2020-05-07, 23:15
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
En raserad ekonomi leder till försämrade möjligheter att arbeta förebyggande, hälsobefrämjande, botande och livsräddande under lång tid och kan ta död på många. Jag tycker att det är rimligt att död till följd av hårdare restriktioner räknas in i slutnotan för strategin man väljer och inte bara covid-död. Tycker du inte det?
Precis, vilket ju blir konsekvensen när man låter smittan grassera fritt och därför totalt har tappat kontrollen. T o m Tegnell är chockad över utvecklingen som det lät nu i kvällens Aktuellt.
Citera
2020-05-07, 23:16
Medlem
Mr-skalmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Just nu har jag munskydd, handskar samt glasögon. Inte smittad hittills. Tvi, tvi, tvi.
Blir nyfiken kör du på skyddsglasögon eller vanliga typ solbrillor?

//Skalman
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Rysslands siffror skulle jag i varje fall ta med en Saharaöknen av salt...
Jag känner ju hundratals ryssar. Ingen är sjuk. Jag känner ungefär lika många svenskar. Ett stort antal av dem är eller har varit sjuka. Jag kan såklart inte garantera att skillnaden inte beror på slumpen, men statistiskt är den iaf signifikant.
Citera
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Jag tror inte vi får fler döda om vi testar fler. Speciellt inte när SCB går genom siffrorna nu och redovisar i dödsregistret vad som tog livet av patienten.

Sverige redovisar folk som dött med covid19 som döda av covid19. Det är sen gammalt. Och repeterades idag på presskonferensen.

Snicksnack, det finns redan direktiv om att man inte har tid med att göra några obduktioner så dödsorsak är närmast sjukdom, de dör av "med" Covid-19 och inte "av" Covid-19.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Jag tror du får svårt att få ihop jämförelsen med dagens kung och 1500-talets kungar helt ärligt.

Tycke du det?
Han köper en present till sig själv när flera 100 av hans undersåtar ligger och dör på NKS.

Känns som förr i tiden tycker jag!
Citera
2020-05-07, 23:17
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Jo såklart jag menar inget illa
Jag är bara less på hur Sverige är så misskött :/
Finns mycket bra också men..
Topp 5 i högsta skattetrycket i världen, check
Flest bombdåd i fredstid, check
Topp 7 officiellt på antal döda i nya pandemin. (Bortsett från mini länder med typ 5000 invånare)

Vad har hänt med vårat en gång så fina avlånga landet lagom?

Nu väntar misär, lönedumpningar, höjda skatter(plastpåse skatten kom idag tex :/ )
Fattigdom, skuggsamhälle, gated communitys, mord och skjutningar varje dag.. står alltid om någon mördad på öppen gata... noll vittnen!

Man kan ärligt talat mörda vem som helst och komma undan med det... detta är Sverige 🇸🇪
Jo, håller med i det mesta där. Man blir ledsen av det.

Hoppas vi kan vända på det, vi får jobba på det.
Citera
2020-05-07, 23:17
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Stockholm utklassar hela Norden i antal dödsfall. I love your spirit man.

Men snälla. Det är ju det som är min poäng. Kan du inte läsa själva inlägget i stället för feltolka? jag fick en fråga om jag skulle ändra mig då jag anser att Sverige har misslyckats.
Citera
2020-05-07, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
Nu överdriver du. Vi ska inte pyssla med intubering av coronasmittade eller bära mask hela dagarna och nätterna livet ut. Vi behöver inte vara optimala. Det räcker att vara suboptimala! Befolkningen kan göra mer och bör göra mer! Ska det vara så svårt att täcka munnen och näsan med något vid veckohandling på mataffären? Pinsamt hur en enkel förebyggande metod kan förkastas så hårt.

Fortfarande, du tror inte typ alla länder borde ha avrått sina medborgare om maskbärandet vore förödande för folkhälsan? Vad vet Sverige som ingen annan vet? Så här har det varit under hela pandemin, vilket visar sig i dödstatistiken obviously. Det går bra nu.

Jag överdriver?

Dessa är officiella instruktioner i Finland hur man handskas o tar hand om tygmasker..
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Snicksnack, det finns redan direktiv om att man inte har tid med att göra några obduktioner så dödsorsak är närmast sjukdom, de dör av "med" Covid-19 och inte "av" Covid-19.

Källa? Är tvärtemot vad jag hört och även läst. Till och med dom äldre på boenden som dör med symtom reggas som döda av covid19 i Swe. Tvärtom jämfört med många andra länder.
Citera
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Precis, vilket ju blir konsekvensen när man låter smittan grassera fritt och därför totalt har tappat kontrollen. T o m Tegnell är chockad över utvecklingen som det lät nu i kvällens Aktuellt.

Dessa ständiga överord om Tegnell. När han inte visar tillräckligt med känslor är han en autistisk psykopat och när han visar lite känslor är han granatchockad.
Citera
2020-05-07, 23:20
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
En raserad ekonomi leder till försämrade möjligheter att arbeta förebyggande, hälsobefrämjande, botande och livsräddande under lång tid och kan ta död på många. Jag tycker att det är rimligt att död till följd av hårdare restriktioner räknas in i slutnotan för strategin man väljer och inte bara covid-död. Tycker du inte det?

Då skulle jag välja våra nordiska länders strategi. Jag tror de kommer klara sig både ekonomiskt och i dödsantal. Sverige ekonomi kommer rasa då vi har genom åren tagit in för mycket invandring och folk som inte vill jobba. Där av tror jag Svensk ekonomi kommer dröja för vi har inte de resurser och den arbetskraft våra grannar har.
Citera
2020-05-07, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Återigen, läs vad jag skriver. Jag tycker dom ska skyddas. Men jag ville veta vad ni tycker.

Du brusar upp dig och skriver att jag som vill skydda våra äldre går emot medmänsklighet och människosynen.

Du kan ju fan omöjligen vara nykter.

Jag är spiknykter däremot så kan jag läsa mellan raderna, du skriver "jag tycker äldre ska skyddas" innebär inte att du kan skriva vilken skit som helst efter som helt talar emot vad du skrev först, för det är precis vad du gör.

Din andemening är att vissa människor ska inte samhället skydda för det är dyrt.
Vi kanske ska sluta ge hjälp till invalider också, det kostar massvis för samhället och ger väldigt lite i retur, det är dock inte så ett samhälle fungerar vilket idioter som du inte förstår- ser man allt som valuta så har man det syn sett som du har.

Du resonerar som ett försäkringsbolag som vägrar betala ut ersättning när en olycka skett för att det skulle bli för höga premier för alla övriga försäkringstagare, men det är hela anledningen man har en försäkring till att börja med. Och att inte du förstår det själv antyder väl snarast på att det är du som är full.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in