2020-05-07, 22:33
Medlem
Har satt in runt 20000kr under dessa två månader och köpt framtidsstarka bolag som ej betalar dividends.

Apple
AMD
BYND (beyond meat)
SQ (square)
British Royal Mail
SNAP (snapchat)

ÄR uppe drygt 20% hittills.
Citera
2020-05-07, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uzipop
Har satt in runt 20000kr under dessa två månader och köpt framtidsstarka bolag som ej betalar dividends.

Apple
AMD
BYND (beyond meat)
SQ (square)
British Royal Mail
SNAP (snapchat)

Stark portfölj! Jag gillar verkligen AMD och SQ men kunde inte så något långsiktigt i Snapchat ärligt talat.
Kan rekommendera att spana in RTX Raytheon för relativt hög uppsida, de arbetar i amerikanska försvarsindustrin och har precis fått ett nytt kontrakt och WM Waste Management för stabilt långsiktigt investerande.
Citera
2020-05-07, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uzipop

Apple
AMD
BYND (beyond meat)
SQ (square)
British Royal Mail
SNAP (snapchat)

Småpengar. 20000 det bränner man på en vecka eller så.
Citera
2020-05-07, 23:17
Medlem
TheAlamos avatar
Har för mig att jag läste om nån som hade investerat i Wirecard. Nån som har den? Den har ju gått ner typ 60% från att tidigare år gått upp stabilt. Har läst om att de har problem med sin VD just nu och lite fiffel med vinster osv, men företaget verkar annars stabilt. Blir det en bra rapport om en vecka så är det inte osannolikt att man kan tjäna 100% på ett halvår eller så.
Citera
2020-05-07, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Småpengar. 20000 det bränner man på en vecka eller så.

cool du är!
Citera
2020-05-07, 23:32
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Jag är verkligen ingen expert, jag sålde allt efter den första corona dippen då börsen tog fart igen för att sedan sjunka rejält - Jag kommer avvakta. Kanske kan enstaka aktier stiga men jag väntar mig en nedgång värre än den vi sett hittills. Att stänga länder, gränser och industrier torde rendera i ytterligare fall när människor kommer till insikt. Börsen är psykologi och inte en exakt vetenskap.
Citera
2020-05-08, 00:29
Medlem
Utopia.s avatar
Själv sitter jag på shorts, som den permabjörn jag är. Jag tror att vi kommer att få en till dipp, men nu har det gått flera veckor och jag var uppenbarligen alldeles för tidigt ute. Vilket är detsamma som att ha fel.

Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
Kan du hålla i dina BTC? Känna på dem?

Kan du hålla i en stadsobligation?
Senast redigerad av Utopia. 2020-05-08 kl. 00:32.
Citera
2020-05-08, 06:15
Medlem
n00bwinners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Har för mig att jag läste om nån som hade investerat i Wirecard. Nån som har den? Den har ju gått ner typ 60% från att tidigare år gått upp stabilt. Har läst om att de har problem med sin VD just nu och lite fiffel med vinster osv, men företaget verkar annars stabilt. Blir det en bra rapport om en vecka så är det inte osannolikt att man kan tjäna 100% på ett halvår eller så.

Hej hade men sålde av i det stora raset. Men tänkte köpa på mig några stycken på chans idag. Känns som att det finns en väldigt stor uppsida.
Kortbetalningar hat ju dessutom ökat enormt på den tyska marknaden sedan corona.
Citera
2020-05-08, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Fast jag gillar scandic
Gammalt välskött bolag
När jag köpte på 27:- ja då kändes det riktigt bra

Du har rätt om is i magen , många har nog magknip nu, fan det är inte roligt att stå utanför
Provat en gång och jag mådde så dåligt , usch usch
Jag har Scandichotell sedan tidigare o ligger kvar. Det är säkert ett bra köp nu, allt tyder på att samhället släpper upp o då drar det fort.
Ett bolag som raysearch är spännande faller som tusan, lämnar nu en bra rapport o har en produkt i cancer bekämpning som alltid kommer behövas, fick en fin rekyl i dagarna när folk begrep att coronan inte direkt påverkar bolaget. Någon trodde sjukvården inte skulle ha råd det är ju precis tvärtom om, all vård har ju stått still i 3 mån landstingen borde tjäna enormt på Corona
Citera
2020-05-08, 07:52
Medlem
Spalkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snilsson
Stark portfölj! Jag gillar verkligen AMD och SQ men kunde inte så något långsiktigt i Snapchat ärligt talat.
Kan rekommendera att spana in RTX Raytheon för relativt hög uppsida, de arbetar i amerikanska försvarsindustrin och har precis fått ett nytt kontrakt och WM Waste Management för stabilt långsiktigt investerande.

Stark portfölj? Hälften gör ju inte ens vinst. Massa förhoppningsbolag och iaf SNAP & Beyond kommer sluta bankrutt när folka tröttnar på SNAP och när Beyond får konkurrenter som inte kostar mer än Wagyu.
Citera
2020-05-08, 09:30
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utopia.
Själv sitter jag på shorts, som den permabjörn jag är. Jag tror att vi kommer att få en till dipp, men nu har det gått flera veckor och jag var uppenbarligen alldeles för tidigt ute. Vilket är detsamma som att ha fel.

Där bör man dock tänka på att detta 'flera veckor' inte är särskilt lång tid. I dessa mer riskfyllda positioner jag tar och ibland skriver om i den här tråden så är den egna investerinshorizonten minst någon vecka, inte bara en dag eller två.

Förstår inte heller idén med att vara 'perma'-någonting, man bör vara det som trenderna för stunden ger signaler om. Just nu har vi haft en hittils kort men något aggressiv positiv period för olika index, det betyder inte att man måste vara en permatjur men man kan likväl ha tagit positioner för fortsatt positiv utveckling med olika regler för att göra en 'exit' om/när det vänder.

Ett björnscenario kan dessutom fortfarande komma att bli aktuellt. Det ser mindre fördjävligt ut nu än för ett par veckor sedan förvisso, men att helt utesluta något sådant... Det vore konstigt. Man kan inte utesluta att det inte går ned. Däremot kan det ta en del tid och det är inte alls säkert att denna nedgång t ex mynnar ut i att vi ser en lägre lägstanivå (t ex OMXS30 under 1257, för att nå dit måste OMXS30 backa över 18.53% från nuvarande nivå).
Citera
2020-05-08, 09:55
Avslutad
Tänkte fråga om något bra aktietips efter Corona-dippen?!

Sitter med denna portfölj just nu: (Tips på hantering efter Coronakrisen kring dessa mottages tacksamt)

Abb , Akelius Residential , Astra , Balder , Bulten , Ericsson , Fabege , HM , Investor , Lindab
Lundin E , MTG , Mekonomen , Oncology Venture , Qlife , Scandic , Securitas , Swedish Orphan Biovitrum
Swedbank , Systemair , Telia , Tobii , Trelleborg

Kan Sbb vara bra efter Coronadippen samt VD-skandalen ?!
SAS ?!
Zwipe ?!

mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in