med en otroligt svag statsminister som gör detta till en perfect storm!!
Citera
2020-05-08, 00:36
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Nu är det väl så illa att vi har en stadsminister som är helt dum i huvudet. Han litar lika mycket till fittnyllet Tegnells kompetens vad det gäller livsfarliga virus som han gjorde till Henrik Arnstads kompetens och uttalanden om högerextrema ideologier och framhöll honom som expert på ämnet, tom i riksdagsdebatter trots att det sedan visade sig att Arnstad var en psykopat, bluff och mytoman.
Det heter inte stadsminister. Går inte att ta dig på allvar när du skriver så. Tyvärr är du inte ensam om att inte veta vad det heter kan jag "trösta" dig med.

Källa på att Tegnells kompetens är usel?
Citera
2020-05-08, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaHarLiggerDetTill
Så här ligger det till.

Det finns ingen, absolut INGEN som inte förstår att vår strategi som resulterat i 10 gånger mer döda i Sverige än våra grannländer är ett bevis på ett totalt misslyckande i Sveriges strategi. Vare sig du är för Tegnell eller inte. Hade vi förlorat med 1-10 mot Norge i fotboll hade hade hela Sverige skrikit, och förbundskaptenen hade rykt direkt!!

Sen är det så enkelt att Sverige generellt inte fixar kriser speciellt bra, troligtvis pga att vi inte varit i krig på flera hundra år. Eller är det nån som som tycker vi löste Estonia ,Tsunamin, Flyktingkrisen på ett bra sett? Som grädde på moset har vi en exceptionellt svag regering med en otroligt svag statsminister som gör detta till en perfect storm!!

Vi är rätt många som inte alls tycker att vår strategi varit ett misslyckande.
Det får du helt enkelt bara acceptera.
Citera
2020-05-08, 00:38
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Danmark öppnar ju upp lite nu.

Det är ok att gå och handla i en affär, men att gå på museum är inte ok.

Vad är det för skillnad? Måste väl gå att portionera in rätt mängd i lokalen.

Bara propaganda. Det är förmodligen fler som tafsar oförsiktigt på saker och ting i en mataffär än på ett museum.
Citera
2020-05-08, 00:48
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaHarLiggerDetTill
Så här ligger det till.

Jag ser ett land som blöder och är sjukt. Kan väl nämna att jag är utbildad inom svenska försvarsmakten och det jag lärde mig där var inte detta.
Senast redigerad av Lyckligagatanden 2020-05-08 kl. 00:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in