2020-05-07, 23:24
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Jag vill minnas att jag läste någonstans att planen var att ta honom när han gick ut från hemmet men att han gick ut en annan väg och de missade honom varpå de ringde på förstärkning. Någon annan som minns detta?
Kanske även bra i övningssyfte eller att visa muskler för att få MGM att bli omskakad.

Ja, folk ser ut til å ha glemt dette, de planla altså ikke å pågripe han på veien slik som det ble gjort, men han tok da altså en annen utgangsvei fra huset, og rakk å sette seg i bilen og begynne å kjøre.

Politiet hadde opprinnelig planlagt å pågripe han før han fikk satt seg i bilen og kjørt.
Citera
2020-05-07, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det ble helt stille om bilen som rygget langs gangveien opp mot baksiden av huset i Sloraveien. Eller opp mot huset i Sloraveien. Kl 09:05 forsvinningsdagen.

Er dette samme bil som politiet har etterlyst tidligere, en bil som skal ha stått parkert ved fiskeplassen, på ukjent tidspunkt?

Hvor ble det av bilen? Stoppet den på gangveien ved gjerdet, og lastet ett eller annet inn i bilen. Kanskje den stoppet omtrent der vi har sett politiet flytte på noen trestokker. Eller rygget bilen helt opp til innkjørselen, og kjørte inn på gårdsplassen i Sloraveien.

Når forlot bilen området, og kjørte den gangveien da også. Eller forlot den området langs Sloraveien.

Veldig mange spørsmål.

Og det virker ikke som om dette er et gjennombrudd i etterforskningen heller, at politiet nå endelig har funnet bilen som fraktet AEH ut av området.

Hvorfor så liten interesse rundt bilen som rygget opp mot Sloraveien 09:05 forsvinningsdagen.

Dette er jeg også veldig nysgjerrig på. Og om den bilen evt. er samme bilen som er observert kjørende over plenen ("snarveien" ut fra/til hovedveien) - hvor sikker er den personen som observerte denne bilen at den kjørte ned veien mot huset, og ikke motsatt? Er det noe som er lett å rote til? Kan bilen f.eks. ha stått parkert på fiskeplassen, rygget opp til huset og inn på parkeringsplassen, for så å ha kjørt lynkjapt over den lille plenen og så ut på hovedveien og forsvunnet?
Citera
2020-05-07, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Har noen lagt merke til bildet til Hagen jr. som han postet ca. 3 mnd etter forsvinningen, med "to kill a mockingbird"? Virker litt kynisk

EDIT: så på feil årstall, det ble selvfølgelig postet lenge før hun forsvant.

He he. Og vet du hva forløperen til boken av Lee Harper heter? Go Set a Watchman..( jmfr Futurum mennene)
Morsomt, skrev om det samme her for et år siden.
Citera
2020-05-07, 23:26
Medlem
Citat:
Jag vill minnas att jag läste någonstans att planen var att ta honom när han gick ut från hemmet men att han gick ut en annan väg och de missade honom varpå de ringde på förstärkning. Någon annan som minns detta?
Kanske även bra i övningssyfte eller att visa muskler för att få MGM att bli omskakad.

Ja mener og huske at det ble skrivd noe som at han brukte en annen utgangsdør(?)
'
Men igjen, vis BT/politiet ikke har beregnet med alle dører så er det ikke nøye planlagt slik som mediene skriver.. Men igjen, alt skurrer i denne saken. Både fra TH og Politiet.
Citera
2020-05-07, 23:27
Medlem
Citat:
Ja, jeg leste også at han gikk ut bakvei (via garasje?) og ikke hoveddøra som han pleier.
Kanskje rett i bil derfra så dem ikke rakk det de egentlig hadde tenkt?
Igjen rart planlagt ja dersom de ikke tok høyde for å bruke flere dører.
Tror de gjorde med vilje og skapte media hysteri. Jeg tror de vil ha saken frem? Vise at dem pågriper noen?
Citera
2020-05-07, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
He he. Og vet du hva forløperen til boken av Lee Harper heter? Go Set a Watchman..( jmfr Futurum mennene)
Morsomt, skrev om det samme her for et år siden.

