2020-05-07, 22:12
Medlem
Kan ju också vara bra för alla förnekare att inse att bara för det inte dyker upp ett ytterligare nummer i dödsstatistiken så finns det andra allvarliga konsekvenser med att varit svårt sjuk i covid.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tre-veckor-sedan-marcus-skrevs-ut-fran-iva-lar-sig-fortfarande-ga
Citera
2020-05-07, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Deras medellivslängd är 4 år lägre än Sveriges vilket betyder att många av deras äldre redan är döda.

Skulle det kunna vara!?

Kanske att de har en annan hemisfär där de inte påverkas av samma dragningskraft från månen som oss? Kanske att deras jord inte är såpass fertil som Europas. Kanske beror på att de har lagliga vapen.. kan bero på mycket knasigt?

Faktum kvarstår att Sverige spöar USA i antal döda i förhållande till antal invånare oavsett.

Hmm undra om det kan bero på att vi har öppet samhälle fortfarande..

Citera
2020-05-07, 22:13
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Undrar starkt verkligen om det funkar med egengjorda munskydd i bomull?

Varför inte göra en Google sökning för att hitta studier att läsa på?
Citera
2020-05-07, 22:14
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Tycker att den jämförelsen var klyftig i sammanhanget. Kan tänka mig att Tegnell tänker så själv på presskonf.

Ja det tror jag med, den stackaren rår inte för att vi inte var redo och släppte in smittan med att en skidresa i norra Italien knappast smittar, så åk sa stackars Tegnell.
Citera
Medlem
Dopaminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Det är bara virus som förstörs efter några dar. Folk kan ha bakterier i munnen och på huden, och dessa behöver inte nödvändigtvis en värd för att föröka sig i. Så munskydden kan bli äckliga farliga smitthärdar för annat än viruset, och när folk tar på dem igen och luften pyser ut runt kanterna så blir de riktiga smittfontäner som knökar in sig i en full tunnelbanevagn. Munskydd är äckligt!
Ja för andas virus och kvaddade lungceller på matvaror i mataffären är så där jävla fräscht jämförelsevis, eller vadå?! Människors munnar är äckliga imo! Den här pandemin har fått mig att hata munnar. Synliga munnar. Usch.
Citera
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
Ja, men det är virusets fel och inte Sveriges. Själv tror jag att man genom bor strategi kommer att få lida mindre framöver.

Förresten har jag haft corona och för mig blev det inte värre än en mildare flunsa. Jag fick dock stanna hemma symtomfri en hel vecka.

Hoppas du mår bättre och du har säkert fått den typ var Corona dom de flesta får. Själv är jag inte heller i riskzonen men jag är mer arg på de som är samma sits men skiter i andra.
Att Sverige gjort fel tror jag det är svårt att blunda för även hur mycket man försöker stå upp för det. Vi har mer döda än alla grannländer tillsammans och det tala för sig själv.
Sagt det förut och säger det igen. Svenskar kommer inte vara välkomna i Europa när man öppnar gränser och turismen. Vi kommer behandlas som de som inte bekämpat pesten rätt.
Citera
2020-05-07, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Om det nu är så, så ger det en hint om vilken enorma mörkertal det är i de länder de kommer ifrån.

Ja, alternativt/och att det inte hunnit sprida sig där ännu, men det ger sig de närmsta månaderna....
Citera
2020-05-07, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Hoppas du mår bättre och du har säkert fått den typ var Corona dom de flesta får. Själv är jag inte heller i riskzonen men jag är mer arg på de som är samma sits men skiter i andra.
Att Sverige gjort fel tror jag det är svårt att blunda för även hur mycket man försöker stå upp för det. Vi har mer döda än alla grannländer tillsammans och det tala för sig själv.
Sagt det förut och säger det igen. Svenskar kommer inte vara välkomna i Europa när man öppnar gränser och turismen. Vi kommer behandlas som de som inte bekämpat pesten rätt.

Svenska turister kommer vara precis lika välkomna som innan detta.
Allt annat är rent trams.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Ok, varför bryr du dig då?
Det började med en diskussion om en typ av munskydd som helst bör bytas var 20e minut, och om hur många som skulle behöva produceras för att förse Sverige med vad som behövs.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Vi har svenska företag som tillverkar andningsskydd i Sverige

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/tillverkare-av-andningsskydd-kor-sa-det-ryker

Ja visst tillverkar han en massa miljoner munskydd och fabriken går på högtryck, men han säljer ju dessa över hela världen så Sverige får knappt några. Än en gång ett exempel på att Sverige inte kan ta över en industri och sätta sina behov främst.
Med andra ord hamnar den svenska befolkningen alltid längst ner.
Citera
Medlem
Överdödlighet vecka 15 enligt Euromomo, z-score. Tyskland exkluderat då det bara är två regioner med.

England: 43,55
Belgien: 29,67
Spanien: 26,85 (peak vecka 14: 34,59)
Nederländerna: 22,47 (peak vecka 14: 24,18)
Wales: 19,76
Frankrike: 18,55 (peak vecka 14: 21,77)
Italien: 15,91 (peak vecka 14: 22,66)
Skottland: 15,65
Sverige, 14,53
Nordirland: 8,80
Schweiz: 7,77 (peak vecka 14: 12,81)
Portugal: 5,16 (peak vecka 14: 5,39)
Luxemburg: 3,57
Österrike: 2,92
Finland: 2,74
Danmark: 2,10
Norge: 1,61
Citera
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
O- blod ges till alla grupper om man behöver rädda livet på någon som förblöder dvs det passar bra till alla grupper. De andra kan inte få blod från varandra!
Så A verkar ligga sämre till men även O då detta är kompatibelt med A (som ett A)??

A ligger sämre till och O bättre till enligt studien. Lite grann.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in