Citat:
Ursprungligen postat av
Haloumi
Återigen, läs vad jag skriver. Jag tycker dom ska skyddas. Men jag ville veta vad ni tycker.
Du brusar upp dig och skriver att jag som vill skydda våra äldre går emot medmänsklighet och människosynen.
Du kan ju fan omöjligen vara nykter.
Jag är spiknykter däremot så kan jag läsa mellan raderna, du skriver "jag tycker äldre ska skyddas" innebär inte att du kan skriva vilken skit som helst efter som helt talar emot vad du skrev först, för det är precis vad du gör.
Din andemening är att vissa människor ska inte samhället skydda för det är dyrt.
Vi kanske ska sluta ge hjälp till invalider också, det kostar massvis för samhället och ger väldigt lite i retur, det är dock inte så ett samhälle fungerar vilket idioter som du inte förstår- ser man allt som valuta så har man det syn sett som du har.
Du resonerar som ett försäkringsbolag som vägrar betala ut ersättning när en olycka skett för att det skulle bli för höga premier för alla övriga försäkringstagare, men det är hela anledningen man har en försäkring till att börja med. Och att inte du förstår det själv antyder väl snarast på att det är du som är full.