Jøss. Mulige inspirasjonskilder?
Citera
2020-05-07, 23:30
Medlem
Citat:
Dette er jeg også veldig nysgjerrig på. Og om den bilen evt. er samme bilen som er observert kjørende over plenen ("snarveien" ut fra/til hovedveien) - hvor sikker er den personen som observerte denne bilen at den kjørte ned veien mot huset, og ikke motsatt? Er det noe som er lett å rote til? Kan bilen f.eks. ha stått parkert på fiskeplassen, rygget opp til huset og inn på parkeringsplassen, for så å ha kjørt lynkjapt over den lille plenen og så ut på hovedveien og forsvunnet?

Plenkjøringen var motsatt vei. Plenkjøringen var fra blokka og i retning gangveien.

Det kan selvfølgelig være samme bil, som drev med merkelige kjøremanøvrer, litt her og litt der, i området like etter at Tom Hagen dro til jobben ca 09:00 forsvinningsdagen.
Citera
2020-05-07, 23:30
Medlem
Citat:
Ja. Jeg tror at det står om det i denne artikkelen:
https://www.aftenposten.no/norge/i/pL2BmE/da-drapssiktede-tom-hagen-skulle-paagripes-ble-norges-beste-terrorjegere-tatt-i-bruk
Citera
2020-05-07, 23:33
Medlem
Citat:
Pga en bakketopp som hindret vitnet i å se, så kunne ikke vitnet se hvor bilen kjørte videre.

"Bilen kjører over gresset og tar til høyre opp en kort bakke. Naboen vet ikke om bilen stoppet der eller fortsatte videre oppover Sloraveien."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/21ayeB/hagens-nabo-saa-bil-ta-mystisk-snarvei

Det er en oversiktlig tegning over området i artikkelen.
Citera
2020-05-07, 23:34
Medlem
Jofs avatar
[quote=aniani|71492101]
Citat:
Ursprungligen postat av Jof

Det at jeg håper at han ikke har gjort det for familien sin del har ingenting med at jeg også mener at fakta pr. nå ikke taler til hans fordel, selv om lagmannsretten vil løslate ham. Det var et forsøk på å forhindre en eventuell tanke om at jeg "forsøker å ta ham" eller lignende, når jeg korrigerte den prosessuelle feilinformasjonen. Ingenting noen trenger å forholde seg til, inkludert meg selv, da jeg kun er interessert i å finne ut hva som faktisk har skjedd. Jeg sitter ikke aktivt og håper på noe som helst med følelser innblandet. Skjønner ikke hvorfor det ble en greie ut av det i utgangspunktet.

Den psykologisk processen hos omgivningen i denna affären har intresserat mig.

Inledningsvis trodde många på Hagens version och HOPPADES att man skulle hitta kidnapparna, att Hagen skulle få sin fru tillbaka. Att allt skulle få ett lyckligt slut.

Man svalde Hagens scenario. Så långt så att man ömmade för honom.

Man drömde då inte ens om att han skulle kunna ha dödat sin fru. Fast just det är det statistiskt vanliga.

Det blev en emotionell chock när man sakta (!) började inse att allt inte stod rätt till.

En stor omställning, att se offret som eventuell gärningsman. Många ville inte det. Och många vill fortfarande inte det.

Känslorna har styrt mycket i detta fall. Tyvärr för utredningen.
Citera
2020-05-07, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Ja, folk ser ut til å ha glemt dette, de planla altså ikke å pågripe han på veien slik som det ble gjort, men han tok da altså en annen utgangsvei fra huset, og rakk å sette seg i bilen og begynne å kjøre.

Politiet hadde opprinnelig planlagt å pågripe han før han fikk satt seg i bilen og kjørt.
Ja så förstod jag också det. Märkligt att polisen haft span på hans vanor och just den dagen tog han en annan utgång Ja lätt att bli lite konspiratorisk i denna soppa.
Citera
2020-05-07, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serpient1
Ja mener og huske at det ble skrivd noe som at han brukte en annen utgangsdør(?)
'
Men igjen, vis BT/politiet ikke har beregnet med alle dører så er det ikke nøye planlagt slik som mediene skriver.. Men igjen, alt skurrer i denne saken. Både fra TH og Politiet.
Ja något skaver i hela fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in