2020-05-07, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Snakk om tunnellsyn og nekte å ta innover seg at man kan ha tatt feil 😅😅😅😅

"Nei å nei jeg vil ikke at det skal være sant at TH er uskyldig 😪😪😪"

Det er kanskje ikke det jeg sier, men at jeg forventer at noen ligger frem alternative løsninger.
Mulig jeg har tunellsyn, det må jeg stå for men det er altfor mye taler mot han.
F.eks hvorfor utlovet ikke Hagen dusør for tips som fører til oppklaring. Etter at politiet har brukt et halvt år, før mistanken falt på han for å finne ut hva som skjedde hva forventer i såfall familien at politiet skal gjøre.

Men nå ser det ut til at familiemedlemmer av TH kommer til å stå frem og be for sin mor, det er 18 mnd før seint, men om varetektsfengslingen fører til dette er det faktisk verdt det.

Men når det gjelder kidnappingen vil de aldri få svar ut en å utlove dusør. Jeg har som sagt lansert løsningen om at AEH døde under bortføringen som et alternativ men hvilken interesse ville evnt.kidnappere ha av og fortelle familien om det hvis de ikke ble belønnet tro.
Det er ingen vei utenom. Politiet vil ikke finne AEH etter så lang tid uten at noen får et økonomisk incitament.

Da mistanken gikk mot TH kunne de sømfare hans boliger og eiendommer. Uten å ha en mistenkt står de etter så lang tid totalt uten spør for hun kan befinne seg over hele verden. Og godt gjort om politiet klarer å finne ledetråder etter så lang tid

Så dusør er nok en dyd av nødvendighet hvis de ønsker å vite hva som skjedde.
Citera
2020-05-07, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Orderud: «Alt peker mot Tom Hagen (som drapsmann eller medvirker til drap)»
Lagmannsretten: Bevisene gir ikke skjellig grunn til å mistenke Tom Hagen for drap eller medvirkning til drap».

Orderud har ikke sett påtalemyndighetens bevis.
LR har sett og vurdert påtalemyndighetens bevis.

Orderud er derved et levende eksempel på den type tunnelsyn som kan ha rammet politietterforskerne og påtalemyndigheten.

Du mener at TH ikke står bak drap eller medvirkning til drap?
Citera
2020-05-07, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Det er jo påfallende at du går fra å ikke ha fått med deg ting, til å konstatere at det sikkert ikke er så aktuelt nå lenger. Så lenge man ikke har fellende bevis, så er det vel i høyeste grad aktuelt hva Tom Hagen tenker om aktuelle gjerningsmenn. Han har jo, ref informasjon i VG, alltid vært klar på at løsningen ligger i nærmiljøet, er ikke det litt rart at han insisterer på det hvis det er han selv som står bak det hele ? Kan du henvise til forskningen du sikter til ?

Jeg tror ingenting på at løsningen ligger i nærmiljøet, jeg er desverre så naiv at jeg ikke tror at at folk dreper for bagateller. Nå er det litt spennende fordi familien altfor seint i prosessen er villig til å stå frem så vi får se etter det.
Citera
2020-05-07, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lbeb
Mulig du bør jekke deg ned litt. Du har i lang tid jobbet og skrevet med hvor skyldig TH er, hengt han ut med både det ene og det andre. Om han blir funnet uskyldig - som faktisk godt kan hende nå, så ser jo din skrivehistorikk her inne ikke så pen ut..

Politiet mener å ha beviser som knytter Tom Hagen til drapet på AEH. Bevisene er kvalitetssikret av britiske NCA.

Så jeg føler meg ikke alene om å mene at TH er skyldig her.

Etterforskningen stopper ikke selv om TH skulle bli løslatt fra varetektsfengslingen. At retten mener at de politiet beviser ikke er sterke nok, betyr heller ikke at TH er uskyldig.

Men kun, at bevisene ikke er sterke nok, etter rettens mening, i dag.
Citera
2020-05-07, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Jeg tror ingenting på at løsningen ligger i nærmiljøet, jeg er desverre så naiv at jeg ikke tror at at folk dreper for bagateller. Nå er det litt spennende fordi familien altfor seint i prosessen er villig til å stå frem så vi får se etter det.

