[quote=aniani|71492101]
Citat:
Ursprungligen postat av
Jof
Det at jeg håper at han ikke har gjort det for familien sin del har ingenting med at jeg også mener at fakta pr. nå ikke taler til hans fordel, selv om lagmannsretten vil løslate ham. Det var et forsøk på å forhindre en eventuell tanke om at jeg "forsøker å ta ham" eller lignende, når jeg korrigerte den prosessuelle feilinformasjonen. Ingenting noen trenger å forholde seg til, inkludert meg selv, da jeg kun er interessert i å finne ut hva som faktisk har skjedd. Jeg sitter ikke aktivt og håper på noe som helst med følelser innblandet. Skjønner ikke hvorfor det ble en greie ut av det i utgangspunktet.
Den psykologisk processen hos omgivningen i denna affären har intresserat mig.
Inledningsvis trodde många på Hagens version och HOPPADES att man skulle hitta kidnapparna, att Hagen skulle få sin fru tillbaka. Att allt skulle få ett lyckligt slut.
Man svalde Hagens scenario. Så långt så att man ömmade för honom.
Man drömde då inte ens om att han skulle kunna ha dödat sin fru. Fast just det är det statistiskt vanliga.
Det blev en emotionell chock när man sakta (!) började inse att allt inte stod rätt till.
En stor omställning, att se offret som eventuell gärningsman. Många ville inte det. Och många vill fortfarande inte det.
Känslorna har styrt mycket i detta fall. Tyvärr för utredningen.