2020-05-07, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag håller med dig om att det är fel att jämföra detta med Vietnamkriget och jag förstår ärligt talat inte varför man jämför ett krig med en pandemi, ska man jämföra en pandemi med något så är det andra pandemier.

Men det innebär även att det blir fel att jämföra covid-19 dödsfall med vilt skilda dödsfall, det blir som att jämföra antalet som dör i aids mot de som dör av skottskador, det blir skevt.

Visst är det mer intressant att jämföra med andra pandemier eller epidemier. För agerandet kring dem är vad som visar vad som har funkat och inte funkat.

Men men kan ju jämföra med 9/11 eller Vietnamkriget som kuriosa. Det kan vara intressant det med.
Citera
2020-05-07, 23:24
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Det finns inget liknande för i så fall hade man haft det som grund för att hitta ett vaccin.

Att det finns virus som hör till SARS covid familjen gör inte att de är liknande på något avgörande sätt. Du får skilja på detta.
Ja. Man använder naturligtvis kunskaper om tidigare coronavirus i arbetet med att ta fram vaccin. Dumt vore det ju annars. Jag inser att din kunskap är på tok för låg för att ha en givande diskussion kring coronaviridae och de många egenskaper som delas av medlemmarna i denna virusfamilj, men jag kan nämna utseende, enkelsträngat RNA med likartad indelning i ORF:s, för att bara nämna några.
Citera
2020-05-07, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Ja. Man använder naturligtvis kunskaper om tidigare coronavirus i arbetet med att ta fram vaccin. Dumt vore det ju annars. Jag inser att din kunskap är på tok för låg för att ha en givande diskussion kring coronaviridae och de många egenskaper som delas av medlemmarna i denna virusfamilj, men jag kan nämna utseende, enkelsträngat RNA med likartad indelning i ORF:s, för att bara nämna några.

Jag är själv inte virolog som du.

Men vad virologer och epidemiologer har sagt är att det inte alls finns något "vanligt coronvirus". Men du vet säkert bättre.

Och dessa har också sagt att det inte finns någon grund när man försöker finna på ett vaccin. Man måste börja från scratch jämfört med till exempel influensa.
Citera
2020-05-07, 23:27
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Det kommer de att göra, kanske oftare än så och det får vi knappast veta, om ingen läcker förstås.

Rimligen kommer alla där att testas och mask och handskar börja användas. Och att personalen slutar ta med sig sina spädbarn på jobbet. Tänk om mamman och barnet blir sjuka nu?
Ja du dem lär testa hon också samt att hon lär nog få lämna ungen hemma men gissar att hon lär också få hoppa av sitt jobb snart också, Det lär nog inte vara många framträdanden till som hon kommer göra tyvärr för Trumps kostnad!

Det blir dagligtestning 14 dagar framöver och blir testet positivt och med den fysik Trump besitter så lär det bli jobbigt, Men vad händer ev om Pence också konstateras smittad månne vem träder in då lär bli cirkus total....
Citera
2020-05-07, 23:29
Medlem
https://edition.cnn.com/2020/05/05/politics/lincoln-project-ad-donald-trump/index.html

Mer kritik från staterna om den utrustning de fått från the stockpile. Det låter inte bra. Och de är samstämmiga i mycket, det är bara Trump som har en annan uppfattning.
Citera
2020-05-07, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Ja du dem lär testa hon också samt att hon lär nog få lämna ungen hemma men gissar att hon lär också få hoppa av sitt jobb snart också, Det lär nog inte vara många framträdanden till som hon kommer göra tyvärr för Trumps kostnad!

Det blir dagligtestning 14 dagar framöver och blir testet positivt och med den fysik Trump besitter så lär det bli jobbigt, Men vad händer ev om Pence också konstateras smittad månne vem träder in då lär bli cirkus total....

Då blir det Pelosi som träder in. Hon är på tredjeplats för att ta över.

Jag hoppas verkligen att svammelmajan inte får coronan och inte hennes bevis. Fullständigt galenskap att fara runt med en unge på det sättet. Och jag tror inte att hon nämnde barnet utan att ha Trumps godkännande av det. Han trodde väl att det skulle se bra ut. Han har ju inte en siffra rätt numera.
Citera
2020-05-07, 23:31
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Jag är själv inte virolog som du.

Men vad virologer och epidemiologer har sagt är att det inte alls finns något "vanligt coronvirus". Men du vet säkert bättre.

Och dessa har också sagt att det inte finns någon grund när man försöker finna på ett vaccin. Man måste börja från scratch jämfört med till exempel influensa.
C:a 15 - 20 % av alla förkylningar orsakas av coronavirus. Ungefär samma siffror ser du när det kommer till influensa. Vet inte vad du menar med "vanligt coronavirus" men det är inte ett uttryck jag skulle använda mig av eftersom dess genom (genetiska kod) varierar i så stor utsträckning och från säsong till säsong.
Citera
2020-05-07, 23:35
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Då blir det Pelosi som träder in. Hon är på tredjeplats för att ta över.

Jag hoppas verkligen att svammelmajan inte får coronan och inte hennes bevis. Fullständigt galenskap att fara runt med en unge på det sättet. Och jag tror inte att hon nämnde barnet utan att ha Trumps godkännande av det. Han trodde väl att det skulle se bra ut. Han har ju inte en siffra rätt numera.
Ja du tror nog hon blir stoppad nu efter detta avslöjande att en Corona smittad funnit i WH och problemet är om han varit runt en så har han potentiellt smittat i sin omgivning osv osv, Så det kan kolla dessa Corona fall flera på ett bräde om det vill sig riktigt illa men Kayleigh McEnany med ungen är nog bannlyst från WH om dem är normala!
Senast redigerad av DjPutte 2020-05-07 kl. 23:37.
Citera
2020-05-08, 00:29
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Det är fullt rimligt att jämföra antalet som dött i covid-19 med de som årligen för i influensa. Men det är ju trots allt en åsikt, som du uppenbarligen inte delar.

Finns det någon dödsorsak du kan tänka dig jämföra coid-19-dödstalen med, för att på så sätt sätta denna pandemiska farsot i perspektiv, i syfte att lugna hysterikorna i TDS-kulten?

Jämför du antalet döda i influensa under samma period eller jämför du enbart influensan under 1 helt år mot covid-19 och vad den har gjort under 3 till 4 månader?
Citera
2020-05-08, 01:27
Medlem
0rganets avatar
EDIT svar till ett troll sorry!
Senast redigerad av 0rganet 2020-05-08 kl. 01:50.
Citera
2020-05-08, 01:34
Medlem
0rganets avatar
[quote=Japhy|71489465]Det är viktigt att du hör upp med att hämta info från medlemmarna i flashbacks TDS-kult. Det testas för fulla muggar i USA. De ligger på nionde plats i världen räknat per capita och överlägsen etta med över sju miljoner tester utförda i hela befolkningen.

https://www.statista.com/statistics/1104645/covid19-testing-rate-select-countries-worldwide/

Är det genomförda test med resultat eller som de hittills rapporterat testpinnar gjorda men ej testade?
Citera
2020-05-08, 01:41
Medlem
https://imgur.com/gallery/vedqSl6

Republikaner som reagerar bland annat George Conway, Kellyannes make. Och Trump gav dem mycket uppmärksamhet så han hjälpte till att sprida detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in