2020-05-07, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Orderud fortsetter å illustrere tunnelsyn av den typen som kan ha rammet politiet.

Andre enn Orderud greier kanskje å lese hva jeg faktisk skrev.

Citera
2020-05-07, 20:47
Medlem
Citat:
Lagmannsrettens flertall har nettopp IKKE funnet at det er sannsynlighetsovervekt for å legge til grunn at Tom Hagen har utført drap eller medvirket til drap på AEH.

Da er og blir det helt feil å legge til grunn at lagmannretten likevel ‘tror han har gjort det’.

Jeg har da ikke lagt til grunn at lagmannsretten tror det? Jeg sa at de KAN tenke at han har gjort det- de kan tenke hva som helst - men at de må følge lovens rammer uansett, og løslate ham dersom de juridiske vilkårene ikke er til stede.
Citera
2020-05-07, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Utelukker ikke at du har rett, i såfall vil vi trolig aldri finne ut hva som skjedde før da er de proffe. Uansett synes jeg familien krever mye av politiet. Og gir lite tilbake
Hvis de virkelig var intr.i å få vite hva som skjedde med mor/ektefelle burde de kanskje ofre en promille av formuen som dusør til de som kan gi opplysninger som fører til oppklaring. De fleste synes vel det er merkelig vil jeg tro. Tross alt brukte politiet 6 mnd på og finne ut om det var noe i denne kidnappingen.
Hvor mye tid og penger mener du at vi skattebetalere skal betale for å finne ut hva som skjedde med AEH

Og hvorfor verdsetter ikke familien sin mor og kone såpass at de kan bruke en promille av formuen sin til å finne ut hva som skjedde med moren.
Bare det og love dusør for tips som kan føre til pågripelse ville hjulpet mye. Hvis de ikke gjør det vil de trolig aldri få vite hva som skjedde med mor og kone.
Ingen kidnappere vil stå frem og fortelle noe som helst uten gulrot.

Jeg forventer i tillegg en forklaring på hvorfor denne ektepakten ikke ble endret siden 1993. Hvis man ikke forventer forhåndsdømming er dette et minimum av hva de bør gå ut med.
Ja, helt enig i alt du skriver. De er proffe hvis det er av økonomisk vinning, og da får vi aldri vite.
Det er den eneste teorien jeg kan komme på dersom det ikke er TH. Jeg tror ikke det er noen som kjenner TH og vil ramme han personlig som hevn for noe annet.

Ja, veldig enig i at det er rart at familien ikke står mer frem i media + bønnfaller eventuelle kidnappere om å levere henne tilbake. Kan det være at de har fått beskjed om å ikke stille opp på grunn av at de har så sykt mye penger at de vil være "anonyme", og ikke motta falske tips?

Igjen, enig i rart at de ikke står mer frem for å lete etter AE. Det eneste jeg har sett av det er advokaten idag som har nevnt det litt.
Citera
2020-05-07, 20:50
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Orderud slapp opp for saklige argumenter ...

Og hun illustrerer hvor vanskelig det kan være å komme ut av et tunnelsyn.
Citera
2020-05-07, 20:50
Medlem
Citat:
Orderud fortsetter å illustrere tunnelsyn av den typen som kan ha rammet politiet.

Andre enn Orderud greier kanskje å lese hva jeg faktisk skrev.

Vil heller kalle det tunnelsyn å konkludere med at han ikke har gjort det med bakgrunn i at lagmannsretten ikke fant mistankegrunnlaget for varetektsfengsling oppfylt, under dissens.

Det er bare en uke siden du var sikker på at han ville bli dømt til i alle fall medvirkning til drap selv.
Citera
2020-05-07, 20:51
Medlem
18 måneder er gått og politiet har selv sagt at de ikke utelukker at verdifulle spor kan ha gått tapt.
Det som forundrer meg er at familien ikke har gått lenger i et forsøk på finne ut hva som har skjedd.
Men, Hagen selv har skrevet side opp og side ned med e-poster til politiet.
Dersom siste absolutte sikre livstegn er kl. 09:14 den 31.10, er det besynderlig at ingen har sett, hørt eller observert noe som helst fra Hagens bolig midt på lyse formiddagen. Elektrikeren ringte kl. 09:48 og fikk ikke svar. Han hadde avtale samme dag om å utføre utskiftinger på kjøkkenet ( om jeg ikke husker feil ).
En bil er fanget opp på et overvåkingskamera der den rygger opp den kjørbare gangstien. Ingen har sett dette heller. Merkelig i og med at gangstien er synlig fra også blokka.
Politiet har funnet biologiske spor. Også slepespor. Hunden var blitt låst eller lukket inn på et rom.
Det sies at det er et toalettrom i første etasje og badet er i andre etasje. Sannsynligheten for at AEH gikk for å ta et bad like før elektrikeren skulle komme er lite sannsynlig. En rask dusj kanskje ? Men, dette blir bare spekulasjoner fra min side.

Hadde dette vært min mamma hadde jeg gjort følgende og krevd at min milliardær-pappa hadde betalt.

I utlandet, både USA, England og Australia har politiet benyttet seg av synske. Seriøse vel og merke.
Flere av disse jobber allerede tett sammen med politiet. Særskilt i de saker der politiet står bom fast.

Nå har Michael Winger pekt ut et sted like sør for Drøbak ved Skiphellebukta. Så vidt jeg vet, har ingen lett der med unntak av Winger og to som hadde dykket der. Dette ifølge en kommentar her på fb.
Dersom nå enda en anerkjent synsk kan utpekte et område - om mulig tilsvarende som Winger - har man muligheten til å finne AEH. Politiet har sin arbeidsmetodikk, men tiden begynner å renne ut. Det skader ikke å forsøke.

