2020-05-07, 22:17
Medlem
FrankIsBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Ifall man strävar efter att minska överbefolkningen, så borde Covid-19 slå till i Afrika istället för i Europa. Afrikanerna är usla föräldrar. Dom skaffar enorma mängder barn som från början är dömda till ett liv i misär. När afrikanerna inte har utrymme för den växande befolkningen, så dumpar dom överbefolkningen i Europa. Beteendet är helt hänsynslöst mot både barn och européer. Usch fy och blä för afrikanernas usla beteende.

Jag vill inte att någon ska dö i Covid-19. Det jag önskar, är att afrikanerna tar ansvar för sin reproduktion. Annars kommer naturen att göra det på något sätt. Det kommer inte att bli vackert.

Utifrån ditt sätt att resonera får man väl anta att naturen just nu snarare funnit anledning att reducera antalet nordamerikaner och européer?
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Skulle det kunna vara!?

Kanske att de har en annan hemisfär där de inte påverkas av samma dragningskraft från månen som oss? Kanske att deras jord inte är såpass fertil som Europas. Kanske beror på att de har lagliga vapen.. kan bero på mycket knasigt?

Faktum kvarstår att Sverige spöar USA i antal döda i förhållande till antal invånare oavsett.

Hmm undra om det kan bero på att vi har öppet samhälle fortfarande..

Eftersom de flesta som dör är äldre så spelar medellivslängd stor roll.
Citera
Medlem
När är vi uppe i 4.000 döda, två veckor typ?
Citera
2020-05-07, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Nej de som jobbar på FHM samt andra myndigheter runt om i Sverige är inte exakt de skarpaste knivarna i besticklådan. Att regeringen inte kliver in och stoppar vansinnet förvånar mej inte heller. Steffe är ju inte direkt vidare klipsk han heller men något eller några oppositionspartier måste kliva fram nu. Nu behövs all kritik mot den sk svenska modellen och det från alla håll och kanter så vi kan få slut på vansinnet innan vansinnet tar slut på oss istället

Apropå oppositionen... Vad hände med den riksdagsdebatten om att det dör så många äldre? Den som SD hade krävt för några dar sen(?) Vet nån? Ej hört ngt mer om det.
Citera
2020-05-07, 22:18
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Varför inte göra en Google sökning för att hitta studier att läsa på?

Om hemmagjorda munskydd i bomull fungerade så undrar jag om du skulle vilja se läkare ha på sig dessa när du behövde opereras.
Citera
2020-05-07, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
"– Sedan vår riktade personalprovtagning kom i gång har drygt 400 provtagits och av dem har drygt 17 procent varit positiva, säger Eva Melander, smittskyddsläkare i Skåne."
http://www.mynewsdesk.com/se/region_skane/pressreleases/pressbulletin-om-covid-19-7-maj-2997211

Kan vara annat än c19

Redan fyrahundra testade. Wow.
Region Skåne har 36 000 anställda. Plus alla kommunalt anställda inom äldreomsorgen och privat anställda inom hemtjänsten.
Citera
Medlem
Ser riktigt bra ut, IVA och sjukhusinläggningar sjunker kraftigt. Dödstalen följer snart samma nedgång. Stockholm har snart 30 % smittade. Sverige kommer vara fint rustade för nya vågor i höst och vinter. Kingen Tegnell har levererat
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Skulle det kunna vara!?

Kanske att de har en annan hemisfär där de inte påverkas av samma dragningskraft från månen som oss? Kanske att deras jord inte är såpass fertil som Europas. Kanske beror på att de har lagliga vapen.. kan bero på mycket knasigt?

Faktum kvarstår att Sverige spöar USA i antal döda i förhållande till antal invånare oavsett.

Hmm undra om det kan bero på att vi har öppet samhälle fortfarande..

Skulle säga att det ser rätt lika ut när man tittar bakåt och gångrar Sveriges siffror med 30.

T.ex igår. 2528 döda i USA. Skulle innebära 84 i Sverige. Vi ligger tydligen på kring 70 per dygn enligt dagens presskonferens.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Hoppas du mår bättre och du har säkert fått den typ var Corona dom de flesta får. Själv är jag inte heller i riskzonen men jag är mer arg på de som är samma sits men skiter i andra.
Att Sverige gjort fel tror jag det är svårt att blunda för även hur mycket man försöker stå upp för det. Vi har mer döda än alla grannländer tillsammans och det tala för sig själv.
Sagt det förut och säger det igen. Svenskar kommer inte vara välkomna i Europa när man öppnar gränser och turismen. Vi kommer behandlas som de som inte bekämpat pesten rätt.

Men det finns inget som tyder på att sverige är drabbad värre än genomsnittet.
Citera
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Dom har ju redan flaggat för det i tidningar samt i TV idag man inte får använda munskydd på några ställen. Muppen Tegnell stod ju i TV idag och sa att de munskydd var typ skit.

Ursäkta men det har missat, att FHM sagt tidigare att munskydd inte hjälper är känt, men alltså står de och säger att munskydd och andningsskydd inte fungerar för offentligheten fortfarande?
Ja då är vi en av de få länder som har så gott självförtroende inom forskarvärlden så att vi klarar oss.
Citera
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Svenska turister kommer vara precis lika välkomna som innan detta.
Allt annat är rent trams.

Det återstår att se.
Att andra länder följer sin egen utveckling samt Sverige sätt att behandla detta. Just nu ligger Sverige i Toppen gällande Döda och medans många länder ligger under 5 döda per dag så har vi ca 100st per dag över en månad efter toppen.

Därför tror jag att vi inte kommer få den minskningen som andra länder redan nu har med få tal döda. Jag tror vi kommer ligga runt 70st döda stadigt i någon månad till och då kommer andra länder i Världen att agera emot oss.
Citera
2020-05-07, 22:20
Medlem
kansascityshuffles avatar

Ny rapport: Viruset har muterat – till aggressivare variant.

Nya ”Spike D614G” – mer smittsamt än coronaviruset som först spreds från Wuhan

Forskare:
✓ ”Oroande”
✓ Johan Giesecke skeptisk
✓ Tegnell: Brist på data

Jag är inte Plus-kund men vad säger Flashback om det här?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qLa3VE/ny-rapport-viruset-har-muterat--till-aggressivare-variant
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in