2020-05-08, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Jag känner ju hundratals ryssar. Ingen är sjuk. Jag känner ungefär lika många svenskar. Ett stort antal av dem är eller har varit sjuka. Jag kan såklart inte garantera att skillnaden inte beror på slumpen, men statistiskt är den iaf signifikant.

Ursäkta att jag inte tar ditt ord för det. Inte alls.
Citera
2020-05-08, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Men berätta då. Vad skulle du göra i Sverige om du fick bestämma? Och varför skulle du göra det?
Driver du med mig?
Du har önskat mig välkommen tillbaka.
Det betyder att du redan känner mig och vet vad jag tycker och vad jag skulle göra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Ja du tänker rätt, hur ska man hantera smittan i Sverige istället för S-holm som har legat i siktet för länge.
För jag blir nästan förbannad att övriga landet och även Norrland med sin glesbygd ska överhuvudtaget bli smittade på grund av dålig styrning.
Det smittar inte så bra är vad man säger,tvätta händerna. Den största lögnen detta årtionde.

Jo precis. Jag bor i Sthlm men har länge tyckt att man borde kunnat stoppa alla icke-nödvändiga resor in och ut härifrån, då det tidigt var känt att Stockholm var så hårt drabbat. Nu är både Sthlm och Gbg hårt drabbat, och lite ner längs med E4 från Sthlm.

Fasar verkligen för ifall många små orter ute i landet skulle drabbas, knepigt då de kanske ej har tillgång till stora sjukhus i närheten osv.

Undrar hur de tänker med resor inom Sverige i sommar. Ser en risk med att man kanske tror att smittan har dalat, och kanske tillåter resor var som helst. Och så i själva verket kanske det är tusentals asymptomatiska Stockholmare som åker ut till landställen i diverse småorter... Silent killers. Det vore hemskt. Hoppas de tänker till nu om detta, FHM och regeringen!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Har aldrig mist en anhörig i influensan. Däremot cancer, cancer och cancer.

Men andra har anhöriga som gått bort i influensa.
Citera
2020-05-08, 00:19
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Vi vet att Sveriges ekonomi så här långt inte gått lika illa som övriga länders i Europa.

Det vet vi för att andra länder har dragit i tvärbromsen men likväl haft en plan. Vi vet också att befolkningen har stöttat besluten och inte trotsat sina regeringar.
Det tror jag gör att dessa länder kommer gå starkare än någonsin ur detta och få igång på ekonomi, jobb och välfärd.

Där kommer Sverige stå still. Vi har inte den kulturen om det inte gäller Fotboll eller annan sammanhållning som sport.
I Sverige är man rasist om man firar Svenska flaggan och idag finns de få kulturarv kvar. Där av så kommer vår ekonomi bli sämre medans andra länder kommer komma på fötter snabbare.
Citera
2020-05-08, 00:23
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Det går inte att göra er tillags. Sverige registrera alla som har dött som har blivit positivt testade för c19 som döda i c19, vilket man kan diskutera om det verkligen är rätt att göra. Vilket nästan inget annat land gör. Men nej ni nöjer inte med det, ni vill att de ska gå ett steg längre, och även ta med sådana de inte ens har testat med i dödsstatistiken. Sedan klagar ni på att sverige har många döda i förhållande till andra länder. Helt otroligt. Sverige må inte skötta det perfekt när det gäller rapporteringen men bra mkt bättre än de flesta andra i världen, och det är just därför vi har så många rapporterade döda.

Men men, det finns en bra sätt att få en bra indikation på hur många som verkligen har dött i c19 i ett land, och det är att titta på hur många som brukar dö under en period och jämför det med hur många som dör nu, alltså överdödligheten. Inget perfekt sätt och ska väl används som en bit av pusslet. Men att stirra sig blind på rapporterade fall som många gör, är bara dumt, och man straffar då de länder som sverige som är mer givmild med rapporteringen. Du vill att sverige ska vara ännu givmildare med rapporteringen så du ska kunna klaga ännu mer på antalet döda, medens ni låter de länder som ni sedan jämför sverige med komma undan med att inte vara lika frikostigt med registrera c19 som dödsorsak som ni vill att sverige ska vara.

Så många fel, var ska jag börja, ni sa att: "Det går inte att göra er tillags. Sverige registrera alla som har dött som har blivit positivt testade för c19 som döda i c19, vilket man kan diskutera om det verkligen är rätt att göra. Vilket nästan inget annat land gör."

