Citat:
Ursprungligen postat av
WhiskeyTango84
Gino Sanandaji levererar som vanligt.
Han är bra (i många sammanhang). Han är oerhört skärpt och jag brukar dela hans uppfattningar i många frågor. Jag fattar inte hur Sverige ska komma ur det här eländet med den strategi som FHM har valt. Vi kommer få ett massivt antal döda och oerhörda påfrestningar för vården under mycket lång tid framåt. Sedan har vi alla riskgrupper som ska hållas inlåsta i ett år, eller ännu längre. Hur hållbart är det?
Socialstyrelsen har ju presenterat riskgrupperna och hur många de är. Många förväntar sig att regeringen fattar beslut, men regeringen har fått skrämselhicka. Troligen för att kostnaden kommer bli gigantisk.
https://www.dn.se/nyheter/sverige/hallengren-om-ersattning-till-riskgrupper-vet-inte-vad-jag-kan-lova/
För mig förefaller det som att regeringen har målat in sig i ett hörn. De har förlitat sig på FHM och nu är det svårt att backa. Jag är förvånad över att de klättrar i opinionen faktiskt. Antar att det beror på att oppositionen är så osynlig och inte ens själva tagit ställningen i själva sakfrågan - hur hanterar man coronaviruset bäst?