2020-05-08, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kristanna
Har ikke lest noen kommentar på dette fra podden, episode 2. At AEH hadde fått seg ny komfyr til 70.000.
Det tyder jo ikke akkurat på gjerrighet da.

Sa ikke naboen at den ble brukt til kantinevirksomhet? At hun lagde mat til de på jobb med den, som hun kjørte bort med hver dag? Det var inntrykket jeg fikk. Kjøpt på firmaet da sikkert. Men jo, det hørtes flott ut. Og det hørtes ut som hun var stolt av den.
Citera
2020-05-08, 18:24
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det är här du gömmer dig numera, Lonnrot? Snart pratar du flytande norska. Spännande tråd detta numera när den har tagit fart rejält.

TH är en fri man säger man på VG nu (tillfälligt?). Och norska polisen river antagligen av sig håret nu. Hoppas att det var rätt beslut av Høyesterett. Svårt att veta vad man ska tro.

Och av någon anledning får man lust att se Gudfadern igen.

"Mr. Corleone never asks a second favor once he's refused the first, understood?"
―Tom Hagen, The Godfather

Goddag Fröken,
Jo, jag tänkte norrmännen kanske kunde behöva en extra hand.

De verkar f.n. lida lite av en annan sorts problem än vi gör. Det är intressant i sig själv.
Citera
2020-05-08, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Sa ikke naboen at den ble brukt til kantinevirksomhet? At hun lagde mat til de på jobb med den, som hun kjørte bort med hver dag? Det var inntrykket jeg fikk. Kjøpt på firmaet da sikkert. Men jo, det hørtes flott ut. Og det hørtes ut som hun var stolt av den.

Ja, det er nok sant. Men tenkte at siden det ble påpekt hvor mye den kostet - så var det en grunn til det.
Citera
2020-05-08, 18:28
Medlem
Bletchley-Parks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Typisk. Hvis man etterspør andre alternativer/hendelsesforløp enn at TH kan stå bak som morder eller oppdragsgiver, så kommer det ingen vettuge svar. Hvorfor? Fordi det ikke finnes noen andre alternativer enn at TH står bak. All logikk tilsier at TH står bak dette.

Selvsagt er det TH som står bak dette drapet, den eneste som har et plausibelt motiv. Mine tanker går til den stakkars dama som har måttet leve med denne fyren og som endelig hadde funnet en vei ut av dette misserable livet. Synd at to "tvilsomme" (losjebrødre?) lagmannsrettsdommere forkludrer Politiets arbeid, men det er nok bare et spørsmål om tid før gubben ryker inn bak murene igjen og da for godt.
Citera
2020-05-08, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kristanna
Ja, det er nok sant. Men tenkte at siden det ble påpekt hvor mye den kostet - så var det en grunn til det.

Det var det nok.
Citera
2020-05-08, 18:37
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VG
Ville du dratt heim? De kan arrestere han når som helst, hadde det ikke vært så mye media hadde de bare slengt på noe tullball så hadde han blitt arrestert og fengslet allikevel.
Han bor säkert hos dottern, som tidigare, sen åker han på jobbet kl 9 måndag.
Citera
2020-05-08, 18:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bletchley-Park
Selvsagt er det TH som står bak dette drapet, den eneste som har et plausibelt motiv. Mine tanker går til den stakkars dama som har måttet leve med denne fyren og som endelig hadde funnet en vei ut av dette misserable livet. Synd at to "tvilsomme" (losjebrødre?) lagmannsrettsdommere forkludrer Politiets arbeid, men det er nok bare et spørsmål om tid før gubben ryker inn bak murene igjen og da for godt.

Losje er noe dritt. Det skulle vært forbudt med slike brorskap. Jeg så en liste en gang over medlemmer som var i losjen, og det var overraskende mange journalister som var medlem der, i tillegg til dommere, politifolk, advokater, arktitekter osv. Nå vet vi vel ikke sikkert om TH er medlem der da. Ihvertfall ikke den vanlige losje, det må isåfall være noe hemmelig brorskap.
Synd i AE som har måttet holdt ut med TH i alle disse årene ja. Og når hun endelig samler sine siste krefter for å dra sin vei, så blir hun stoppet før hun kom så langt.
Citera
2020-05-08, 18:43
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
"på samma föremål i bostaden", föremål i singularis alltså. Man undrar vad det kan vara för föremål. Det kan ju inte gärna vara mordvapnet, med hennes DNA på bilan (whatever) och hans på skaftet. Så dum är inte en man som har börjat med två tomma händer, och skapat sig en enorm förmögenhet.
Framför allt skulle inte Eidsivating lagmannsrett ha upphävt häktningen om det hade rört sig om mordvapnet.
Citera
2020-05-08, 18:44
Medlem
Bletchley-Parks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Hoppas att det var rätt beslut av Høyesterett. Svårt att veta vad man ska tro.

Högsta domstolen kan inte testa bevisen, de tittar på fallet. Så att polisen överklagade till Högsta domstolen var bara för att förlänga förvar, så att de kunde göra några fler utredningar och gripa den medskyldige. Men tyvärr luktar det inte särskilt bra i Lagmannsrettens avgörande. Tyvärr finns det en hel del frimurare innom rättsväsendet domare och blandt advokater och "Fru Justitias" vikt är förmodligen inte alltid rätt inställt.
Citera
2020-05-08, 18:53
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marwie
Någon som vet vem som följde efter bilen?
direkt efter att de lämnat fengslet började en bil köra från vänster og följde efter bilen med TH.
någon som vet något om det?
Det var säkert politi. Eller dottern.
Citera
2020-05-08, 18:55
Medlem
Bletchley-Parks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Losje er noe dritt. Det skulle vært forbudt med slike brorskap. Jeg så en liste en gang over medlemmer som var i losjen, og det var overraskende mange journalister som var medlem der, i tillegg til dommere, politifolk, advokater, arktitekter osv.

Ja, det samme har jeg lagt merke til. Jeg fikk selv tilbud en gang i tiden og foretok da endel undersøkelser og det er veldig ,mange journalister som er med der. Heldigvis takket jeg nei og i ettertid har jeg jo fortått hvorfor frimureriet er så interessert i å favne journalister. De gravende selvstendig tenkende journalister er desverre en utdøende rase og en finner dem ikke lenger innen MSM (main stream media) desverre. De journalister som har ryggrad, f.eks tidligere redaktør i Bygdeposten Irene Mjøseng som skrev om det skjulte Norge for 20 år siden, fikk f.eks. sparken fordi hun skrev om slikt kameraderi.
Citera
2020-05-08, 19:00
Medlem
La si TH virkelig er uskyldig, og det viser seg at RU står bak. Hva kan motivet være?
Kanskje RU har en fetisj for eldre damer og hans fantasi har bygd seg opp rundt å kidnappe mammaen til kompisen, voldta og drepe henne?
Jeg har også hele tiden følt at TEH enten vet noe eller har vært involvert. Enten ved at han skjønner det kan være kompisen eller at noe har skjedd noe som AEH vet om dem som ikke måtte komme ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in