Jag kan säga att Sverige INTE registrerar till några 100% av de som dör i landet just nu, varken om det är av eller med Covid-19.
Citera
2020-05-08, 00:23
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Det vet vi för att andra länder har dragit i tvärbromsen men likväl haft en plan. Vi vet också att befolkningen har stöttat besluten och inte trotsat sina regeringar.
Det tror jag gör att dessa länder kommer gå starkare än någonsin ur detta och få igång på ekonomi, jobb och välfärd.

Där kommer Sverige stå still. Vi har inte den kulturen om det inte gäller Fotboll eller annan sammanhållning som sport.
I Sverige är man rasist om man firar Svenska flaggan och idag finns de få kulturarv kvar. Där av så kommer vår ekonomi bli sämre medans andra länder kommer komma på fötter snabbare.

Många av de drabbade länderna inom EU är direkta U-länder. Sverige må ha förfallit en del men undantar man Tyskland och Frankrike så står vi oss nog rätt bra ekonomiskt.
Citera
2020-05-08, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nico77
Om Löfven var en man så skulle han ställa sig upp och säga; - "Det var mitt fel". -"Jag skulle inte ha vilat förrän jag kände mig säker på att vi hade rätt kompetens på rätt plats". Det gäller naturligtvis inte bara svetsaren utan alla som skulle ha varit i hans position.
Nu är det väl så illa att vi har en stadsminister som är helt dum i huvudet. Han litar lika mycket till fittnyllet Tegnells kompetens vad det gäller livsfarliga virus som han gjorde till Henrik Arnstads kompetens och uttalanden om högerextrema ideologier och framhöll honom som expert på ämnet, tom i riksdagsdebatter trots att det sedan visade sig att Arnstad var en psykopat, bluff och mytoman.
Citera
2020-05-08, 00:24
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Nej. Det har inte visat sig döda fler än det hjälper. Dock har det visat sig att medicinen likt alla andra mediciner är toxisk om man överdoserar den i nivåer som ligger inom medicinens redovisade toxiska kurva istället för att dosera enligt de riktlinjer som togs fram 2004-2005 för att behandla SARS-CoV.

Vet inte varför media bara lyfter fram de studier som utförts av oseriösa läkare som skall laborera med doser som ligger långt över de rekommenderade doser som togs fram vid SARS-CoV utbrottet 2004.

Läser nu att dom tillverkar skiten utifall att det skulle visa sig vara effektivt mot covid19. Än så länge pekar inget på det.

Studie publicerad en timme sedan. Läkemedlet gjorde ingen skillnad;
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2012410

FDA i Amerika går steget längre. Dom varnar till och med för att använda det.
https://www.cnbc.com/2020/04/24/fda-issues-warnings-on-chloroquine-and-hydroxychloroquine-after-serious-poisoning-and-death-reported .html

Jag sätter mitt hopp till Remdesivir och Ivermectin istället. Skulle inte sätta i mig Hydroxiklorokin frivilligt om jag så fick betalt för det.
Citera
2020-05-08, 00:28
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Acute Covid-19 illness could affect the BRAIN as well as the lungs, new study says

7 May, 2020 17:43

Conditions that severely damage the respiratory system, such as Covid-19, can also cause inflammation to the part of the brain that controls breathing, US researchers have revealed.
The new research, published in The Journal of Physiology, studied rats to show that treatment to areas of the brain that control respiration could play a key role in helping patients recover from lung injuries caused by illnesses such as coronavirus.
Inlägg redigerat med hänvisning till regel 1.02 Upphovsrätt.
Det är denna artikel som blivit citerad:
https://www.rt.com/news/488072-lung-injury-brain-acute-coronavirus/

/Mod.
Du får skicka med en länk till källan också. (Vet inte om det var hela du citerade eller en del. Man får i alla fall inte skriva av för mycket av någon annans text, så du vet.)
Senast redigerad av Siegfrid 2020-05-08 kl. 09:00.
Citera
2020-05-08, 00:29
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Fast den svenska staten verkar mena att pandemin är över och att vi nu kan åka över hela världen!
Men det har de ju verkligen inte sagt. Tvärtom.
Citera
2020-05-08, 00:30
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Nu är det väl så illa att vi har en stadsminister som är helt dum i huvudet. Han litar lika mycket till fittnyllet Tegnells kompetens vad det gäller livsfarliga virus som han gjorde till Henrik Arnstads kompetens och uttalanden om högerextrema ideologier och framhöll honom som expert på ämnet, tom i riksdagsdebatter trots att det sedan visade sig att Arnstad var en psykopat, bluff och mytoman.

Det vart därför jag skrev att "om han var man" skulle han göra si eller så, och det gäller alla svenska politiker. Det är därför vi inte har specielt mycket restriktioner, det är ingen som skulle följa dem. För det krävs det att det finns en ledare att följa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in