AEH er/var tydeligvis et eiegodt menneske uten en eneste uvenn. Jeg antar at også politiet leser her på fb slik at her har de noen linker de bør se på og helst benytte seg av. De har holdt hemmelig at de har hatt TH mistenkt i snart 1 år, slik at de er ikke problematisk for politiet å benytte seg av det samme.

Nå må man være veldig på vakt og skille mellom sjarlataner og de som virkelig har evner andre ikke har.

https://www.bustle.com/articles/196001-these-crimes-solved-by-psychics-might-make-you-a-believer

https://www.rd.com/true-stories/mysteries-solved-by-psychics/

https://www.debbiemalonepsychicmedium.com/about-1
Citera
2020-05-07, 20:52
Medlem
"HAGEN-FAMILIEN:
Overbevist om at broren er uskyldig"

"For første gang velger Tom Hagens familie å snakke med pressen. Vigdis og Sverre Hagen er overbevist om at storebroren deres er uskyldig."

https://www.tv2.no/nyheter/11433143/
Citera
2020-05-07, 20:54
Bannlyst
Citat:
Orderud slapp opp for saklige argumenter ...

Og hun illustrerer hvor vanskelig det kan være å komme ut av et tunnelsyn.

Vossevangen har ikke fått med seg at påtalemyndigheten muligens har flere bevis, som de foreløpig holder hemmelig av taktiske grunner, at de ikke vil ut med mere enn høyst nødvendig.
Vossevangen har ikke fått med seg at LR har sagt at det finnes momenter som gjør at det peker mot TH.
Vossevangen har ikke fått med seg det som TR kom fram til.
Citera
2020-05-07, 20:54
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
( ... )

Det er bare en uke siden du var sikker på at han ville bli dømt til i alle fall medvirkning til drap selv.
Du må gjerne finne frem det sitatet.
Citera
2020-05-07, 20:56
Medlem
Citat:
Det kan gå som du skriver.
Men juridisk KAN Tom Hagen bli dømt for drap eller medvirkning uten at kroppen gjenfinnes.
Visst er det tyngre bevismessig. Men ikke umulig. Jeg holder en knapp på at han blir dømt i alle fall for medvirkning til drap, uten at hennes kropp blir funnet.

Det store spørsmålet i det foreliggende scenariet er motivet.

Citat:
Du må gjerne finne frem det sitatet.

Vær så god.
Citera
2020-05-07, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akeleye
18 måneder er gått og politiet har selv sagt at de ikke utelukker at verdifulle spor kan ha gått tapt.
Det som forundrer meg er at familien ikke har gått lenger i et forsøk på finne ut hva som har skjedd.
Men, Hagen selv har skrevet side opp og side ned med e-poster til politiet.
Dersom siste absolutte sikre livstegn er kl. 09:14 den 31.10, er det besynderlig at ingen har sett, hørt eller observert noe som helst fra Hagens bolig midt på lyse formiddagen. Elektrikeren ringte kl. 09:48 og fikk ikke svar. Han hadde avtale samme dag om å utføre utskiftinger på kjøkkenet ( om jeg ikke husker feil ).
En bil er fanget opp på et overvåkingskamera der den rygger opp den kjørbare gangstien. Ingen har sett dette heller. Merkelig i og med at gangstien er synlig fra også blokka.
Politiet har funnet biologiske spor. Også slepespor. Hunden var blitt låst eller lukket inn på et rom.
Det sies at det er et toalettrom i første etasje og badet er i andre etasje. Sannsynligheten for at AEH gikk for å ta et bad like før elektrikeren skulle komme er lite sannsynlig. En rask dusj kanskje ? Men, dette blir bare spekulasjoner fra min side.

Hadde dette vært min mamma hadde jeg gjort følgende og krevd at min milliardær-pappa hadde betalt.

I utlandet, både USA, England og Australia har politiet benyttet seg av synske. Seriøse vel og merke.
Flere av disse jobber allerede tett sammen med politiet. Særskilt i de saker der politiet står bom fast.

Nå har Michael Winger pekt ut et sted like sør for Drøbak ved Skiphellebukta. Så vidt jeg vet, har ingen lett der med unntak av Winger og to som hadde dykket der. Dette ifølge en kommentar her på fb.
Dersom nå enda en anerkjent synsk kan utpekte et område - om mulig tilsvarende som Winger - har man muligheten til å finne AEH. Politiet har sin arbeidsmetodikk, men tiden begynner å renne ut. Det skader ikke å forsøke.

AEH er/var tydeligvis et eiegodt menneske uten en eneste uvenn. Jeg antar at også politiet leser her på fb slik at her har de noen linker de bør se på og helst benytte seg av. De har holdt hemmelig at de har hatt TH mistenkt i snart 1 år, slik at de er ikke problematisk for politiet å benytte seg av det samme.

Nå må man være veldig på vakt og skille mellom sjarlataner og de som virkelig har evner andre ikke har.

https://www.bustle.com/articles/196001-these-crimes-solved-by-psychics-might-make-you-a-believer

https://www.rd.com/true-stories/mysteries-solved-by-psychics/

https://www.debbiemalonepsychicmedium.com/about-1

Husker du hva som skjedde utenfor en bolig hvor det skjedde ingenting for tre måneder siden?
Citera
2020-05-07, 21:00
Medlem
Ser ut til at søstera blir intervjuet, og ikke dattera i tv2?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in