Citat:
Det er kanskje ikke det jeg sier, men at jeg forventer at noen ligger frem alternative løsninger.
Mulig jeg har tunellsyn, det må jeg stå for men det er altfor mye taler mot han.
F.eks hvorfor utlovet ikke Hagen dusør for tips som fører til oppklaring. Etter at politiet har brukt et halvt år, før mistanken falt på han for å finne ut hva som skjedde hva forventer i såfall familien at politiet skal gjøre.
Men nå ser det ut til at familiemedlemmer av TH kommer til å stå frem og be for sin mor, det er 18 mnd før seint, men om varetektsfengslingen fører til dette er det faktisk verdt det.
Men når det gjelder kidnappingen vil de aldri få svar ut en å utlove dusør. Jeg har som sagt lansert løsningen om at AEH døde under bortføringen som et alternativ men hvilken interesse ville evnt.kidnappere ha av og fortelle familien om det hvis de ikke ble belønnet tro.
Det er ingen vei utenom. Politiet vil ikke finne AEH etter så lang tid uten at noen får et økonomisk incitament.
Da mistanken gikk mot TH kunne de sømfare hans boliger og eiendommer. Uten å ha en mistenkt står de etter så lang tid totalt uten spør for hun kan befinne seg over hele verden. Og godt gjort om politiet klarer å finne ledetråder etter så lang tid
Så dusør er nok en dyd av nødvendighet hvis de ønsker å vite hva som skjedde.