Tom Hagen er vel per definisjon også i nærmiljøet.

Uansett så spiller det jo ikke all verdens rolle hva du tror, for halvannen time siden så var du jo ikke engang klar over at det var politiet som hadde forespurt Tom Hagen om å sende inn teorier.
Citera
2020-05-07, 20:39
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Selv om bevisene juridisk sett ikke oppfyller vilkårene for mistankegrunnlaget betyr ikke at det ikke er en faktisk overvekt av sannsynlighet for at han har gjort det. Det kan godt hende at samtlige dommere tenker at han har gjort det, men selv de må følge lovens rammer.
Helt feil.

«Skjellig grunn til mistanke» = Sannsynlighetsovervekt for det faktum påtalemyndigheten presenterer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Politiet mener å ha beviser som knytter Tom Hagen til drapet på AEH. Bevisene er kvalitetssikret av britiske NCA.

Etterforskningen stopper ikke selv om TH skulle bli løslatt fra varetektsfengslingen. At retten mener at de politiet beviser ikke er sterke nok, betyr heller ikke at TH er uskyldig.

Du skriver mye bra og interessant, men bør kanskje legge opp en liten tanke på at du kan ta feil, selv om sjansen kanskje ikke er spesielt høy for det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Haha, alle nolduser som har sitter og stemplet en uskyldig mann, fråtset i sladder og raljert om ekteskap og gjerrighet. Dere er bare en gjeng solide tapere, uten noen som helst forståelse for hvordan ting fungerer hverken i krimsaker eller livet generelt. Hadde dere visst hva politiet har lagt frem av bevis hadde dere sikkert blitt flaue.

Skam dere!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Helt feil.

«Skjellig grunn til mistanke» = Sannsynlighetsovervekt for det faktum påtalemyndigheten presenterer.

.. Og hva mener du er feil av det jeg skrev?
Citera
2020-05-07, 20:40
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Du mener at TH ikke står bak drap eller medvirkning til drap?
Orderud fortsetter å illustrere tunnelsyn av den typen som kan ha rammet politiet.

Andre enn Orderud greier kanskje å lese hva jeg faktisk skrev.
Citera
2020-05-07, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Utelukker ikke at du har rett, i såfall vil vi trolig aldri finne ut hva som skjedde før da er de proffe. Uansett synes jeg familien krever mye av politiet. Og gir lite tilbake
Hvis de virkelig var intr.i å få vite hva som skjedde med mor/ektefelle burde de kanskje ofre en promille av formuen som dusør til de som kan gi opplysninger som fører til oppklaring. De fleste synes vel det er merkelig vil jeg tro. Tross alt brukte politiet 6 mnd på og finne ut om det var noe i denne kidnappingen.
Hvor mye tid og penger mener du at vi skattebetalere skal betale for å finne ut hva som skjedde med AEH

Og hvorfor verdsetter ikke familien sin mor og kone såpass at de kan bruke en promille av formuen sin til å finne ut hva som skjedde med moren.
Bare det og love dusør for tips som kan føre til pågripelse ville hjulpet mye. Hvis de ikke gjør det vil de trolig aldri få vite hva som skjedde med mor og kone.
Ingen kidnappere vil stå frem og fortelle noe som helst uten gulrot.

Jeg forventer i tillegg en forklaring på hvorfor denne ektepakten ikke ble endret siden 1993. Hvis man ikke forventer forhåndsdømming er dette et minimum av hva de bør gå ut med.

Er enig i at det burde vært utlovet dusør, ut i fra det jeg har lest om saken.
Citera
2020-05-07, 20:45
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
.. Og hva mener du er feil av det jeg skrev?
Lagmannsrettens flertall har nettopp IKKE funnet at det er sannsynlighetsovervekt for å legge til grunn at Tom Hagen har utført drap eller medvirket til drap på AEH.

Da er og blir det helt feil å legge til grunn at lagmannretten likevel ‘tror han har gjort det’.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in